Ställ dina Diablo IV-frågor till Blizzard!

Medlem

Frågor kring crafting och annat.

Crafting

  • Sigils - Crafta sigils där vi kan välja affixes själva

  • Rune items - Crafta vapen och utrustning som är starkare än Legendarys

  • Set items - Möjlighet att crafta olika items sets

Inventory

  • En tab för sigils, istället för att dom placeras under consumables


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Frågor kring crafting och annat.

Crafting

  • Sigils - Crafta sigils där vi kan välja affixes själva

  • Rune items - Crafta vapen och utrustning som är starkare än Legendarys

  • Set items - Möjlighet att crafta olika items sets

Inventory

  • En tab för sigils, istället för att dom placeras under consumables

Det var inga frågor där i?

Medlem
Medlem

var är min Paladin klass!?

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

var är min Paladin klass!?

Deras ordern är ju utdöd 😉 Hoppas ändå på nån typ av helig krigare, det lär komma i någon av expansioner a framåt. De har väl sagt en expansion om året, så det kan nog komma en del nya klasser över tid.

Medlem

Varför tappar Diablo-spelet originalitet, känsla och går mot en mer och mer generisk stil för varje nytt släpp?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det var inga frågor där i?

Om det kommer utökad crafting och QOL, två frågor?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

quickplay för att skapa en grupp för säg helltides/dungeons osv, kommer det?

Medlem
Skrivet av Kiske:

Varför tappar Diablo-spelet originalitet, känsla och går mot en mer och mer generisk stil för varje nytt släpp?

d4 är den bästa stilen och känsla i något diablo tycker jag, sjukt bra gjort

Kommer ni göra om lootsystemet så legendaries blir mer roligt att hitta och använda?
Och hur ser planerna ut gällande stashen? Kan man förvänta sig en för varje karaktär framöver?
Skulle också vara kul med ett photo mode i spelet så man visa upp sig lite, är det planerat?

Medlem

Jag undrar om de fick göra om eller plocka bort saker från Diablo 4 för att göra fansen av både D2 och D3 nöjda, och i så fall vad som ändrades.

Hoppas att frågan är lättförstådd, jag har en tendens att skriva konstigt när jag sovit för lite haha.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av xarl:

d4 är den bästa stilen och känsla i något diablo tycker jag, sjukt bra gjort

Känslan är bättre i D2, finns ingen känsla i D4 som motsvarar när man hittar en Ber/Jah runa i D2.

Medlem

Finns det några planer att utveckla det sociala i spelet?
Det finns spår av mmo-elements som aldrig används eller får ett syfte.
Tänker lägga till group/guild content som kräver att man är kordinerade och fler.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känslan är bättre i D2, finns ingen känsla i D4 som motsvarar när man hittar en Ber/Jah runa i D2.

Det har fortfarande aldrig hänt mig, efter ca tusen miljarder spelade timmar

Medlem

Det finns många oerhört bra ARPG-spel och fler nya på väg från andra utvecklare. Vad är ni mest nöjda med som ni gör bättre i Diablo 4 än era konkurrenter i genren?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det har fortfarande aldrig hänt mig, efter ca tusen miljarder spelade timmar

Hittade inga höga runer alls genom hela mina 7-8års(?) d2 spelande på PC. Jag o min kompis jag spelade med då samlade bara på alla sets o nöjde oss med det. Men nu iom Ressurected har jag spelat annorlunda med mer info om hur man hittar saker.

Förr spelade man public baal runs med bottar som boostade alla som man kunde leacha exp från och men plockade upp allt bra innan det hamnade på backen är inget bra sätt att få runer. Inte heller spela själv på p1 eller spela med bara en kompis ger bra med runor.

Mina 2 favorit ställen är Arcane sanctury eller Cow level på p7. Det är lättare i offline läge då du kan ställa in player numbers istället för som på battlenet måste hitta games med många spelare som dessutom inte farmar just där du vill köra.

Medlem
Skrivet av Managor:

Jag undrar om de fick göra om eller plocka bort saker från Diablo 4 för att göra fansen av både D2 och D3 nöjda, och i så fall vad som ändrades.

Hoppas att frågan är lättförstådd, jag har en tendens att skriva konstigt när jag sovit för lite haha.

Ifall de fått för sig att fansen ogillar intressant och givande loot så skulle jag säga att de lagt ner sin själ på att göra folk nöjda på den punkten.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känslan är bättre i D2, finns ingen känsla i D4 som motsvarar när man hittar en Ber/Jah runa i D2.

Finns ingen känsla i D4 som motsvarar D2 när man hittar något loot överhuvudtaget. Unika är reducerade till skräp som börjar droppa vid lvl 50, Set items är borta, Runor är borta. Det vi har istället är Rare 2.0 som iofs är riktigt bra iom codex-systemet, men som ändå blir helt kasst med alla värdelösa stats de lagt till och som dessutom omöjligen kan ersätta Unika, Set, Runor.

Jag försöker föreställa mig en rimlig förklaring till varför de tagit bort själva kärnan i spelet men kan inte komma på annat än okunskap, girighet, förakt och illvilja.

Ase
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag tror helt enkelt inte att det är en spelserie eller genre för dig.

helt rätt på serie, men älskar crpg. men inte h&s eller japanska innehållslösa crpg spel

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känslan är bättre i D2, finns ingen känsla i D4 som motsvarar när man hittar en Ber/Jah runa i D2.

menade inte loot systemet, mer på känslan i världen.. combat är grym, men som du säger man saknar det där med att hitta något värdefullt..

Redaktör
Håll gärna tråden on- topc

Kul med så mycket engagemang! Men håll gärna tråden till ämnet - frågor om Diablo 4 till Blizzard - så blir det mindre jobb att sortera sen.

Den stora Diablo 4- tråden tar gärna emot snack om annat.

https://www.fz.se/forum/trad/453376-den-stora-traden-om-diabl...


signatur
Medlem

När ska det bli bra?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul med så mycket engagemang! Men håll gärna tråden till ämnet - frågor om Diablo 4 till Blizzard - så blir det mindre jobb att sortera sen.

Den stora Diablo 4- tråden tar gärna emot snack om annat.

https://www.fz.se/forum/trad/453376-den-stora-traden-om-diabl...

Ok, i en lite neutralare ton, utan så mycket känslor...

1. Hur kommer det sig att ni gjorde Unika föremål till någon som bara går att få från level 50 och upp...har ni fått intrycket av att det är något den tänkta spelar basen vill ha?

2. Set items var ju uppskattat av rätt många (alla?), vad var anledningen till att de försvann och finns det några konkreta planer på att införa dem igen?

3. Samma frågeställning som de första två angående Runor.

4. Vad var filosofin med att lägga till många fler stats som kan slumpas fram på gear som droppar samtidigt som ni höjer guld och materialpriset till skyarna på det enda sätt som man kan påverka det? Hur fan tänker ni egentligen!?

5. Finns det någon anledning till att Stashen delas mellan ens karaktärer då många verkar gilla att spela mer än en klass?

6. Är otalet dubbletter man får av de få Unika föremålen som trots allt droppar en tänkt "feature"?

7. Tänker beslutsfattarna någonsin på vad spelarna tycker är kul, eller är det bara pengar som...

7. Med tanke på frågorna ovan, är det någonting där som ni känner blev käpprätt åt helvete lite tokigt, och är det någonting ni planerar att ändra på inom kort?

...
Herregud, jag försöker verkligen!

Redaktör
Skrivet av Ender:

Ok, i en lite neutralare ton, utan så mycket känslor...

1. Hur kommer det sig att ni gjorde Unika föremål till någon som bara går att få från level 50 och upp...har ni fått intrycket av att det är något den tänkta spelar basen vill ha?

2. Set items var ju uppskattat av rätt många (alla?), vad var anledningen till att de försvann och finns det några konkreta planer på att införa dem igen?

3. Samma frågeställning som de första två angående Runor.

4. Vad var filosofin med att lägga till många fler stats som kan slumpas fram på gear som droppar samtidigt som ni höjer guld och materialpriset till skyarna på det enda sätt som man kan påverka det? Hur fan tänker ni egentligen!?

5. Finns det någon anledning till att Stashen delas mellan ens karaktärer då många verkar gilla att spela mer än en klass?

6. Är otalet dubbletter man får av de få Unika föremålen som trots allt droppar en tänkt "feature"?

7. Tänker beslutsfattarna någonsin på vad spelarna tycker är kul, eller är det bara pengar som...

7. Med tanke på frågorna ovan, är det någonting där som ni känner blev käpprätt åt helvete lite tokigt, och är det någonting ni planerar att ändra på inom kort?

...
Herregud, jag försöker verkligen!

<3


signatur
Medlem

In what season will the cow-level be available and where should we use the stamina potion?

Medlem
Skrivet av Ender:

Runor är borta.

Det tackar jag dock gudarna för. Tycker D2s lootsystem var MYCKET roligare innan spelet helt handlade om runor. Men det kan vi diskutera i d2r-tråden 🙂

OT: Stämmer fortfarande målet med en större expansion per år? Kan vi förvänta oss nya klasser i varje expansion eller är fokus på storycontent?

Medlem
Skrivet av Ender:

4. Vad var filosofin med att lägga till många fler stats som kan slumpas fram på gear som droppar samtidigt som ni höjer guld och materialpriset till skyarna på det enda sätt som man kan påverka det? Hur fan tänker ni egentligen!?

Från en som har väldigt kul i D4 och tycker spelet är väldigt bra blir jag nyfiken vad ni menar med denna fråga. För när jag läser den tänker jag att ni vill att det ska vara lättare att hitta perfekt gear och lättare att ändra på gear så den blir perfekt? Men det kanske inte är så ni menar? (För det låter jättetråkigt i mina ögon, och därför jag undrar om jag tolkar rätt)

Medlem
Skrivet av Demasoni:

Från en som har väldigt kul i D4 och tycker spelet är väldigt bra blir jag nyfiken vad ni menar med denna fråga. För när jag läser den tänker jag att ni vill att det ska vara lättare att hitta perfekt gear och lättare att ändra på gear så den blir perfekt? Men det kanske inte är så ni menar? (För det låter jättetråkigt i mina ögon, och därför jag undrar om jag tolkar rätt)

"Lättare" är ett intressant ordval. Vill man bara nöta spelet för att hitta en gul, orange eller (gud förbjude) unik med exakt rätt typ av stats och rätt % på dessa stats så myste man ju vara i himmelriket. D2, som på något sätt är grundstenen till varumärket, handlade aldrig om sådant menlöst grind efter siffror. Där handlade det om faktiska föremål som var helt avgörande för din karaktär och spec, inte vilka random nummer det står på dem.
När man hittade en oidentifierad drop i guld eller grönt så kunde man känna gåshud inför att plocka upp den och se på utseendet vilken typ av del det var. Perfekt gear var alltså inte siffrorna på föremålen, utan föremålen själva, och de fick man leta efter...alla Unika och Set var inte bäst, men de var roliga, och man kunde använda olika gear nästan från start.

I D3 och D4 är allt samma skit när du plockar upp det, men själva "spelupplevelsen", den står tydligen att hitta under långläsningen i inventoryn sen...har jag tur, är just den här gula min typ av bokstavskombination jag letat efter!?

Alltså, jag är glad för den som tycker det är roligt, eller spelet i sig, men för mig ruttnar hjärnan av sådan obelönad grind, och det finns ingenting gemensamt för mig med vad Diablo har varit annat än namnet.

Så, en sammanfattande fråga skulle vara: Varför har man helt frångått det?

Medlem
Skrivet av Ender:

"Lättare" är ett intressant ordval. Vill man bara nöta spelet för att hitta en gul, orange eller (gud förbjude) unik med exakt rätt typ av stats och rätt % på dessa stats så myste man ju vara i himmelriket. D2, som på något sätt är grundstenen till varumärket, handlade aldrig om sådant menlöst grind efter siffror. Där handlade det om faktiska föremål som var helt avgörande för din karaktär och spec, inte vilka random nummer det står på dem.
När man hittade en oidentifierad drop i guld eller grönt så kunde man känna gåshud inför att plocka upp den och se på utseendet vilken typ av del det var. Perfekt gear var alltså inte siffrorna på föremålen, utan föremålen själva, och de fick man leta efter...alla Unika och Set var inte bäst, men de var roliga, och man kunde använda olika gear nästan från start.

I D3 och D4 är allt samma skit när du plockar upp det, men själva "spelupplevelsen", den står tydligen att hitta under långläsningen i inventoryn sen...har jag tur, är just den här gula min typ av bokstavskombination jag letat efter!?

Alltså, jag är glad för den som tycker det är roligt, eller spelet i sig, men för mig ruttnar hjärnan av sådan obelönad grind, och det finns ingenting gemensamt för mig med vad Diablo har varit annat än namnet.

Så, en sammanfattande fråga skulle vara: Varför har man helt frångått det?

Okey, tack för förtydligandet. Själv uppskattar jag all random stats och skulle sakna om det försvann/minskade eller blev "lättare". En aspekt är att jag vill alltid känna att jag kan hitta bättre gear än vad jag redan har. Samt att få väga olika attribut mot varandra vilket gör val av gear intressant.

Men hoppas dem lyckas göra fler grupper av spelare nöjda med nya typer av items i framtida uppdateringar också

Medlem

När kommer en party Finder? Känns konstigt att släppa ett online spel med MMO-karaktär utan en party Finder…

123
Skriv svar