Tro't eller ej: Lies of P har sålts i 1 miljon exemplar

Robot
Tro't eller ej: Lies of P har sålts i 1 miljon exemplar

Och en hel del lär även ha lirat det via Game Pass.

#Lies-of-p, #Neowiz


Medlem

Trevliga nyheter! Dom förtjänar detta. Det fick 9/10 Dukes av mig.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Började spela igår, gillar det skarpt än så länge!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag är inne på andra tredje varvet nu, tycker spelet är kanon.

Vilket spelår 2023 har varit ändå.

Medlem

1milijon sålda ex är inget o hänga i granen direkt och det hyllas ändå. Days Gone såldes i över 10millar och det kritiseras att det är för få exemplar. Så vet inte vad man ska säga

Medlem
Skrivet av submariner:

1milijon sålda ex är inget o hänga i granen direkt och det hyllas ändå. Days Gone såldes i över 10millar och det kritiseras att det är för få exemplar. Så vet inte vad man ska säga

Det beror dock helt och hållet på spelets budget samt hur många exemplar de räknat med att sälja.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kul! mer souls-bourne åt folket!

Kommer lira igenom detta efter Lords of the fallen

Medlem

Gött! Hoppas på mer soulslike titlar ifrån dom!

Medlem

Samtidigt är det sjukt. Så många utvecklare som försöker, men INGEN klarar att göra ett bättre souls-bourne än FROM, Snälla låt aldrig FROM bli uppköpta av några evil aktieägare som vill puscha ut snabba pengar. Älskar FROM <3 Man saknar tiden då CDPR kändes liknande

Medlem
Skrivet av submariner:

1milijon sålda ex är inget o hänga i granen direkt och det hyllas ändå. Days Gone såldes i över 10millar och det kritiseras att det är för få exemplar. Så vet inte vad man ska säga

Days Gone släpptes inte på gamepass så de var så illa tvungna att köpa om de ville spela. Sen är det ju trots allt en klon vi pratar om också även om det är en väldigt bra sådan, förväntningarna är inte höga, särskilt inte eftersom studion inte har några större hits i biblioteket.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Kul att det finns tillverkare och utgivare som lyckats balansera kostnaden så de blir nöjda (och går plus ?) för 1 miljon sålda ex.
Överlag ett riktigt bra spel.

Skrivet av EYEtriforce:

Samtidigt är det sjukt. Så många utvecklare som försöker, men INGEN klarar att göra ett bättre souls-bourne än FROM, Snälla låt aldrig FROM bli uppköpta av några evil aktieägare som vill puscha ut snabba pengar. Älskar FROM <3 Man saknar tiden då CDPR kändes liknande

CDPR gjorde bort sig med releasen av Cyberpunk 2077. De har sedan dess arbetat stenhårt med att räta upp det och spelet är i dagsläget ett toppenspel. I mina ögon har de återvunnit det förlorade förtroendet.

Medlem
Skrivet av submariner:

1milijon sålda ex är inget o hänga i granen direkt och det hyllas ändå. Days Gone såldes i över 10millar och det kritiseras att det är för få exemplar. Så vet inte vad man ska säga

Kan det vara att folk skräms av spel som får soulsborne/soulslike stämpeln på sig? Jag tycker exempelvis att Lies of P skulle upptäckas av fler för det är ett väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Samtidigt är det sjukt. Så många utvecklare som försöker, men INGEN klarar att göra ett bättre souls-bourne än FROM, Snälla låt aldrig FROM bli uppköpta av några evil aktieägare som vill puscha ut snabba pengar. Älskar FROM <3 Man saknar tiden då CDPR kändes liknande

Fromsoftware's ägare i dagsläget:

Sony - 14.09%
Tencent - 16.25%
Kadokawa Corp - 69.66%

Kan inte mycket om Kadokawa Corp men dom verkar iallafall hålla tyglarna.

Sony och Fromsoftware har ju alltid varit en succé tillsammans om än med en lite knackig start initialt, tills det tog av med raketfart(Demon's Souls & Bloodborne)! Hade däremot önskat att dom inte låste spelen till sitt ekosystem(jag förstår varför såklart).

Däremot är Tencent ett problem i min åsikt. Får hoppas att Kadokawa inte släpper ifrån sig mer aktier. Kan tänka mig att suget är enormt efter Elden Ring för diverse giriga djävlar att vilja plundra men det är ju ren spekulation ifrån min sida

Medlem

Tror nt på de

Medlem

Kul!

Riktigt bra lir, missa icke!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av submariner:

1milijon sålda ex är inget o hänga i granen direkt och det hyllas ändå. Days Gone såldes i över 10millar och det kritiseras att det är för få exemplar. Så vet inte vad man ska säga

Lär sälja fler exemplar än demon's souls och demon's souls remastered tillsammans så allt är väl relativt.

Medlem
Skrivet av submariner:

1milijon sålda ex är inget o hänga i granen direkt och det hyllas ändå. Days Gone såldes i över 10millar och det kritiseras att det är för få exemplar. Så vet inte vad man ska säga

Hur lång tid tog det för Days Gone att sälja 10 miljoner ex?

Vad hade Days Gone respektive Lies of P för budget?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av submariner:

1milijon sålda ex är inget o hänga i granen direkt och det hyllas ändå. Days Gone såldes i över 10millar och det kritiseras att det är för få exemplar. Så vet inte vad man ska säga

Det där är lite som att jämföra ett indie spel och ett AAA spel.. STOOR skillnad på tid under utveckling och kostnader....

Medlem

Hoppas på en rea under black friday


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar