Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jaha! Kan iofs tänka mig att det kommer jämföras ganska friskt på forumet. Redan nu finns det ju medlemmar som vill i princip ha en bärbar PS5 i råkraft, hur skulle ens det vara möjligt? 😅

Valve släpper en Steam Deck 2 när teknologin är redo om några år. Om den når upp till ps5 styrka är ju frågan. Men då finns nog ps6 och nextbox ute.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Egentligen inte så intressant att jämföra en spelkonsol som Switch 2 kraft med en 15k kronors handheld PC då väl runda slängar 50% av kraften äts upp av Windows vad gäller t.ex. Legion Go.

Skrivet av PGR1985:

Jaha! Kan iofs tänka mig att det kommer jämföras ganska friskt på forumet. Redan nu finns det ju medlemmar som vill i princip ha en bärbar PS5 i råkraft, hur skulle ens det vara möjligt? 😅

Jämföras kommer det ju säkerligen göras, men frågan är som sagt hur relevant det kommer vara. Pris kontra prestanda blir ju ändå så skev. Sen är det nog inte speciellt många som förväntar sig att den kommer vara stark som en PS5:a, men indikationer har ju getts att med uppskalning och andra tekniker har sett bra ut och kunna jämföras med spel på PS5. Så inte riktigt samma sak.

Medlem

Varje Februari anordnar Nintendo en stor Nintendo Direct, och om de utannonserar NG Switch i Januari kan det bli en direct med flera spel som visas upp både till OG och NG Switch! Som Metroid Prime 4! Kanske visar de upp ett nytt Mario Kart och Animal Crossing också? Vad tror/hoppas ni på?

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/e0e0colCJFQ

Varje Februari anordnar Nintendo en stor Nintendo Direct, och om de utannonserar NG Switch i Januari kan det bli en direct med flera spel som visas upp både till OG och NG Switch! Som Metroid Prime 4! Kanske visar de upp ett nytt Mario Kart och Animal Crossing också? Vad tror/hoppas ni på?

Jag vågar inte hoppas för mycket. Är rädd att bli besviken.
Men jag hoppas ändå på att vi får se lite nytt till Switch. Gärna en Zelda Oracle of Ages / Seasons remake men samtidigt är jag rädd för att de spel som jag mest hoppas på inte kommer till Switch utan istället till Nintendos nästa konsol.
Det är ju så dyrt just nu så att jag inte kommer ha råd att köpa en nästa konsol. Bara om räntan sjunker men det ser tyvärr ut som att det kommer dröja många år.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/e0e0colCJFQ

Varje Februari anordnar Nintendo en stor Nintendo Direct, och om de utannonserar NG Switch i Januari kan det bli en direct med flera spel som visas upp både till OG och NG Switch! Som Metroid Prime 4! Kanske visar de upp ett nytt Mario Kart och Animal Crossing också? Vad tror/hoppas ni på?

Jag vet inte, det känns nästan för tidigt för både nytt Mariokart och Animal Crossing. Hoppas Nintendo lyfter andra spelserier istället till att börja med.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag vet inte, det känns nästan för tidigt för både nytt Mariokart och Animal Crossing. Hoppas Nintendo lyfter andra spelserier istället till att börja med.

Håller verkligen inte med om att det skulle vara för tidigt för ett nytt Mario Kart. Mario Kart 8 är 10 år gammalt nästa år och Deluxe-versionen är från 2017... Tror dessutom att Nintendo gärna återupprepar succén med ett tidigt Mario Kart i konsolcykeln med tanke på hur fantastiskt MK8 Deluxe har sålt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/e0e0colCJFQ

Varje Februari anordnar Nintendo en stor Nintendo Direct, och om de utannonserar NG Switch i Januari kan det bli en direct med flera spel som visas upp både till OG och NG Switch! Som Metroid Prime 4! Kanske visar de upp ett nytt Mario Kart och Animal Crossing också? Vad tror/hoppas ni på?

Jag är lite tveksam till ett nytt Mario Kart. Kanske släpper de bara Mario Kart 8 till Switch 2, tillsammans med de nya DLC-banorna och typ kanske 4-8 nya. Skulle inte förvåna mig ett dugg
Animal Crossing vore nice, men tror det kommer nåt år efter...

Tror på Metroid Prime 4 och ett nytt Mario 3D (förmodligen open world) till releasen!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Varje Februari anordnar Nintendo en stor Nintendo Direct, och om de utannonserar NG Switch i Januari kan det bli en direct med flera spel som visas upp både till OG och NG Switch! Som Metroid Prime 4! Kanske visar de upp ett nytt Mario Kart och Animal Crossing också? Vad tror/hoppas ni på?

Om Switch 2 utannonseras i Januari så är det nog launch titles till den och eventuella spelsläpp innan eller strax efter Switch 2 som kommer dyka upp på februari directen. Killen i den där videon verkar tro att hela årets spelsläpp kommer utannonseras i februari directen vilket jag är mycket tveksam till och 3d mario och 3d donkey kong samtidigt!? Det skulle inte vara smart tänkt av Nintendo enligt mig då spelen som låter så snarlika skulle ta uppmärksamhet från varandra.

Jag tror de nya Nintendospelen i februari directen kommer vara:
3d Mario (Launch title för Switch 2. Alltid ett nytt mario eller zelda spel som launch title för nya Nintendo konsoler och nytt zeldaspel och 2d mario har vi ju fått nyligen så 3d mario är det mest logiska)
Metroid Prime 4 (Launch title för Switch 2 samtidigt utannonseras också remasters för Metroid Prime 2 och 3 som sedan släpps samma dag som directen)
Nytt spel likt 1-2 Switch som visar upp Switch 2 gimmick och/eller är en samling minispel som man kan spela tillsammans med andra (Launch title för Switch 2)
Zelda remake (Kanske launch title till Switch 2 men kan lika gärna komma innan eller månaden efter)
Nytt spel från en gammal spelserie som ingen väntar sig typ Ice Climbers (Inte launch title för Switch 2 utan släpps månaden efter)

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag vågar inte hoppas för mycket. Är rädd att bli besviken.
Men jag hoppas ändå på att vi får se lite nytt till Switch. Gärna en Zelda Oracle of Ages / Seasons remake men samtidigt är jag rädd för att de spel som jag mest hoppas på inte kommer till Switch utan istället till Nintendos nästa konsol.
Det är ju så dyrt just nu så att jag inte kommer ha råd att köpa en nästa konsol. Bara om räntan sjunker men det ser tyvärr ut som att det kommer dröja många år.

Oracle of Ages/Seasons är inte så krävande och kommer nog spela finfint på Switch så tror inte de känner det är speciellt smart move att alienera 100M+ Switch-ägare genom att släppa dem bara till nästa konsol. Tvärtom lär det släppas till Switch och antagligen kunna spelas på nästa konsol också. Så du kan nog vara lugn där. Däremot ryktas det ju om 4K remake av Wind Waker och Ocarina of Time så de kommer nog släppas till next gen only misstänker jag.

Skrivet av Majoren:

Jag vet inte, det känns nästan för tidigt för både nytt Mariokart och Animal Crossing. Hoppas Nintendo lyfter andra spelserier istället till att börja med.

Animal Crossing kan jag hålla med om, det kommer nog dröja ett par år i alla fall misstänker jag. Men...

Skrivet av mrizze:

Håller verkligen inte med om att det skulle vara för tidigt för ett nytt Mario Kart. Mario Kart 8 är 10 år gammalt nästa år och Deluxe-versionen är från 2017... Tror dessutom att Nintendo gärna återupprepar succén med ett tidigt Mario Kart i konsolcykeln med tanke på hur fantastiskt MK8 Deluxe har sålt.

...håller med här, de har pumpat MK8DX och dess DLC så länge nu så att vara redo att gå vidare är nog minsta de är. Och de vill nog vara tidigt ute med en uppföljare till något av det bästa sålda spelet någonsin.

Skrivet av Casimir2323:

Jag är lite tveksam till ett nytt Mario Kart. Kanske släpper de bara Mario Kart 8 till Switch 2, tillsammans med de nya DLC-banorna och typ kanske 4-8 nya. Skulle inte förvåna mig ett dugg
Animal Crossing vore nice, men tror det kommer nåt år efter...

Tror på Metroid Prime 4 och ett nytt Mario 3D (förmodligen open world) till releasen!

Att de sålde MK8DX till Switch efter det totala floppen som var Wii U (även om det sålde otroligt bra där med, tror det var typ 90% av alla som köpte en konsol också köpte det spelet) var bara logiskt, de hade ett helt spel färdigt och de behövde spara in så mycket de kunde. Tror inte de skulle komma undan med att släppa MK8DX Ultimate eller något sådant på samma sätt då Switch och spelet sålt historiskt bra. Folk vill ha någonting nytt och fräscht nu och det har nog Nintendo insett. Så det kommer nog tidigare snarare än senare med ny del. Det var längesen Mario Odyssey släpptes också så nytt 3D Mario känns också logiskt!

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Om Switch 2 utannonseras i Januari så är det nog launch titles till den och eventuella spelsläpp innan eller strax efter Switch 2 som kommer dyka upp på februari directen. Killen i den där videon verkar tro att hela årets spelsläpp kommer utannonseras i februari directen vilket jag är mycket tveksam till och 3d mario och 3d donkey kong samtidigt!? Det skulle inte vara smart tänkt av Nintendo enligt mig då spelen som låter så snarlika skulle ta uppmärksamhet från varandra.

Jag tror de nya Nintendospelen i februari directen kommer vara:
3d Mario (Launch title för Switch 2. Alltid ett nytt mario eller zelda spel som launch title för nya Nintendo konsoler och nytt zeldaspel och 2d mario har vi ju fått nyligen så 3d mario är det mest logiska)
Metroid Prime 4 (Launch title för Switch 2 samtidigt utannonseras också remasters för Metroid Prime 2 och 3 som sedan släpps samma dag som directen)
Nytt spel likt 1-2 Switch som visar upp Switch 2 gimmick och/eller är en samling minispel som man kan spela tillsammans med andra (Launch title för Switch 2)
Zelda remake (Kanske launch title till Switch 2 men kan lika gärna komma innan eller månaden efter)
Nytt spel från en gammal spelserie som ingen väntar sig typ Ice Climbers (Inte launch title för Switch 2 utan släpps månaden efter)

Nä, de brukar ju även ha Directs i Juni och September så alla kanoner kommer ju inte sprängas av i Februari. Så om konsolen är utannonserad i Januari, vilket det har ryktats om nu, kommer de visa launch-titlar och första halvåret typ. 3D DK kommer nog dröja ett bra tag, men 3D Mario har de nog jobbat på under flera år så det är nog redo till launch. Jag har tänkt likadant om MP2+3 som antagligen kommer shadow dropas likt det första efter Februari-directen och så säger de typ "ni kan köpa det till Switch nu, men också spela på nästa konsol för den är bakåtkompatibel!" och så visar de upp 4an och "Holliday 2024" för har de 3D Mario och Mario Kart till releasen vill de nog bre ut det lite och inte släppa alla stora direkt. Men släpps konsolen September-November så är nog MP4 ute innan året är slut ändå. Tror jag. Ett nytt Switch Sport eller dylikt som medföljer som teknikdemo låter också logiskt.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Oracle of Ages/Seasons är inte så krävande och kommer nog spela finfint på Switch så tror inte de känner det är speciellt smart move att alienera 100M+ Switch-ägare genom att släppa dem bara till nästa konsol. Tvärtom lär det släppas till Switch och antagligen kunna spelas på nästa konsol också. Så du kan nog vara lugn där. Däremot ryktas det ju om 4K remake av Wind Waker och Ocarina of Time så de kommer nog släppas till next gen only misstänker jag.

Jag vet att det finns många som vill se 4K av någon anledning. Men hur fungerar det att spela på en vanlig HD tv om vi säger att det skulle komma 4K spel till Switch 2?

Jag testade en gång att spela Metal Gear Solid HD Collection på en vanlig bildrörs-tv och det funkade fint förutom att spelen i samlingen blev svartvita istället på grund av att teven inte klarade av HD.
Skulle något liknande hända om man skulle spela 4K spel på en HD tv (1080p)?

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag vet att det finns många som vill se 4K av någon anledning. Men hur fungerar det att spela på en vanlig HD tv om vi säger att det skulle komma 4K spel till Switch 2?

Jag testade en gång att spela Metal Gear Solid HD Collection på en vanlig bildrörs-tv och det funkade fint förutom att spelen i samlingen blev svartvita istället på grund av att teven inte klarade av HD.
Skulle något liknande hända om man skulle spela 4K spel på en HD tv (1080p)?

Nej, det fungerar utmärkt att spela 4k-spel på en vanlig 1080p-tv.

Medlem
Skrivet av mrizze:

Håller verkligen inte med om att det skulle vara för tidigt för ett nytt Mario Kart. Mario Kart 8 är 10 år gammalt nästa år och Deluxe-versionen är från 2017... Tror dessutom att Nintendo gärna återupprepar succén med ett tidigt Mario Kart i konsolcykeln med tanke på hur fantastiskt MK8 Deluxe har sålt.

Det känns helt enkelt som att MK8 fortfarande är för aktuellt med tanke på booster-uppdateringarna. Hade de inte gjort nått nytt material sedan releasen 2017 hade det varit annan sak.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag vet att det finns många som vill se 4K av någon anledning. Men hur fungerar det att spela på en vanlig HD tv om vi säger att det skulle komma 4K spel till Switch 2?

Jag testade en gång att spela Metal Gear Solid HD Collection på en vanlig bildrörs-tv och det funkade fint förutom att spelen i samlingen blev svartvita istället på grund av att teven inte klarade av HD.
Skulle något liknande hända om man skulle spela 4K spel på en HD tv (1080p)?

Hum körde du med gamla rgb-kablar då? De kanske inte klarade av signalen. Men med HDMI så kommuniceras ju vilken bild som kan skickas ut och vilken bild som kan tas emot och sedan matchas det på ett helt annat sätt. Så det kommer inte vara några problem. Spelen kommer antagligen skalas upp och inte köras native ändå.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det känns helt enkelt som att MK8 fortfarande är för aktuellt med tanke på booster-uppdateringarna. Hade de inte gjort nått nytt material sedan releasen 2017 hade det varit annan sak.

Fast de uppdateringarna var ju mest för att hålla nuvarande Switch-spelare glada och de uppdateringarna är nu färdiga. Lagom till årskiftet. Undrar vad det kan bero på? Jag gissar på att en ny del är redo inför nästa år

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det känns helt enkelt som att MK8 fortfarande är för aktuellt med tanke på booster-uppdateringarna. Hade de inte gjort nått nytt material sedan releasen 2017 hade det varit annan sak.

DLC som släpps så många år efter spelet hör ju onekligen till ovanligheterna.

En potentiell möjlighet är ju att de skulle kunna göra booster packen kompatibla även med nästa Mario Kart, men huruvida det skulle gå beror ju på vilka ändringar de gör i nästa MK. Om de inte har kvar anti-gravitionsgrejerna från MK8 i nästa MK så lär ju den idén vara död iaf.

Det är nog inget jag skulle hoppas allt för mycket på oavsett, men med tanke på hur många banor det kommit till MK8 totalt så blir det ju lite udda att gå tillbaka till en "vanlig mängd" banor i ett nytt MK.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Fast de uppdateringarna var ju mest för att hålla nuvarande Switch-spelare glada och de uppdateringarna är nu färdiga. Lagom till årskiftet. Undrar vad det kan bero på? Jag gissar på att en ny del är redo inför nästa år

Mario Kart 8 Deluxe Turbo!! 😅


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Hum körde du med gamla rgb-kablar då? De kanske inte klarade av signalen. Men med HDMI så kommuniceras ju vilken bild som kan skickas ut och vilken bild som kan tas emot och sedan matchas det på ett helt annat sätt. Så det kommer inte vara några problem. Spelen kommer antagligen skalas upp och inte köras native ändå.

Ja på min HD tv som jag hade då körde jag med HDMI men ville testa för skojsskull hur det skulle se ut om man spelade på en bildrörs-tv istället och då var jag ju tvungen att använda rgb-kablar kopplade till en scart. Resultatet var att alla spel funkade som vanligt men HD samlingen fick en svartvit bild istället. 🙂

Inaktiv
Skrivet av mrizze:

Nej, det fungerar utmärkt att spela 4k-spel på en vanlig 1080p-tv.

Skönt att veta den dagen när jag köper en nyare konsol. Har inte ekonomi eller lust till att även köpa en 4K teve.

Medlem
Skrivet av Daed:

Det är nog inget jag skulle hoppas allt för mycket på oavsett, men med tanke på hur många banor det kommit till MK8 totalt så blir det ju lite udda att gå tillbaka till en "vanlig mängd" banor i ett nytt MK.

De kommer nog börja med ungefär likadant antal banor till att börja med, för att återigen fylla på i efterhand med DLC - dock tror jag inte det kommer ta lika lång tid då detta antagligen var en efterkonstruktion de kom på efter flera år för att hålla folk glada men till nästa del lär de tänka på sådant från början och fylla på efter bara ett år kanske. Gissar jag alltså.

Skrivet av Ghost Writer:

Mario Kart 8 Deluxe Turbo!! 😅

Haha! Men som jag argumenterat ovan, de lär inte komma undan med det (eller ja, Nintendo kommer undan med det mesta men vill de sälja ens i närheten av vad MK8DX gjort så måste de nog leverera en ny del och inte bara ännu ett återsläpp).

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Skönt att veta den dagen när jag köper en nyare konsol. Har inte ekonomi eller lust till att även köpa en 4K teve.

Alla moderna konsoller ger möjlighet stt ställa in upplösningen de ska köra på tv:n, även Switchen tillåter det. Detta är för att tillverkarna vet att alla hushåll inte har 4K tv:n. Detta gäller speciellt en upplösning som Full HD, som var standard många år innan 4K tog över. Det kommer säkerligen erbjudas stöd för det i flera år till.

Det är mest upplösningar som t ex 1440p som har dåligt med stöd hos konsoller.

Medlem

Vision of Mana som utannonserades under Game Awards kommer även till NG Switch! Och några Sonic-spel (även om det verkar oklarare...)

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag vet att det finns många som vill se 4K av någon anledning. Men hur fungerar det att spela på en vanlig HD tv om vi säger att det skulle komma 4K spel till Switch 2?

Jag testade en gång att spela Metal Gear Solid HD Collection på en vanlig bildrörs-tv och det funkade fint förutom att spelen i samlingen blev svartvita istället på grund av att teven inte klarade av HD.
Skulle något liknande hända om man skulle spela 4K spel på en HD tv (1080p)?

Fungerar nog rätt bra. Men det beror på hur bra din TV är på att skala ner bilden. Switch 2 har säkert stöd för olika upplösningar också som 1080p.

Jag har dock märkt att Nintendo Switch ser ganska suddig ut på min LG OLED 4K tv i jämförelse med den andra Samsung tvn vi har i vardagsrummet.

Skrivet av anon_326145:

Skönt att veta den dagen när jag köper en nyare konsol. Har inte ekonomi eller lust till att även köpa en 4K teve.

Ett tips är annars att köpa en datorskärm, brukar vara billigare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Fungerar nog rätt bra. Men det beror på hur bra din TV är på att skala ner bilden. Switch 2 har säkert stöd för olika upplösningar också som 1080p.

Jag har dock märkt att Nintendo Switch ser ganska suddig ut på min LG OLED 4K tv i jämförelse med den andra Samsung tvn vi har i vardagsrummet.

Ett tips är annars att köpa en datorskärm, brukar vara billigare.

Kanske dålig AI-uppskalning på burken?
Speciellt Switch huvudmeny blir rejält blurrig om jag stänger av min burks "super resolution", allt som är bara 720p native blir väldigt suddigt utan den funktionen på, med den påslagen ser 720p i princip likadant ut som 1080p

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De kommer nog börja med ungefär likadant antal banor till att börja med, för att återigen fylla på i efterhand med DLC - dock tror jag inte det kommer ta lika lång tid då detta antagligen var en efterkonstruktion de kom på efter flera år för att hålla folk glada men till nästa del lär de tänka på sådant från början och fylla på efter bara ett år kanske. Gissar jag alltså.

Jag håller med, men man får inte glömma att Mario Kart 8 Deluxe redan började med fler banor än normalt eftersom det portades från Wii U.

MK8 på Wii U har 32 banor (vilket har varit standard i alla Mario Kart sedan DS), och fick ytterligare 16 banor som DLC några månader senare.
MK8 Deluxe inkluderade dessa DLC-banor, så det började med 48 banor och har nu fått ytterligare 48 till i booster-packen. Totalt 96.

Om nästa MK kör på 32 banor som vanligt så blir det ju en tredjedel av vad som finns tillgängligt totalt i MK8 Deluxe. För min del gör det inget eftersom kvalitet är viktigare än kvantitet, men det finns fortfarande många som bryr sig alldeles för mycket om mängden innehåll i spel.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Ett tips är annars att köpa en datorskärm, brukar vara billigare.

Tack för tipset!
Spelade på dataskärm för några år sedan men det var för att slippa betala tv-licens. Men nu när alla betalar oavsett om man har tv eller ej via skatten så passade vi på att köpa en tv igen. Men det tog ett tag att hitta en tv som hade scart som är ett måste för mig. Vill inte krångla med konverterare.

Så skulle det någon gång bli att framtida konsoler inte längre fungerar som de ska på en HD-1080p tv så kanske jag köper en Dataskärm som klarar det för just den konsolen. Men annars så kör jag med den teven vi har.

Medlem
Skrivet av Daed:

Jag håller med, men man får inte glömma att Mario Kart 8 Deluxe redan började med fler banor än normalt eftersom det portades från Wii U.

MK8 på Wii U har 32 banor (vilket har varit standard i alla Mario Kart sedan DS), och fick ytterligare 16 banor som DLC några månader senare.
MK8 Deluxe inkluderade dessa DLC-banor, så det började med 48 banor och har nu fått ytterligare 48 till i booster-packen. Totalt 96.

Om nästa MK kör på 32 banor som vanligt så blir det ju en tredjedel av vad som finns tillgängligt totalt i MK8 Deluxe. För min del gör det inget eftersom kvalitet är viktigare än kvantitet, men det finns fortfarande många som bryr sig alldeles för mycket om mängden innehåll i spel.

Ja, jag hade Mario Kart 8 på Wii U och dess DLC, Zelda-tillägget var väl bäst! Men blir lite orättvist att jämföra nytt spel mot det, för som du säger så kommer det från tidigare generation och blir lite ett och ett halvt spel i ett. Och sen DLC-paketen på det. 96 banor är galet mycket, och knappast någonting vi borde räkna med att få se till nästa spel. I alla fall inte till en början. Hur de bygger vidare på det sen återstår ju att se, men skulle tro att det blir något mindre kanske 2-3 DLC paket. Och tror inte speciellt många kommer döma ut det för att den har mindre banor. Menar, MK8DX sålde ju galet bra utan DLC-paketen och många verkade nöjda redan då.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, jag hade Mario Kart 8 på Wii U och dess DLC, Zelda-tillägget var väl bäst! Men blir lite orättvist att jämföra nytt spel mot det, för som du säger så kommer det från tidigare generation och blir lite ett och ett halvt spel i ett. Och sen DLC-paketen på det. 96 banor är galet mycket, och knappast någonting vi borde räkna med att få se till nästa spel. I alla fall inte till en början. Hur de bygger vidare på det sen återstår ju att se, men skulle tro att det blir något mindre kanske 2-3 DLC paket. Och tror inte speciellt många kommer döma ut det för att den har mindre banor. Menar, MK8DX sålde ju galet bra utan DLC-paketen och många verkade nöjda redan då.

Ja de har egentligen satt sig i en lite besvärlig sits där! 12 kupper kommer de nog köra vidare på och dlc framåt. Jag undrar lite vad de kan tänkas hitta på framöver efter nästa Mario kart. Det skulle nästan räcka med expansioner som dels lägger till nya banor, någon figur, förbättrar grafiken så man alltid har kvar alla gamla banor. Nej jag vet inte om det skulle vara bättre än att släppa uppföljare, känns bara lite synd när man saknar någon bana från föregående del i serien tycker jag!

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Ja de har egentligen satt sig i en lite besvärlig sits där! 12 kupper kommer de nog köra vidare på och dlc framåt. Jag undrar lite vad de kan tänkas hitta på framöver efter nästa Mario kart. Det skulle nästan räcka med expansioner som dels lägger till nya banor, någon figur, förbättrar grafiken så man alltid har kvar alla gamla banor. Nej jag vet inte om det skulle vara bättre än att släppa uppföljare, känns bara lite synd när man saknar någon bana från föregående del i serien tycker jag!

Håller med. Jag tycker ju att åttan är ett bättre spel men saknar ändå vissa banor som var med i Wii-delen.

Medlem

Enligt en post på 4chan kommer Nintendo erbjuda en högre tier på NSO som erbjuder tillgång till spel (lite som PS Extra) men då detta är "tredjehandsinformation" bör det tas med enorm skopa salt. Men ändå ett trevligt rykte som mer än gärna får stämma. Dock tjänar ju Nintendo stort på att sälja enstaka kopior av spel fortfarande så har svårt att se att de skulle erbjuda det till ett pris som känns logiskt för konsumenter? Vad tror ni? Det ska alltså handla om två-tre spel en "får" varje månad så länge en prenumererar. Han nämner också att det ska börja gälla "i September lagom till konsollanseringen" så kanske har vi en ny konsol då

Skriv svar