The Day Before försenas och blir early access då "det kan uppstå oväntade omständigheter"

Robot
The Day Before försenas och blir early access då "det kan uppstå oväntade omständigheter"

Hoppas på full release nästa sommar.

#the-day-before


Medlem

Hahah det går bra för dom 😂

Medlem

Vill dom bygga ett bra spel så är early acess en brq grej. Om man nu jobbar med spelarna som dom säger

Medlem

"Spelets titel har man dock fått behålla". Vem/vilka var det som klagade på namnet (The Day Before)..? Säg inte att det var SONY med deras spel (Days Gone). Om så är fallet tycker jag det är as löjligt. Fan då kan man snart inte hitta några namn överhuvudtaget...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Spelets titel har man dock fått behålla". Vem/vilka var det som klagade på namnet (The Day Before)..? Säg inte att det var SONY med deras spel (Days Gone). Om så är fallet tycker jag det är as löjligt. Fan då kan man snart inte hitta några namn överhuvudtaget...

Nej, det var någon kalenderapp eller nått sånt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Som precis ALLA förutsåg, det kommer inte släppas när de sade det skulle släppas. INGEN är förvånad.


signatur

I drank what?

Medlem

Hur kommer det sig att det rapporteras så mycket om detta spelet? Är det så många som är intresserade av det?
Känns som ännu ett utskitet "survival MMO" som det ser ut att dyka upp 7000 av på steam i veckan.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Såg precis senaste trailen och det SER bra ut men har låtit mig blivit lurad förut. Sen får jag känslan av att spelet kommer plågas av folk med bra gear som bara springer runt och mördar andra utan något syfte.

Skrivet av Force:

Hur kommer det sig att det rapporteras så mycket om detta spelet? Är det så många som är intresserade av det?
Känns som ännu ett utskitet "survival MMO" som det ser ut att dyka upp 7000 av på steam i veckan.

När första trailen kom så kom den som en överraskning från ett spelföretag som få kände till med en riktigt imponerande trailer. Redan samma dag som trailen släpptes var det många som blev intresserade av spelet men sen kom det en massa nya tråkiga nyheter (förseningar som ett exempel) som fick många att följa spelets utveckling.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Som precis ALLA förutsåg, det kommer inte släppas när de sade det skulle släppas. INGEN är förvånad.

Precis. Detta spel har luktat cashgrab från dag ett (eller dagen innan höhöhö), att dom inte åkt dit ordentligt för upphovsrättsbrott fattar jag inte:

https://mp1st.com/news/the-day-before-gameplay-trailer-side-by-side-comparison-shows-similarities-to-a-lot-of-other-games

Medlem

😱 Förvånande... Ska bli kul att höra deras förklaring till detta


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Steam bör införa en tidsbegränsning på Early Access.
Max 1 år?

7 Days to Die släpptes 2013 och är FORTFARANDE i Early Access... efter 10 år.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Steam bör införa en tidsbegränsning på Early Access.
Max 1 år?

7 Days to Die släpptes 2013 och är FORTFARANDE i Early Access... efter 10 år.

Nej.
Finns spel dom varit EA några årcoch sen släppts officiellt
Men lösningen för er som inte gillar EA att helt enkelt filtrera bort det.
Köp inte EA spel om ni inte vill


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Spelets titel har man dock fått behålla". Vem/vilka var det som klagade på namnet (The Day Before)..? Säg inte att det var SONY med deras spel (Days Gone). Om så är fallet tycker jag det är as löjligt. Fan då kan man snart inte hitta några namn överhuvudtaget...

Nej var en app som hade namnet The day before som var problemet, inget alls med Sony göra.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Steam bör införa en tidsbegränsning på Early Access.
Max 1 år?

7 Days to Die släpptes 2013 och är FORTFARANDE i Early Access... efter 10 år.

Håller med, borde vara grova straffavgifter alt. garanterad 100% återbetalning för alla "early access"-spel så länge de är i EA-fasen.

Medlem
Skrivet av robbis:

😱 Förvånande... Ska bli kul att höra deras förklaring till detta

Förklaring till vadå? varför det släpps som EA? Det står i artikeln.

Medlem
Skrivet av Force:

Hur kommer det sig att det rapporteras så mycket om detta spelet? Är det så många som är intresserade av det?
Känns som ännu ett utskitet "survival MMO" som det ser ut att dyka upp 7000 av på steam i veckan.

Var ganska länge det mest wishlisted-spelet på Steam.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Låter ju ändå en aning suspekt.

Medlem

Luktar WarZ scam

Medlem
Skrivet av Force:

Hur kommer det sig att det rapporteras så mycket om detta spelet? Är det så många som är intresserade av det?
Känns som ännu ett utskitet "survival MMO" som det ser ut att dyka upp 7000 av på steam i veckan.

Skrivet av jehuty:

Såg precis senaste trailen och det SER bra ut men har låtit mig blivit lurad förut. Sen får jag känslan av att spelet kommer plågas av folk med bra gear som bara springer runt och mördar andra utan något syfte.

När första trailen kom så kom den som en överraskning från ett spelföretag som få kände till med en riktigt imponerande trailer. Redan samma dag som trailen släpptes var det många som blev intresserade av spelet men sen kom det en massa nya tråkiga nyheter (förseningar som ett exempel) som fick många att följa spelets utveckling.

Skrivet av LancelotSwe:

Var ganska länge det mest wishlisted-spelet på Steam.

Det var ändå ganska många av oss som tyckte det osade skit redan från första teasern, och det har ju inte ändrats till det bättre sedan dess. Tycker aldrig det har varit någon tvekan om att det åtminstone alltid handlat om ett spel som försöker sälja sig som något det vet det aldrig kommer vara, även om det kanske inte är en regelrätt scam i ordets rätta bemärkelse.

Dock har det här spelet med Lildl-Idris Elba på framsidan fått långt mer uppmärksamhet än det förtjänar alldeles för länge nu. Förhoppningsvis får vi något spelbart snart så folk kanske äntligen förstår vad det handlar om och kan gå vidare, även om vi förmodligen kommer få höra, ”men det är jöh bara Early Access, och det kan vi ju inte kritisera!” trots att utgivaren säkert fattade det beslutet för tre dagar sedan och nu sliter med att får ett ”Early Access pre-alpha dontjudgemebro”-vattenmärke på skärmen.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Förklaring till vadå? varför det släpps som EA? Det står i artikeln.

Den sanna förklaringen då. Att dom är ett scamföretag, som aldrig kommer släppa ett riktigt spel... det var den förklaringen jag menade! När ett företag beter sig som dom gjort! Usch


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Vi såg det inte komma

hoppas ingen är naiv och ger dom en krona...

Medlem
Skrivet av robbis:

Den sanna förklaringen då. Att dom är ett scamföretag, som aldrig kommer släppa ett riktigt spel... det var den förklaringen jag menade! När ett företag beter sig som dom gjort! Usch

Den dagen ett företag säger sanningen är den dagen jorden går under xD

Medlem
Skrivet av jehuty:

Den dagen ett företag säger sanningen är den dagen jorden går under xD

Då har det redan skett. Eftersom du enbart begär att ETT enda företag talar sanning, och det finns det många som de facto gör. Om du nu däremot inte tror på det utan lever i en värld där absolut ALLA bolag av någon ogrundlig anledning ljuger, så är det ju snarare ett bekymmer enbart för dig.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Den dagen ett företag säger sanningen är den dagen jorden går under xD

Mina damer och herrar, ickebinära och övriga.. Här har vi en tvättäkta kommunist! 🚩


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Early Access survival utvecklat av frivilligt obetalda utvecklare, vad kan gå fel?

1
Skriv svar