CD Projekt vill se Cyberpunk-serien utvecklas likt Witcher-spelen

Robot
CD Projekt vill se Cyberpunk-serien utvecklas likt Witcher-spelen

Trestegsraketen The Witcher saknar motstycke.

#cyberpunk-2077, #orion, #project-orion


Medlem

2.0 var fantastiskt men hade även rätt kul med spelet innan dess.

Mitt största problem är egentligen storyn... inte jätteförtjust i open world-spel där jag blir inkastad i en huvudstory som har så mycket "urgency".

"Du är döende och måste hitta botemedel annars är det över men du hinner säkert döda lite skurkar och fixa andra människors problem innan dess" eller för att jämföra med ett annat open world-spel som också hade en konstig main story "Ditt barn är kidnappat och du måste göra allt för att hitta honom, men först ska du bygga ihop ett snett staket och rädda en kidnappad settler för 3e gången (samma settler, och det är bara du i hela världen som kan fixa det)".

Jag vill kunna ganska tidigt nå en punkt där jag känner att världen är min att göra vad jag vill i utan att känna någon form av press av storyn.

Sedan störde jag mig som fan på att istället för att V bara är ett smeknamn som kan betyda vad som helst så är det första bokstaven i mitt faktiska namn, som de säger en enda gång (i original-spelet, kanske en gång till i expansionen)... det gör att min karaktär inte är "jag" så då kunde de lika gärna skippat character creation och lagt det krutet på något annat.

Medlem

Håller med lite med ovan inlägg. Karaktärsskapandet i Cyberpunk 2077 är ganska meningslöst.
Hoppas uppföljaren blir bättre på detta. Jag vill tex se mellansekvenser där ens egna karaktär är med.

Håller på med min tredje genomspelning just nu. Har precis gjort introt och lite till i Phantom Liberty.
Älskar verkligen detta spel. Jag gillade det när det släpptes men det är så mycket bättre att spela nu.
Phantom Liberty och Dogtown är verkligen extremt välgjort.

Musiken, karaktärerna, berättelserna, ljudet, grafiken. Allt är så sjukt bra presenterat. Gameplay föll lite platt vid release på grund av en del mekanik och progression. Men nu är det betydligt bättre och riktigt kul samt givande.

Tror faktiskt 2077 är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Ser verkligen fram emot mer. Hoppas nästa spel innehåller mer RPG bara.

Medlem

Jag spelar det för första gången nu och act 1 var spännande och över lag väldigt bra. Dock måste jag säga att jag hatar allt som har med körandet att göra (ingen fast travel tack; avskyr sådant i spel som detta). Hantering av fordon och fysiken när man kör är verkligen undermålig. Jag kom från att föra GTA4 i mål och fordons-känslan i det var så mycket skönare. Medveten att siktet i CP2077 inte är på att köra bil, men hade inte haft ranke att det skulle vara så dåligt.
Där finns det dock progress att göra i utveckling till cp2077 2 (? bättre titel tack 😄😄)

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag spelar det för första gången nu och act 1 var spännande och över lag väldigt bra. Dock måste jag säga att jag hatar allt som har med körandet att göra (ingen fast travel tack; avskyr sådant i spel som detta). Hantering av fordon och fysiken när man kör är verkligen undermålig. Jag kom från att föra GTA4 i mål och fordons-känslan i det var så mycket skönare. Medveten att siktet i CP2077 inte är på att köra bil, men hade inte haft ranke att det skulle vara så dåligt.
Där finns det dock progress att göra i utveckling till cp2077 2 (? bättre titel tack 😄😄)

Du har tur som inte körde spelet vid release. Då var det en sån plåga att köra bil att jag inte ens kunde njuta av radion. Nu kan jag iaf det även om bilkörningen inte är det bästa så är den iaf "OKish" nu.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag spelar det för första gången nu och act 1 var spännande och över lag väldigt bra. Dock måste jag säga att jag hatar allt som har med körandet att göra (ingen fast travel tack; avskyr sådant i spel som detta). Hantering av fordon och fysiken när man kör är verkligen undermålig. Jag kom från att föra GTA4 i mål och fordons-känslan i det var så mycket skönare. Medveten att siktet i CP2077 inte är på att köra bil, men hade inte haft ranke att det skulle vara så dåligt.
Där finns det dock progress att göra i utveckling till cp2077 2 (? bättre titel tack 😄😄)

Oj, jag tycker ändå att körningen är okej nu efter 2.0. Den första bilen man fick brukade ju vara omöjlig att styra men nu kan man ha ganska kul med den.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag spelar det för första gången nu och act 1 var spännande och över lag väldigt bra. Dock måste jag säga att jag hatar allt som har med körandet att göra (ingen fast travel tack; avskyr sådant i spel som detta). Hantering av fordon och fysiken när man kör är verkligen undermålig. Jag kom från att föra GTA4 i mål och fordons-känslan i det var så mycket skönare. Medveten att siktet i CP2077 inte är på att köra bil, men hade inte haft ranke att det skulle vara så dåligt.
Där finns det dock progress att göra i utveckling till cp2077 2 (? bättre titel tack 😄😄)

Skrivet av Påskmust:

Oj, jag tycker ändå att körningen är okej nu efter 2.0. Den första bilen man fick brukade ju vara omöjlig att styra men nu kan man ha ganska kul med den.

Grejen är ju den att Rockstar är mästare på känslan för arkadig bilkörning open world stuk. Så jag förstår att @Weeks_death tycker att den är dålig i CP2077. Med det sagt så finns det definitivt sämre bilkörning i andra spel, och CP2077 har ju andra saker som den gör djävulskt bra istället.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Du har tur som inte körde spelet vid release. Då var det en sån plåga att köra bil att jag inte ens kunde njuta av radion. Nu kan jag iaf det även om bilkörningen inte är det bästa så är den iaf "OKish" nu.

Jo, jag har förstått att det har gjort vissa förbättringar sedan release. 😄😄

Skrivet av Påskmust:

Oj, jag tycker ändå att körningen är okej nu efter 2.0. Den första bilen man fick brukade ju vara omöjlig att styra men nu kan man ha ganska kul med den.

Det är så man tar sig runt men är inte något man ser fram emot (och det är med rätta; spelet är ingen kör-simulator, så hade varit tråkigt om körandet varit bästa i spelet). "Okej" är dock bra beskrivning av den.

Skrivet av Neroz:

Grejen är ju den att Rockstar är mästare på känslan för arkadig bilkörning open world stuk. Så jag förstår att @Weeks_death tycker att den är dålig i CP2077. Med det sagt så finns det definitivt sämre bilkörning i andra spel, och CP2077 har ju andra saker som den gör djävulskt bra istället.

Jo, samt Rockstar har många års träning för att få det att funka bra. Sticker ut huvudet och vågar påstå att det har varit skön körning i gta spelen ända sedan de tog steget in i 3d. Även tidigare var underhållande och sköna att leka runt i, men svårt att jämföra med modernare spel. GTA London minns jag med ett stor leende, trots vänstertrafik 😡😡. Men lite OT nu 😄😄

Medlem

Bara jag som får Cs1.6-vibbar av denna bild?

1
Skriv svar