Konami talar om Silent Hill-remakes (ja, i plural)

Robot
Konami talar om Silent Hill-remakes (ja, i plural)

Silent Hill 2 får remake – är fler på gång?

#silent-hill


Medlem

Älskar trean, men känner inte att jag behöver en remake av det direkt. Räcker med en remaster för mig så att det finns tillgängligt på moderna system


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ser gärna Silent Hill 3-remake men röstade på ettan då det behöver det mest!

Medlem

Ser gärna en remake på 2an då jag aldrig körde den, minns däremot många svettiga timmar med 1an i allt för ung ålder dock

Medlem
Skrivet av marsson90:

Älskar trean, men känner inte att jag behöver en remake av det direkt. Räcker med en remaster för mig så att det finns tillgängligt på moderna system

Sant! De kan väl ta den från HD-samlingen som släpptes till PS360 och göra det 4k eller något.

Skrivet av heady89:

Ser gärna en remake på 2an då jag aldrig körde den, minns däremot många svettiga timmar med 1an i allt för ung ålder dock

Det är ju redan på gång...

Medlem

Ser gärna en på Silent Hill 1. Känns som den är i mest behov av en remake. Älskade spelet när det kom ut, allt var så mycket mer annorlunda än Resident Evil. Det var mer en fruktan för vad du hör men inte kan se.

Medlem

Litar inte på Konami.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Silent Hill 2 får remake – är fler på gång?

Inte mig emot!

Medlem

Ettan skulle jag helst velat ha remake på

När P.T lades ner blev jag ledsen för demot var riktigt bra men lägga ner var ju jättedumt

Alltså alla remakes är kul speciellt när man kanske inte upplevt orginalet samt för oss med nostalgin i bemärkelse. Men det börjar gå till överdrift. Alltså filmer och spel etc görs remakes på hela tiden vad händer med magin som spelbranchen hade en gång i tiden?

Visst nya Zelda samt Super Mario Wonder är asroliga spel och mästerverk

Medlem

Jag vill inte se remake på varken ettan eller tvåan. Silent Hill hade sin tid och vill man uppleva Silent Hill när det var bra så spelar man originalen.

Geeks Gaming

1:an är såklart ganska given men för mig är ”the room” klart underskattat och där hade jag gärna sett en total remake på

Medlem

Vill ha remake på 1-4, orginalet hade varit det självklara valet att börja med men får väl hoppas den står näst på tur efter 2an

Medlem

Det är ju trevligt med vart är Dino Crisis 1-2?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Det är ju trevligt med vart är Dino Crisis 1-2?

-THIS!

Medlem

Håller tummar och tår att Konami hittar tillbaka till sina glansdagar.

Medlem
Skrivet av magma:

Det är ju trevligt med vart är Dino Crisis 1-2?

Även om jag också gärna ser att detta blir verklighet så är det nog mer en fråga för Capcom än Konami. Men hoppet är ju det sista som överger människan har jag hört.

Medlem

Litar inte på Konami och Bloober Team har verkligen inte mitt förtroende efter allt mediokert de levererat.

Konami har bevisat gång, på gång, på gång att dom inte bryr sig ett dyft om varken sina mest hängivna fans eller om sitt väldigt klassiska spel-arv. Det ser man på kvaliteérna det levererat den senaste tiden i.o.m. den såkallade "Master Collection"...
Finns ju en anledning till att den välkända hashtagen #FUCKKONAMI existerar.
De har mycket att leva upp till... Om det ens går att vända den trenden.

Medlem

Ettan har väl typ en remake i Shattered Memories.
Ett spel med otrolig potential som fummlade bprt det lite. Men det var helt klart det ultimata Wii spelet. Inget annat spel använde Wii så väl.

Sen saknades lite på skräckbiten, och grafiken var ju som den var. Men det är ett spel jag kommer minnas länge

1
Skriv svar