Netflix bekräftar att säsong 2 av Arcane släpps i november nästa år

Robot
Netflix bekräftar att säsong 2 av Arcane släpps i november nästa år
Medlem

Är varken fan eller intresserad av LoL och är knappt mottaglig för animerade serier, men denna kändes inte som ett helt misslyckande av Netflix. Så det är en "win".

Kan inte uttala mig om det speglar spelet osv, men fann den iaf underhållande; kommer antagligen se nästa säsong. Kul nyhet!

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Kan inte uttala mig om det speglar spelet osv, men fann den iaf underhållande; kommer antagligen se nästa säsong. Kul nyhet!

Lirar inte heller LöL, polarn som gör det rekommenderade serien och sade att den i stort sett har nada med spelet att göra. Ignorerade den först då det var just det spelet, men den var hel ok.

Medlem

Riktigt bra serie, och så jäkla snyggt gjord. Bland Netflix bästa enligt mig.

Medlem

Gillar Serien, LoL och all lore som byggts upp senaste 10-åren.
Deras framtida mmo kommer ha så galet mycket kött att stå på


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Äntligen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av deezel:

Lirar inte heller LöL, polarn som gör det rekommenderade serien och sade att den i stort sett har nada med spelet att göra. Ignorerade den först då det var just det spelet, men den var hel ok.

Dem följer ju lore ifrån karaktärer och allt ifrån lol universumet, så på sätt och vis har det med spelet att göra.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Moderator

Kul! Tycker att första säsongen var otroligt bra. Förutom att musiken skar sig ibland, känns den väldigt välgjord!

Medlem

Längtar! Ser verkligen fram emot kommande säsonger. Hoppas de gör fler säsonger och att man inte behöver vänta 3 år mellan varje säsong. Den som väntar på något gott...


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Arcane hade/har de läckraste animationerna jag sett någonsin. Längtar vansinnigt mycket till att få uppleva en säsong till!

Medlem

Gillar inte trenden med att serier börjar ha 2-4 år mellan säsonger... Börjar bli lite för mycket.

Medlem

Förstår verkligen inte grejen med att utannonsera något ett eller två år (Eller 10 år om vi ska gå efter Bethesdas tidsplan) innan release, varför inte två månader?

Nu visste man ju ändå att en säsong två skulle komma men ändå.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Dem följer ju lore ifrån karaktärer och allt ifrån lol universumet, så på sätt och vis har det med spelet att göra.

Tror iof polarn syftade mer på spelet i sig och inte loren när han sa det.

Medlem

Såg bara sett första avsnittet hos en kompis, men tyckte den verkade ha mer att göra med Dishonored än LoL, men allt smygande på hustaken och stjälande hos en vetenskapsman som mixar mellan vetenskap och magi, och estetiken rent allmänt med dom patrullerande vakterna, staden osv. Det gav mig väldigt starka Dishonored-vibbar.

Medlem
Skrivet av deezel:

Tror iof polarn syftade mer på spelet i sig och inte loren när han sa det.

Ahh det är ju ingen arena dem baserar serien på, hade blivit rät så tråkigt att sepå.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

För i helvete, det här är alldeles för lång tid. Arcane är bland de bästa jag sett på Netflix. GE MIG!

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Såg bara sett första avsnittet hos en kompis, men tyckte den verkade ha mer att göra med Dishonored än LoL, men allt smygande på hustaken och stjälande hos en vetenskapsman som mixar mellan vetenskap och magi, och estetiken rent allmänt med dom patrullerande vakterna, staden osv. Det gav mig väldigt starka Dishonored-vibbar.

Lite kul att serien då heter "Arcane"..menar när Arkane gjort Dishonored


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Prixm:

Gillar inte trenden med att serier börjar ha 2-4 år mellan säsonger... Börjar bli lite för mycket.

Håller verkligen med. Jag säger absolut inte att tv var bättre förr, men då fick man i varje fall en säsong varje år. Numera är det alldeles för många serier som tar tre-fyra år på sig att spela in 10-12 avsnitt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Serien är ok?! Serien är det bästa som har hänt sedan smält smör!

Releasehästryttare
Skrivet av Prixm:

Gillar inte trenden med att serier börjar ha 2-4 år mellan säsonger... Börjar bli lite för mycket.

Tyvärr kan det vara värre, kollar nu på en anime serie där säsong 1 släpptes 2011 säsong 2 2017 och nu kommer säsong 3 2024 )<

1
Skriv svar