Digital Foundry utser årets bästa grafik

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

De borde döma spelen efter deras kvalitet, inget annat.

Det är det de har gjort. Hogwarts är ett snyggt Hogwarts. Men särskilt snyggt eller tekniskt bra spel är det inte.

Men antar att det är något politiskt i att Starfield inte är med heller.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Nej. Spelmedia som följer de mest hjärndöda politiska trenderna förtjänar att dö.

De borde döma spelen efter deras kvalitet, inget annat.

Det är nog exakt det de gör. Det kvalade inte in bland årets bästa grafik helt enkelt, det behöver inte vara svårare än så.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Avstängd
Skrivet av Thane:

Det är det de har gjort. Hogwarts är ett snyggt Hogwarts. Men särskilt snyggt eller tekniskt bra spel är det inte.

Men antar att det är något politiskt i att Starfield inte är med heller.

Starfield ser ut som skit. Jag tror de påverkats av sina branschkollegor på exempelvis Game Awards och låtsas som att spelet inte finns.

Skrivet av Balunan:

Det är nog exakt det de gör. Det kvalade inte in bland årets bästa grafik helt enkelt, det behöver inte vara svårare än så.

Det behöver inte vara svårare än så, men jag tror det är svårare än så.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Jag tror de påverkats av sina branschkollegor på exempelvis Game Awards och låtsas som att spelet inte finns.

Ändock har de lagt ut över 45 minuter videomaterialet om spelet.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Avstängd
Skrivet av Balunan:

Ändock har de lagt ut över 45 minuter videomaterialet om spelet.

<Uppladdad bildlänk>

Mjo nödvändiga videor skulle jag säga eftersom deras publik vill veta t.ex. hur Switch-versionen ser ut. Men när de själva kan välja sin topplista över årets grafik tror jag inte det var för att Hogwarts hade sämre grafik än alla andra spel på listan som gjorde att det inte platsade.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Starfield ser ut som skit. Jag tror de påverkats av sina branschkollegor på exempelvis Game Awards och låtsas som att spelet inte finns.

Det behöver inte vara svårare än så, men jag tror det är svårare än så.

Skrivet av Urbanusling:

Mjo nödvändiga videor skulle jag säga eftersom deras publik vill veta t.ex. hur Switch-versionen ser ut. Men när de själva kan välja sin topplista över årets grafik tror jag inte det var för att Hogwarts hade sämre grafik än alla andra spel på listan som gjorde att det inte platsade.

Hogwarts, precis som Starfield, är ganska meh rent grafiskt jämfört med de som är med på listan. Och att grafik som Dead Space remake och Burning Shores bara är honourable mentions talar emot att Hogwarts passar in i listan.

Medlem
Skrivet av Thane:

Hogwarts, precis som Starfield, är ganska meh rent grafiskt jämfört med de som är med på listan. Och att grafik som Dead Space remake och Burning Shores bara är honourable mentions talar emot att Hogwarts passar in i listan.

Exakt så.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Avstängd
Skrivet av Thane:

Hogwarts, precis som Starfield, är ganska meh rent grafiskt jämfört med de som är med på listan. Och att grafik som Dead Space remake och Burning Shores bara är honourable mentions talar emot att Hogwarts passar in i listan.

Håller inte med.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Håller inte med.

Du får göra en egen lista! 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Håller inte med.

Kan du motivera varför Hogwarts ska vara med på listan när det kommer till grafik?

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Håller inte med.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd
Skrivet av Thane:

Kan du motivera varför Hogwarts ska vara med på listan när det kommer till grafik?

Nej det känns rätt meningslöst.

Men verkar som att DF motvilligt gjort videor om Hogwarts Legacy:

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Nej det känns rätt meningslöst.

Men verkar som att DF motvilligt gjort videor om Hogwarts Legacy:
<Uppladdad bildlänk>

Kanske för att det inte passar i på listan?

Men de gjorde flera videos ändå. Alla gillar inte Harry Potter, Sagan om Ringen, Star Wars eller Marvel. Kan tänka mig att alla skribenter på FZ inte gillar allt de skriver om. Förstår inte hur du får det till något politisk bara för att någon inte gillar Harry Potter.

Medlem
Skrivet av Urbanusling:

Nej det känns rätt meningslöst.

Men verkar som att DF motvilligt gjort videor om Hogwarts Legacy:
<Uppladdad bildlänk>

Så du kan inte ens motivera eller argumentera för det hela? Ajdå.

För det första så är John inte DF, han är blott en person. Han styr heller inte över innehållet, om någon så är det Richard Leadbetter som är grundaren och chefen som styr och ställer där. Det är även just Richard och Oliver som täckt och analyserat spelet.

Att John inte var intresserad betyder väl bara att det är bra att han själv inte gjorde några videon om det hela och överlät det till andra.

Han har även förklarat varför han tappade tålamodet och bad om ursäkt för det. Han blev bombarderad av arga fanboys när han skrev att han inte var intresserad av spelet och hatar Harry Potter samt ”most open world games”. Men hade det grafiskt kunnat konkurrera så hade det såklart varit med i listan, oavsett vad han tycker om open world-spel eller HP.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

12
Skriv svar