Det läskigaste spelet ni någonsin har spelat?

Medlem

Kommer aldrig glömma den skräck jag kände när jag spelade resident evil 7 i vr. Minns att jag tänkte:Vad är det för sjuka j**** som jobbar på Capcom?!

Medlem

Finns nog bara ett spel som fått mig att känna "rädsla" och det spelet är Alien Versus Predator från 1999. Kan ha att göra med att Alien för övrigt är bland de bästa skräckfilmerna som gjorts kanske den bästa som någonsin gjorts.

Jag testade demot när jag var yngre och att spela som soldat när Alien kan komma från alla håll och man hör från ens "motion tracker" att de kommer närmare och närmare men man kan inte se dem för att det är så mörkt.

Nej inget spel jag spelat före eller efter har gett mig samma känsla av obehag. Det tog lång tid innan jag till slut fattade mod nog att spela klart det, inte kört mer än kanske något demo av tvåan men jag kommer absolut att köra det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alien Vs Predator när man spelade marinsoldat. Alltså det första som kom till PC.

Samma här!

Sen är Resident Evil 2 Remake också ganska obehaglig.
Det tär på nerverna när man blir konstant jagad av en runtstampande och odödlig superzombie.
En zombie som kan slå väck betongväggar dessutom.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

När jag var ung tyckte jag grottorna i Phantasy Star III var så skrämmande att jag till en början knappt vågade sätta foten i dem.

På en fysisk konsol utan någon guidebok eller liknande tjafs var man ganska utlämnad när man underlevlad tog sina första steg i en okänd grotta full med starka monster. Den ganska intensiva Mega Drive-musiken spädde effektivt på känslan av skräck.

Jag överkom den rädslan med en blyertspenna och rutat papper och nådde, så vitt jag minns, samtliga (4) slut i spelet.

Medlem

Outlast ligger nära. Fast spelat är nog en överdrift då jag panikstängde av konsolen efter 5 min.

Medlem

Många bra läskiga spel i tråden.

Jag spelade senast Dredge, och det var fan förvånansvärt obekvämt ibland med allt mörkt vatten och konstiga läten i bakgrunden.

Subnautica skrämde skiten ur mig också. Jag är en mes för okända djupa vatten.

Medlem

För mig var det Amnesia: The Dark Descent som jag provade spela men aldrig vågade spela klart, tyckte det var och är skitläskigt. Resident Evil har jag dock inga problem med då de är mer action. Soma är riktigt bra.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Spelar allt för sällan skräckspel.
Men senaste rysliga spelen var Resident evil 7 och village i VR.
Har aldrig spelat dessa spel i pankaksläge så VR är första och enda upplevelsen.
Village var mer action men det där "dockhuset" var 👌👌

Kört även Re2 remake VR men där var man beredd på allt eftersom man redan spelat det vanligt tidigare. Mem det är också väldigt stämningsfullt i VR.
Skräckspel ska spelas i VR helt enkelt. Tror jag ska köpa Madison VR nör det släpps om det är bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar