Diskutera – Vilket (eller vilka) spel ser du fram emot i höst?

Medlem

Allan Vaken
Spindelmannen
Sajberpank

Medlem
Skrivet av krislevin:

Ser hur grymt ut somhelst. Dålig på Dark Souls liknande spel, men detta tänker jag sätta mina tänder in i. När kommer det?

13 oktober(hypen tog nog över, datumet fanns med i inlägget ;P)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

13 oktober(hypen tog nog över, datumet fanns med i inlägget ;P)

Hehhe, ja ibland händer det bara! Hursomhelst så såg jag gameplay. Ser otroligt coolt ut! Olika världrar och sånt.....Ska nog köpa det tror jag. Blir roligt att lära sig striderna osv. "Thank you for the heads up" som de säger!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Kommer absolut inget intressant. Dlc till game of the year remnant 2. Allt annat kvittar 🤣🤣 Kommer nog inte förens nästa år men man kan hoppas.

Medlem

Har otroligt svårt att bli sugen på Starfield då jag inte litar på Bethesda för 5 öre. Deras resonemang att offra gameplay för grafik och fysik bevisar att det mest troligt kommer att vara en riktig stinkare. Att dom sedan visar upp gameplay i presentationer med klara FPS drops bevisar att det är något fel.

Det lär bli Cyberpunk all over again.. på tal om det så är nog Cyberpunk det enda jag kommer att spela i höst.

Medlem

Starfield. STARFIELD.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Mer Baldurs Gate 3

Medlem

Har varit ganska dåligt med bilspel i år så jag ser nog mest fram emot Forza. Men är även nyfiken på Alan Wake, Lies of P, Spiderman och Starfield.

Medlem

Starfield,
Super Mario Bros. Wonder

Medlem

The Crew Motorfest och Alan Wake 2

Medlem

Cyberpunk 2077-expansionen och Starfield är ljuspunkterna i höstmörkret, om de nu inte blir försenade.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Sea of Stars 29 Augusti
Silent Hope 3 Oktober
Star Ocean The Second Story R 2 November
Super Mario RPG 17 November

Medlem

Starfield och evtl Cyperpunk expansionen.

Har tillräckligt kvar att göra med BG3, FF-16 och kanske tillbaka till D4.
Plus allt annat som jag inte har koll på som jag kanske vill lira...

Medlem

Baldurs Gate 3 kommer hålla mig sysselsatt ett tag. Kommer låta Starfield patchas lite innan jag ger mig in på det så inget jag är superhypad för.

Det finns dock en titel jag faktiskt ser fram emot.

Experience Incs senaste dungeon crawler som kommer i september med ett av spelhistoriens längsta titlar.
Mon-Yu: Defeat Monsters And Gain Strong Weapons And Armor. You May Be Defeated, But Don’t Give Up. Become Stronger. I Believe There Will Be A Day When The Heroes Defeat The Devil King.

https://store.steampowered.com/app/2238430/MonYu_Defeat_Monst...

Medlem

Vill igentligen bara att Silksong ska komma ut någon gång. Men sen är det säkert 20 spel till som jag def kommer att köpa. Har väldigt många spel på g och ska försöka spela igenom några VR spel till Psvr2 som tex Resident Evil 8. Men spelar istället just nu på Switch Chained Echoes Disco Elysium och Sailing Era inför Baldursgate 3 och Sea of Stars releaserna mf på ps5. Spelar också Shadow Gambit Apex och testar några gratis spel/spel på Playstation premium. Ja och Ni no Kuni mf.

Medlem

Ser mest fram emot Starfield just nu, har lagt BG3 på is tills de buggstädat.
Tänkte också pröva på immortals of aveum via EA pro och se om det är något att ha.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ja det är ju ganska solklart Starfield. Sedan Forza Motorsport. Recensions koderna är redan utskickade. Började för en vecka sedan så Bethesda och Microsoft tror stenhårt på spelet.

Medlem

Shadow Gambit (förvisso redan släppt), Blasphemous 2, Armored Core VI, Sea of Stars, Under the Waves, Starfield, Telltales' The Expanse (när alla episoder är släppta), Phantom Liberty och förmodligen fler som jag inte kommer på nu.

Fullmatat är bara förnamnet!

Medlem

Starfield, Stalker 2, Alan Wake 2, Super Mario RPG, Super Mario Bros. Wonder, Spider-Man 2 och RE4 Remake VR om det kommer i höst.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Starfield och Cities skylines 2, och Spiderman 2 iofs


signatur

//monster

Medlem

Många spel som kommer ut nu. Verkar bli en kanon höst.

Fort Solis, Spider-Man 2, Alan Wake 2, Lords of the fallen & Lies of P är några köp som kommer bli.

Medlem

Payday 3 och Starfield kommer nog ta min fritid i höst.

Medlem

Baldurs Gate 3 till ps5an. Inväntar recensioner på konsolvarianten innan köp då jag inte har en vettig speldator längre. Hypen är skyhög nu efter mottagandet på pc så håller verkligen tummarna att det inte blir för bökigt på konsol!

Också jäkligt pepp på en vända till i Cyberpunk när expansionen släpps. Grymt spel redan nu men lär bli bättre med de kommande förändringarna.

Måste bara bli klar med Zelda först. Bara stora spel jag är sugen på. Inte helt optimalt med småungar som inte vill sova på nätterna så har väl spel så det räcker några år framöver...

Ambassadör
Xbox
  • STARFIELD

  • Forza Motorsport

Spel som släpps i höst men som jag kommer att spela låångt senare:

Assassin's Creed: Mirage
Alan Wake 2
CP 2077: Phantom Liberty
Spider-Man 2


signatur

Jump in.

Crossfire: Sierra Squad VR
Phasmophobia VR

Super mario wonder
Super mario RPG : Remake

Assassins creed Mirage
Starfield
Forza Motorsport

Alan Wake 2
Alone in the dark
Daymare 1994 sandcastle

Warhammer 40,000: Space Marine 2 -förhoppningsvis i år-

Medlem

Skräck: Alan Wake 2
Sci Fi RPG: Starfield, Phantom Liberty
Fantasy Soulslike: Lords of the Fallen
Bygga: Cities Skylines 2
RTS: Dune: Spice Wars


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Baldur's Gate 3 (PS5)
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Medlem

Alan Wake II ser ju magnifikt ut!

Medlem

Med viss försiktighet hoppas jag Payday 3 blir bra. Förhandsvisningarna har gett mig lite pepp.

Medlem

ser fram emot att hitta mer tid till BG3 i häst
Har sett fram emot Skylines 2, men tycker spelets rent grafiskt är en besvikelse, så inget jag kommer offra bg3-timmar för vid släpp.

Skriv svar