Lords of the Fallen

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Underbart med en 4:a. Här ska köpas.

Är storyn lika minimalistiskt presenterad som i Dark Souls?

Inte minimalistiskt berättad iaf. Cutscenes med pladder.

Medlem

Jädrar att det soulsliknande var det med lampan och två världar man måste kolla Då blir jag osugen på det, och osugen på Lies of P för att det är mer Bloodborneaktigt. Hade ju passat bättre om lampan var i ett sånt spel! Hmpf.

Är det förresten vanligt inom spelvärlden att man härmas så pass som det är i soulslikes? Vore man född i en garderob hade man tänkt att det kunde vara behäftat med skam att härmas, men det verkar ju vara helt i sin ordning.

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Underbart med en 4:a. Här ska köpas.

Är storyn lika minimalistiskt presenterad som i Dark Souls?

Japp världbyggande är i princip likadant. Aningen mindre kryptiskt and Dark Souls, men man får leta efter storybitarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om FROM spelen är 5+ vilket jag tycker, så håller jag med om en 4a på denna. Ett mycket bra spel men inte GOTY.
Håller med om bossarna, första riktiga bossen tyckte jag nästan var FROM klass på, men sen har jag oneshottat 3 bossar i rad vilket är en besvikelse. Att oneshotta en boss i ett souls-bourne ska inte vara omöjligt och jag hyllar inte mig själv på något sätt, bossarna var helt enkelt sjukt enkla. Sen är frågan om jag nästan vill ge spelet avdrag på 1 poäng och betygsätta det på 3 eftersom FPS:en är galet ostabila fortfarande på PS5an. Hur kan Bluepoint både göra ett snyggare spel som dessutom flyter perfekt 60fps ?
Men nog med gnäll, har man lirat igenom alla FROM spelen och vill spela mer liknande spel så rekommenderar jag detta starkt.

Medlem

Klarade spelet igår och instämmer mångt och mycket med recensionen. Spelet rent mekaniskt är otroligt bra, känns som en ren utveckling av Souls spelen. Var också otroligt imponerad över grafik och prestanda, förutom shader compile i starten har spelet flytit på otroligt bra i maxade inställningar i 4k (RTX 4080, 5800X3d) men har sett att många på internet har haft en annan upplevelse.

Det jag inte gillar med spelet är encounter design och dificulty curve, samt bossarna. Känns som att utvecklarna placerade ut fiender på måfå och inte tänkt på svårighetsgrad alls, vissa areas är alldeles för enkla, och sen går man 15 meter fram och möter den svåraste enemy gauntleten man varit med om någonsin, otroligt ostadigt svårighetsmässigt. Samma där med bossarna, vissa är riktigt nice designade (första riktiga bossen var ett sådant exempel) och vissa är braindead tank and spank.

Mitt absolut största problem är dock sista bossen i spelet, tänker inte spoila något men den var värdelös på alla sätt som finns och gav verkligen ingen tillfredställelse när eftertexterna rullade.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Det har ju fått massor av 4/5 och 8-9/10.
Det som många sänkt för är ju tekniken och dåligt flyt. Jag körde på PS5 och tyckte det flöt okej. Som elden ring inte locked 60fps men med Vrr fullt acceptabelt.

Jag får helt enkelt köpa spelet och avgöra själv

Quake-konnässsör

För mig så är strids-systemet det absolut sämsta med spelet, det känns klumpigt, gammalt och opolerat. Detta gör också att spelet blir ganska tråkigt för mig och klarade inte av mer än de tre första bossarna. Det var också under bossarna som jag upplevde de största dippen i FPS som var allt mellan 10 - 50. Men allt förutom striderna är väl ganska okej, världen tycker jag om samt systemet med parallella världar. Men det är tyvärr inget som höjer spelglädjen ihop med det andra som jag irriterar mig på.

Några andra saker som irriterande mig var också att det inte fanns någon animation-cancel så det blev svårt och försöka undvika att byta slag med fiender. Tracking som fienderna har på deras attacker är lite väl mycket.

Spelet är inte för mig, och jag spelar hellre om Dark Souls eller Nioh än fortsätter vidare på Lords of The Fallen. Men här näst blir det att spela Blasphemous 2.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Lite trist att folk klagar på prestandaproblem med 7800X3D och 4090. Sällan man hör det men ska tydligen vara ännu värre på konsol. Reaktionerna jag har sett från souls-folk är att det duger men att Lies of P är vassare om de måste välja.

Får slutföra Lies of P och se om det finns plats för detta med eller invänta rean, för mycket spel just nu.

Jag hade inga problem med prestandan på Ps5 iaf så långt jag kom, spöa väl 4första bossarna men tröttnade på spelet.

Bergsväggar där man springer runt på hyllor av plankor med en avgrund under är ett exempel på inte roligt...

Medlem

Håller med recensenten dock efter senaste patchen har alla mina fps eller stuttering problem helt borta =D så det är ett minus för mig som kan gå bort =D

Skribent
Skrivet av Natrium:

Håller med recensenten dock efter senaste patchen har alla mina fps eller stuttering problem helt borta =D så det är ett minus för mig som kan gå bort =D

Ja, de patchar hela tiden. Tycker varje gång jag startar spelet så det något som uppdateras. På ett sätt var det kanske bra att få recensera lite senare, det tråkiga är ju för dem som reda hade köpt spelet. Men å andra sidan så är de ju som sagt snabba med fixarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillar spelet mycket. Men frame rate är åt helvete rent ut sagt. Gör det nästan ospelbart i vissa situationer. Så lägger detta på is och kommer tillbaka när de uppdaterat spelet och fixat vissa buggar

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, de patchar hela tiden. Tycker varje gång jag startar spelet så det något som uppdateras. På ett sätt var det kanske bra att få recensera lite senare, det tråkiga är ju för dem som reda hade köpt spelet. Men å andra sidan så är de ju som sagt snabba med fixarna.

ja i dagens spel värld kan man väl inte önska bättre än att dom är snabbare på att patcha skiten alla släpper ut innan spelen är klara

Skribent
Skrivet av Natrium:

ja i dagens spel värld kan man väl inte önska bättre än att dom är snabbare på att patcha skiten alla släpper ut innan spelen är klara

Ja i perspektiv är det ju rätt tragiskt om man ska vara ärlig.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar