10 miljoner har spelat Starfield – nytt Bethesda-rekord

Medlem

Edit: nvm död häst osv

Medlem

Har spelat varje dag och i helgen blev det morgon till kväll så sambon har för första gången börjat kalla mig för spelberoende... och jag kan inte säga emot haha grymt trevligt spel tiden bara flyger iväg

Har lagt ner rätt mycket tid på Starfield , gillar det starkt

Medlem

Nope.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Jajamänsan. Grymt spel, men så gillar jag alla Bethesdas världar 😍

Fast Fallout är inte Bethesdas värld, de bara tog över den


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast Fallout är inte Bethesdas värld, de bara tog över den

Och gjorde den bättre 😊👍👌

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast Fallout är inte Bethesdas värld, de bara tog över den

Inte alls, de pröjsade 5.75 miljoner dollar för världen. Därefter gjorde de serien till sin egen. Fallout 1/2 är fundamentalt olika spel jämfört med Fallout 3/4 på sånär som allt utom själva miljön. Innan Bethesda gjorde mirakel var det ett isometriskt, turbaserat klickspel för att sedan bli ett första/tredje-persons skjutarrollspel...

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Inte alls, de pröjsade 5.75 miljoner dollar för världen. Därefter gjorde de serien till sin egen. Fallout 1/2 är fundamentalt olika spel jämfört med Fallout 3/4 på sånär som allt utom själva miljön. Innan Bethesda gjorde mirakel var det ett isometriskt, turbaserat klickspel för att sedan bli ett första/tredje-persons skjutarrollspel...

Nu snackar du spelmekanik. De köpte IP't, kör vidare med samma värld, samma fiender. Det enda de gjort eget är story i sina egna spel och att det blev ett fps. Så nej, Bethesda har knappast skapat Fallout.


signatur

I drank what?

Medlem

Fina siffror men det säger ingenting.
Har aldrig riktigt förstått vitsen med att ge ut siffror på hur många som startat ett spel via en tjänst.
Försäljningssiffror känns bättre för då har iaf människor betalat pengar för spelet och har således en större investering i att faktiskt också spela det.
Hur många drar inte hem spel via gamepass/ps plus för i köra typ en timma o sen stänga av o aldrig dra igång spelet ever again ?
Lite som pirattiden haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Hur många drar inte hem spel via gamepass/ps plus för i köra typ en timma o sen stänga av o aldrig dra igång spelet ever again ?

Siffran över hur många som spelat blir ofta svårbedömd med spel som lanseras direkt på en abonnemangstjänst.

Ibland kan det låta bra men när man börjar tänka efter lite så kanske det inte är så bra.

Det skulle vara roligt att veta hur många som klarat en achievement/trophy som man får sådär fem timmar in i spelen.

Medlem
Skrivet av Margy:

Siffran över hur många som spelat blir ofta svårbedömd med spel som lanseras direkt på en abonnemangstjänst.

Ibland kan det låta bra men när man börjar tänka efter lite så kanske det inte är så bra.

Det skulle vara roligt att veta hur många som klarat en achievement/trophy som man får sådär fem timmar in i spelen.

Det är 34% som nått level 10 än så länge, kanske inte låter så mycket men jämför man med Skyrim så är det 26% och Fallout 4 32% så är det kanske inte så illa. Det är ju då på Xbox.

Det verkar vara högre på Steam, där har 60% nått level 10. 56% Fallout 4 och 41% Skyrim. Men sen går det ju inte helt gå på Achievemts då dem stoppas av moddar, och det är många Steam spelare som moddar sina Bethesda spel. Det går ju på xbox också men jag tror större delen som kör moddat kör på Steam.

Medlem
Skrivet av Margy:

Siffran över hur många som spelat blir ofta svårbedömd med spel som lanseras direkt på en abonnemangstjänst.

Ibland kan det låta bra men när man börjar tänka efter lite så kanske det inte är så bra.

Det skulle vara roligt att veta hur många som klarat en achievement/trophy som man får sådär fem timmar in i spelen.

Ja tänkte på det jag med. Achivements kan ge en bra fingervisning i hur många som faktiskt spelar spelen. Nu menar jag inte att få 100% men ex story relaterade achivements kan ge en bra fingervisning av ifall folk faktiskt spelar eller om det bara startade spelet o körde en stund o sen aldrig mer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det är 34% som nått level 10 än så länge, kanske inte låter så mycket men jämför man med Skyrim så är det 26% och Fallout 4 32% så är det kanske inte så illa. Det är ju då på Xbox.

Det verkar vara högre på Steam, där har 60% nått level 10. 56% Fallout 4 och 41% Skyrim. Men sen går det ju inte helt gå på Achievemts då dem stoppas av moddar, och det är många Steam spelare som moddar sina Bethesda spel. Det går ju på xbox också men jag tror större delen som kör moddat kör på Steam.

Det låter ganska rimligt att de som betalat fullpris för spelet i större grad spelat länge nog för att nå level 10.

12
Skriv svar