MMORPG:t Final Fantasy XIV har inga planer på att bli free-to-play

Robot
MMORPG:t Final Fantasy XIV har inga planer på att bli free-to-play

Men gratisprovet lär fortsätta att utökas.

#Final-fantasy-14, #Square-enix


Medlem

Har inget problem med att betala per månad för spel som FFXIV eller WoW, men har den senaste tiden lagt ner båda. Det blir allt mer Shop fokus, speciellt i WoW som tappar fokus i vad ett MMORPG. Cosmetics, Gold Tokens för att köpa boosts etc. Det är självklart en valmöjlighet, men hela MMORPG tappar syftet i att du betalar en månadskostnad, men kan inte få allt om du inte lägger extra pengar på t.ex en cosmetic som enbart går att köpa för riktiga pengar (vilket i ett MMORPG i mitt tyckte bör kunna skaffas om man verkligen lägger tid i att skaffa det eller en svår achivement istället).

För mig är det antingen sub based eller utöka store och skapa F2P likt Fortnite och deras modell som inte alls blir något P2W. De stora företagen som gör MMORPGs tjänar bra med pengar, men ibland är pengar allt för stort fokus kortsiktigt än det långsiktiga. Tycker FFXIV hittat en bra balans, men att WoW tappat det helt med större fokus på mikrotransaktioner och förstör känslan av vad ett MMORPG ska erbjuda för vad du betalar för i månaden.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Final Fantasy är väl lätt ett av de bästa subscription spelen. Kastar inte massa extra köp i facet på en när man loggar in. Hade gärna velat spela det mer om jag hade tid. Betalar just nu enbart för ESO

Medlem

Subscribe:ar någon gång hit och dit liksom. Planen just nu är nog att resubba in mot den senaste patchen innan Dawntrail för att göra all story och så vidare. Har annars inget emot att vara subbed om jag har en raid grupp men ingen som verkar intresserad av det just nu bland mina vänner så avstår. Kollar istället på när en vän spelar genom spelet för första gången.

Medlem

Som en inbiten FF14 räv, spelat mycket till och från sen 2013. Så detta har nog hittils varit det MMO:t som varit värt mest av mina pengar utan tvekan. Däremot känns det lite som toppen är nådd. Shadowbringers var helt klart bästa expansionen i mitt tycke. Endwalkers main story var enligt mig jävligt bra, jag är definitvt nöjd med slutet vi fick som byggts upp sedan spelets start. Men patch contentet har kännts lite ljummet för min del. Den nya storyn har också varit bra. Men det känns som något fattas även här. Fortfarande bra spel kan rekommendera om ändå bara för att spela main storyn från 2.0-6.0.

Medlem

Förutom att vara det bästa MMOet just nu är det utan tvekan även det med bäst och givmildast prismodell

1
Skriv svar