Dishonored-studion gör Marvel's Blade

Robot
Dishonored-studion gör Marvel's Blade

Istället för Dishonored 3?

#marvels-blade


Medlem

Tror att Blade passar utmärkt som spel. Tänker på lönnmord, uppgraderingar osv. Ser fram emot att se mer.

Medlem

Det här kommer bli riktigt bra, Arkane har verkligen visat vad de kan göra med vampyrer...

Medlem
Skrivet av bronie:

Det här kommer bli riktigt bra, Arkane har verkligen visat vad de kan göra med vampyrer...

😅

Medlem

Jag gillade inte deras senaste spel, även om själva idén var intressant. Blade kan bli riktigt bra om det görs "rätt", behöver bli ostigt, rått och inte ta sig själv på så stort allvar, precis som filmerna


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hoppas verkligen att Arkane lyckas med det här. Tycker att Dishonored och Prey är fantastiska spel. Deathloop var sådär och Redfall har jag inte ens orkat testa för det ser otroligt tråkigt ut.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Roligt att nyheten bara nämner Dishonored och Deathloop när deras senaste spel var Redfall och också handlade om vampyrer. Men man vill väl inte tänka på det skräpspelet när man kan kolla tillbaka på tiden när dom faktiskt gjorde bra spel istället

Sim
Medlem

Var inte Arkane Lyon studion som gjorde Redfall.

Skrivet av MammaMuu:

Roligt att nyheten bara nämner Dishonored och Deathloop när deras senaste spel var Redfall och också handlade om vampyrer. Men man vill väl inte tänka på det skräpspelet när man kan kolla tillbaka på tiden när dom faktiskt gjorde bra spel istället


signatur

Arff

Medlem
Skrivet av Sim:

Var inte Arkane Lyon studion som gjorde Redfall.

Ah, jag hade missat att dom blivit så stora att dom har flera studios. Det förklarar saken
Då finns det ju ett hopp om att det blir bättre i alla fall.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Ah, jag hade missat att dom blivit så stora att dom har flera studios. Det förklarar saken
Då finns det ju ett hopp om att det blir bättre i alla fall.

Det finns inget hopp. Det finns ingen kvar på Arkane som var med och gjorde deras bra spel, alla slutade efter Prey p.g.a hur man blev behandlade av Zenimax.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Deras senaste spel snittade 88/100 så jag är inte orolig. De har bara släppt habila titlar vad jag vet.

Medlem

Dags att pumpa upp hypen!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Deras senaste spel snittade 88/100 så jag är inte orolig. De har bara släppt habila titlar vad jag vet.

Nej, deras senaste spel snittar 56/100 (metacritics).

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Nej, deras senaste spel snittar 56/100 (metacritics).

Nej, det var inte Arkane Lyon.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nej, det var inte Arkane Lyon.

My bad, läste inte inläggen ovan.

Medlem

Såg precis Blade I & II häromdagen och tänkte då att Blade skulle passa perfekt som spel, och som en blixt från en klar himmel utannonserades det i natt! Helt sjukt taggad och extra glad att det är singleplayer samt tredjepersonsvy. Multiplattform eller ej, så är mina förhoppningar på topp!

Medlem

And, yes, Marvel’s Blade is exclusive to Xbox. - Sara Bond (under Developer_Direct någon gång i Januari).

Medlem

Litar inte alls på Arkane längre.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Deras senaste spel snittade 88/100 så jag är inte orolig. De har bara släppt habila titlar vad jag vet.

Det där är en sanning med modifikation, Deathloop fick inte alls lika varmt mottagande från spelare som från kritikerkåren.

Om man ser till steam ligger spelarantalet som max på 20k och på PS låg spelet på 18/19 plats i nordamerika/EU. Så jag tycker absolut inte att man ska ta deras nästa spel för givet.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det där är en sanning med modifikation, Deathloop fick inte alls lika varmt mottagande från spelare som från kritikerkåren.

Om man ser till steam ligger spelarantalet som max på 20k och på PS låg spelet på 18/19 plats i nordamerika/EU. Så jag tycker absolut inte att man ska ta deras nästa spel för givet.

"Spelar"betyg kan fluktuera oerhört ja, beroende på olika saker. Är själv generellt inte så brydd om dem. Föredrar att läsa vad kritiker tycker. Spelarantalet på Steam ännu mindre intressant.

Om det är du själv som ska avgöra vad du ska förvänta dig om nästa spel är det väl enbart din åsikt om Deathloop eller tidigare titlar som spelar roll.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

And, yes, Marvel’s Blade is exclusive to Xbox. - Sara Bond (under Developer_Direct någon gång i Januari).

Självklart att det skulle vara exklusivt, tror ingen förväntade sig att det skulle vara multi heller. De ägs ju av MS och alla SP-spel kommer vara exklusiva.

Känns som om ditt syfte med inlägget är att du är ute efter ditt vanliga tröttsamma konsolkrigande...speciellt med tanke på att din spelupplevelse inte hade påverkats om det skulle ha varit multi.

Medlem

signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Så trist att filmspel går och norpar duktiga studios. Tex Firaxis som gjorde trista Marvel Midnight Sun istället för XCOM 3.

Och nu Arkane med ännu ett Marvelspel. 😖


signatur

Memento Mori

Ambassadör
Xbox

Det här kan ju bli riktigt fränt. Lär väl dröja innan vi får se det dock...


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Slimebeast:

Så trist att filmspel går och norpar duktiga studios. Tex Firaxis som gjorde trista Marvel Midnight Sun istället för XCOM 3.

Och nu Arkane med ännu ett Marvelspel. 😖

Det är ju dock inte "filmspel". Bara spel baserade på Marvel, så inte helt olikt alla Warhammer-spel som kommer ut titt som tätt. Varken Blade, kommande Wolverine, senaste Spider-man eller Midnight Suns som du nämnde baseras på film eller släpptes intill ett filmsläpp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det där är en sanning med modifikation, Deathloop fick inte alls lika varmt mottagande från spelare som från kritikerkåren.

Om man ser till steam ligger spelarantalet som max på 20k och på PS låg spelet på 18/19 plats i nordamerika/EU. Så jag tycker absolut inte att man ska ta deras nästa spel för givet.

Känns lite hårt att döma ut detta spel för att en spelarbas inte gillade ett spel (som råkar vara det senaste). Alla kan inte pumpa ut succéer efter succéer men det betyder ju inte att allt de gör från och med nu är skräp som ingen kommer kunna gilla. De tog en risk med Deathloop och alla gillar det inte men det är ju ingen indikation på att de är färdiga som studio. Personligen är jag grymt pepp på denna och som flera nämnt redan är ju Blade något som passar perfekt som spelupplevelse.

Medlem

Det komer de säkert göra något bra av, Arkane rockar, gillade även deathloop även om det var mycket av en vattendelare. Synd bara att det lär ta år för oss för att ta del av det som det gör med alla tripple A spel.. Kanske i bästa fall 2027?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Dom skulle kört denna som intro låt till trailern

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Känns lite hårt att döma ut detta spel för att en spelarbas inte gillade ett spel (som råkar vara det senaste).

Jag dömde väl inte ut det? I så fall får du gärna citera mig där jag gjorde det.

Den absolut enda anledningen att Arkane fortfarande finns, och alla andra utvecklare/utgivare som inte är indie, är för att tjäna pengar. Säljer det inte och dom förlorar förtroendet hos kunderna så kommer dom läggas ner.

Nu säger jag inte att spelet floppade, bara att det inte var en homerun. Och Blade kanske blir årtiondets spel, för Arkande är duktiga på det dom gör. Men att ta det för givet är inte heller bra.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag dömde väl inte ut det? I så fall får du gärna citera mig där jag gjorde det.

Den absolut enda anledningen att Arkane fortfarande finns, och alla andra utvecklare/utgivare som inte är indie, är för att tjäna pengar. Säljer det inte och dom förlorar förtroendet hos kunderna så kommer dom läggas ner.

Nu säger jag inte att spelet floppade, bara att det inte var en homerun. Och Blade kanske blir årtiondets spel, för Arkande är duktiga på det dom gör. Men att ta det för givet är inte heller bra.

Jag kanske misstolkade dig men det lät verkligen som det var kört och att de plötsligt var en trashstudio för att senaste spelet inte fick så bra bemötande (av spelare). Men klart de ska tjäna pengar och det verkar de göra också - även om kanske inte lika mycket som tidigare men knappast fog för oro och att de aldrig kommer kunna återhämta sig. Och att ha tilltro till projektet är inte samma sak som att ta det för givet.

12
Skriv svar