The Last of Us Part 2: Remastered verkar vara verklighet

Medlem
Skrivet av Therant:

OK! bror duktig som aldrig gnäller.

Jo men nu förtiden är det ju extremt hur gamers håller på. Hur fan kan man gnälla på en uppdaterad version av ett spel liksom? Det har ju blivit löjligt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jo men nu förtiden är det ju extremt hur gamers håller på. Hur fan kan man gnälla på en uppdaterad version av ett spel liksom? Det har ju blivit löjligt.

Troligtvis för att folk känner att det tar bort resurser som kunde ha lagts på att göra nya originalspel, istället för en remake på ett 3 år gammalt spel som redan fått en liten remaster (PS5 bump).

Medlem

Fy va onödigt... ser bra ut även på ps4...

Medlem
Skrivet av Margy:

Om de släpper det till PC utan att använda diverse nya tekniker så kommer folk gnälla över att det är en "lat" port.

Om de gör en "remaster" och förbättrar spelet till hög PC-standard så gnäller folk över att spelet inte behöver en remaster och att de har slut på idéer.

Det lustiga är att det nog i många fall är samma personer som skulle gnälla vid båda dessa alternativ.

"Damned if you do, damned if you don't"

Mycket bra sammanfattat!

Medlem

Känns som om det kommer släppas i samband med HBO-seriens andra säsong.

Medlem

Onödigt men samtidigt bättre än vissa andra företag. Tycker att vi kan låta Sony få tjäna lite pengar på det här istället för något värre.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Troligtvis för att folk känner att det tar bort resurser som kunde ha lagts på att göra nya originalspel, istället för en remake på ett 3 år gammalt spel som redan fått en liten remaster (PS5 bump).

Det är ju inte en remake... Lär er skillnaden på remake, remastered... En mer definitiv version och för pc... Tror inte alls det handlar om att folk blir griniga för att dom kunde utnnyttja resurserna på annat vis. Dom gör väl för fan vad dom själva vill med sina pengar och sin tid. Ska spelarna styra det oxå? Helt jävla vrickad tanke...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har ju ryktats i perioder om en remaster och PC-versionen, men jag börjar tro att om det någonsin kommer så blir det kanske till nästa generation...

Livet som Bloodborne fan är hårt. Haha.

Skrivet av Fredede:

Troligtvis för att folk känner att det tar bort resurser som kunde ha lagts på att göra nya originalspel, istället för en remake på ett 3 år gammalt spel som redan fått en liten remaster (PS5 bump).

Varför är det något negativt att spelet släpps på pc?

Medlem

Man får väl anta att de vill "casha in" på en ny-release av tlou2 i samband med tv-seriens säsong2.. Men lite krystat känns det allt.

Medlem

Helt onödigt. Spelet är inte speciellt gammalt.

Medlem

Finns ju redan i 60 fps på PS5 så fattar nada?

Till PC är det en annan femma men PS5 totalt onödigt. 🙂

Medlem

Undrar när remaken kommer.
De som gör Silent Hill 2-remaken säger att de förstår originalspelet. Ändå så är de stolta över att med ny teknik kunna visa mer av det man inte fick se i originalet. Med andra ord så förstår de inte vad som gjorde spelet speciellt.

Medlem

hmmm detta luktar väldigt konstigt, vi är inte ens inne i en ny generation än ? gör man detta för att kunna ändra på Joel storyn för seriens-skull ? ne detta luktar väldigt konstigt

Medlem
Skrivet av robbis:

Jo men nu förtiden är det ju extremt hur gamers håller på. Hur fan kan man gnälla på en uppdaterad version av ett spel liksom? Det har ju blivit löjligt.

Du tycker det ja, men det är inget facit vad du tycker. Du får tycka som du vill, precis som alla andra får tycka som de vill.
Jag tycker det är förjävligt att de lägger tid och pengar på att uppdatera ett såpass nytt spel som funkar prima som det är. Får inte jag tycka det utan att du ska gnälla på mig?
Jag hade hellre sett att de lagt dessa resurser på nya spel istället, men det är väl fel av mig att tycka så?

Medlem
Skrivet av Therant:

Du tycker det ja, men det är inget facit vad du tycker. Du får tycka som du vill, precis som alla andra får tycka som de vill.
Jag tycker det är förjävligt att de lägger tid och pengar på att uppdatera ett såpass nytt spel som funkar prima som det är. Får inte jag tycka det utan att du ska gnälla på mig?
Jag hade hellre sett att de lagt dessa resurser på nya spel istället, men det är väl fel av mig att tycka så?

Nä det är inte fel alls tycker jag. Alla har rätt till sin åsikt och på forum som detta delar vi våra åsikter.👍

Medlem

Remastered denna generation, innebär detta att PlayStation 6 får en remake?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Hartassen:

Lite kluven till detta.

Har inte spelat något annat än Last of us Remastered men jag tycker part 1 är en bra produkt (det hade ändå gått 10 år). Part 2 remastered känns lite konstigt då det prisades över hur snyggt det var och hur mer finslipade mekanikerna var jämtemot 1an. Vad är nyttan med en remaster för part 2?

Förstår att det hänger ihop med tv-seriens säsong 2 och vi PC spelare hade fått betala fullpris oavsett om det var remaster eller ej så man kan väl bara tacka för lite bättre grafik...

Det vore ännu mer konstigt om de släpper Last of us Part 2 remaster till ps5 men inte till PC.

Hade inte PC funnits så tror jag inte någon skulle bry sig om att göra en ps5 version.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det verkar vara ide-torka hos Sony firstpart studios

Deras idéer är nog att försöka håva in så mycket pengar som möjligt på det som de har tillgängligt.

Jag skrev det tidigare i en annan tråd. Vad händer hos Sony?

Jag är dock glad att få dessa spel släpps till PC då jag nästan gått all in på PC nu.
Hade bara blivit mer sur och irriterad om jag haft kvar ps5.

Kom igen, Demon's Souls och Bloodborne PC tack!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Förstår inte riktigt uppståndelsen, egentligen. Tänker direkt på exempelvis:

Ghost of Tsushima (PS4 2020/PS5 2021). Uppgraderbart för ägare av originalet för 200 spänn.

Death Stranding ett annat där man kan uppgradera för 100 kr om jag inte missminner mig.

Inte så kontroversiellt att Sony vill ha stora titlar med dedikerade versioner till deras senaste hårdvara (där man faktiskt adderar in designelement för att nyttja t.ex Dualsense-stöd). Speciellt om en stundande PC-version även är på gång samt att man rider på hype-vågen av HBO 🙂

Men ja: Förväntas jag betala fullpris om jag redan äger originalet blir jag sur!🤘

Haters gonna hate antar jag😛

Medlem

Spelet är ju skit snyggt i sitt original status, så då behöver det inte remastras alls tycker jag.

Medlem

Trött på remastered titlar denna generation. Känns som spelstudiorna har idétorka.

Medlem

Tror enda anledningen till detta är för att de planerar på släppa en PC version också.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Tackar inte nej till det ifall det släpps som en gratis uppdatering till originalet

Är helt hundra att den inte kommer vara gratis. kommer nog kosta 600kr minst.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Är helt hundra att den inte kommer vara gratis. kommer nog kosta 600kr minst.

Ja annars hade de aldrig gjort det så klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Tror enda anledningen till detta är för att de planerar på släppa en PC version också.

Och så vill de ha mer pengar. De vet att grafiken är det viktigaste för många.

Medlem

Så vi är drygt halvvägs in i den pågående konsolgenerationen och Naughty Dog har egentligen inte kommit med något nytt sedan PS4? De har väl inte ens utannonserat ett nytt spel ännu?

Så för att sammanfatta Naughty Dogs resumé sedan den första PS...

PS1 Flera nya spel och ett nytt IP (Crash Bandicoot)
PS2 Flera nya spel och ett nytt IP (Jak & Daxter)
PS3 Flera nya spel och två nya IP (Uncharted och TLoU)
PS4 Färre nya spel och inga nya IP
PS5 Inga nya spel och inga nya IP (ännu..?)

Hm... Bara jag som får intrycket av att PS3-tiden var kulmen för dem?

Medlem

I mina ögon en helt meningslös remake.
Last Of Us 2 är produktionsmässigt fortfarande i bättre skick än flesta moderna spelsläpp och med 60fps patchen som de släppte till ps5 så finns det i mina ögon ingen anledning att göra remake av detta spelet.
Det är ju inte ens gammalt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

I mina ögon en helt meningslös remake.
Last Of Us 2 är produktionsmässigt fortfarande i bättre skick än flesta moderna spelsläpp och med 60fps patchen som de släppte till ps5 så finns det i mina ögon ingen anledning att göra remake av detta spelet.
Det är ju inte ens gammalt.

Det är ju ingen remake heller utan en remaster, alltså en uppiffning av befintligt material.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Sony har inte varit annat än en besvikelse på länge.

/MVH xbox fanboy

Medlem
Skrivet av Qrush:

Det är ju ingen remake heller utan en remaster, alltså en uppiffning av befintligt material.

Ah ok de gav ju redan ut en patch för ps5 så det går i 60fps.
Duger gott det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar