Lords of the Fallen är nu officiellt guld och redo för release i oktober

Robot
Lords of the Fallen är nu officiellt guld och redo för release i oktober
Medlem

Najs, ser fram emot detta - hoppas verkligen det blir mer Elden Ring aktigt - då jag villhöver mer sådana spel.

Medlem

Undrar varför de inte bara sätter en 2:a på spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror att detta kan bli en oväntat stor hit. Folk är hungriga efter torkan som uppstod efter Elden Ring.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det ser så jäkla snyggt ut, verkligen next gen (utan den där smuliga looken som Nanite orsakar i Unreal 5 engine. Antagligen för att Nanite inte är på?). Och på videos ser ju precis lika smakfullt och elegant ut som ett Dark Souls.

Ändå är hajpen jäkligt liten, inte minst att döma av det lilla antalet kommentarer här på Fz.

Jag tror skepsisen är rätt befogad dock. Jag hoppas på Lords of the Fallen men är supernervös att det kommer vara, och anses vara, lite blasé och tråkigt. Eller ännu värre, man får se en klagokör på Steam om buggar, dålig combat eller nåt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av lonian:

Undrar varför de inte bara sätter en 2:a på spelet.

Ja, så himla dumt. Orsaken är säkert att de vill försöka distansera sig från ettan, som ansågs rätt OK men oanmärkningsvärd.

Men jag tror det är en tabbe. De måste ju veta att i princip alla core-gamers och souls-fans vet att det redan finns ett Lords of the Fallen. Att då ha samma namn på sitt andra spel är bara jäkligt störigt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, så himla dumt. Orsaken är säkert att de vill försöka distansera sig från ettan, som ansågs rätt OK men oanmärkningsvärd.

Men jag tror det är en tabbe. De måste ju veta att i princip alla core-gamers och souls-fans vet att det redan finns ett Lords of the Fallen. Att då ha samma namn på sitt andra spel är bara jäkligt störigt.

Jag tänker, kanske någon vill köpa Lords of the fallen och råkar köpa orginalet. :😜


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Ja, så himla dumt. Orsaken är säkert att de vill försöka distansera sig från ettan, som ansågs rätt OK men oanmärkningsvärd.

Men jag tror det är en tabbe. De måste ju veta att i princip alla core-gamers och souls-fans vet att det redan finns ett Lords of the Fallen. Att då ha samma namn på sitt andra spel är bara jäkligt störigt.

Var ju egentligen ännu mer förvirrande när spelet hette "THE Lords of the Fallen". Men jag tycker de kunde ha en undertitel eller något som markerar att det är ett nytt spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, så himla dumt. Orsaken är säkert att de vill försöka distansera sig från ettan, som ansågs rätt OK men oanmärkningsvärd.

Men jag tror det är en tabbe. De måste ju veta att i princip alla core-gamers och souls-fans vet att det redan finns ett Lords of the Fallen. Att då ha samma namn på sitt andra spel är bara jäkligt störigt.

Att välja ett unikt namn verkar vara en grej de har svårt med. Det tog pinsamt lång tid innan jag förstod att nyhetspratet om Lords of the Fallen faktiskt var om ett helt nytt spel. Jag trodde länge det handlade om en remake eller rerelease på Myth: The Fallen Lords (från 97?). Och scrollade därför förbi de flesta nyheterna om Lords of the Fallen.

Medlem

Superpepp faktiskt! Saknat ett fantasy soulslike sen Elden Ring! Tycker framförallt de verkar lyckats ordentligt med artstylen i detta. Hoppas jag kan få med nån polare på coop också

1
Skriv svar