Baldur's Gate III (1 av 2)

Medlem

hört att första akten är helt extremt polerad och rätt välskriven, den andra mycket sämre, och tredje akten är katastrofalt dålig och dessutom väldigt buggig. sett ett 8-10-tal skriva exakt samma sak nu på olika forum. Känns bra att man har mycket i backloggen

Exempel från Steam:

"It is definitely a flashy firecracker that slowly winds down as it goes. Big explosive start with lots of polish and care given to every nook-and-cranny of the game, noticeable decrease in quality in the middle (act 2) though it is still enjoyable, and then it really fizzles out in the end where you start to realize all the great mysteries and meaningful interactions you've had for the first 75% of the game are all wrapped up in a quick dud or not at all in some cases. This is the exact opposite of how a story-driven game should carry itself out. Content and options should be rich midway through, story should be focused and amplified (even linear if needed) near the end for a climax.
Even if I enjoyed the start, I can definitely say I have not enjoyed the finale unfortunately. A solid 7 at best in its current state."

Så det låter rätt likt deras andra spel. Jag menar Divine Divinity, helt fantastisk start, fruktansvärt slut. Tycker det samma om DoS:2 (inte spelat 1:an), väldigt polerad start, resten usch.

Medlem

Solklar 5 av 5 för mig.
De folk säger om att storyn och det går ner sig direkt efter act 1 har nog förmodligen inte spelat förbi act 1, alternativt rushat genom spelet för att försöka klara det så fort som möjligt.
Eller så har man spelat det väldigt intensivt och har själv svårt att ta in så stora doser av story hela tiden, vilket gör att man kan bli lite matt (som när man binchar TV-serier ibland)
Det är min misstanke iaf.

Men visst, folk tycker olika också.

Jag har hur kul som helst, kan inte få nog av det.
Men skulle jag lyfta de negativa sakerna som jag personligen känner så är det som andra nämnt just att karaktärsskapandet och dess möjligheter kunde vara lite större.
...och att det blir lite väl löjligt hur kåta precis alla blir på din karaktär direkt, blir väldigt orealistiskt och konstigt många gånger
Tyckte verkligen bara inte det argumentet stämde alls.

Medlem
Skrivet av insilence:

Solklar 5 av 5 för mig.
De folk säger om att storyn och det går ner sig direkt efter act 1 har nog förmodligen inte spelat förbi act 1, alternativt rushat genom spelet för att försöka klara det så fort som möjligt.
Eller så har man spelat det väldigt intensivt och har själv svårt att ta in så stora doser av story hela tiden, vilket gör att man kan bli lite matt (som när man binchar TV-serier ibland)
Det är min misstanke iaf.

Men visst, folk tycker olika också.

Jag har hur kul som helst, kan inte få nog av det.
Men skulle jag lyfta de negativa sakerna som jag personligen känner så är det som andra nämnt just att karaktärsskapandet och dess möjligheter kunde vara lite större.
...och att det blir lite väl löjligt hur kåta precis alla blir på din karaktär direkt, blir väldigt orealistiskt och konstigt många gånger
Tyckte verkligen bara inte det argumentet stämde alls.

5 av 5 tycker jag med. Men håller med, just kåtman är orealistisk. Allt annat är mycket logiskt och realistiskt 😂

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

hört att första akten är helt extremt polerad och rätt välskriven, den andra mycket sämre, och tredje akten är katastrofalt dålig och dessutom väldigt buggig. sett ett 8-10-tal skriva exakt samma sak nu på olika forum. Känns bra att man har mycket i backloggen

Exempel från Steam:

"It is definitely a flashy firecracker that slowly winds down as it goes. Big explosive start with lots of polish and care given to every nook-and-cranny of the game, noticeable decrease in quality in the middle (act 2) though it is still enjoyable, and then it really fizzles out in the end where you start to realize all the great mysteries and meaningful interactions you've had for the first 75% of the game are all wrapped up in a quick dud or not at all in some cases. This is the exact opposite of how a story-driven game should carry itself out. Content and options should be rich midway through, story should be focused and amplified (even linear if needed) near the end for a climax.
Even if I enjoyed the start, I can definitely say I have not enjoyed the finale unfortunately. A solid 7 at best in its current state."

Så det låter rätt likt deras andra spel. Jag menar Divine Divinity, helt fantastisk start, fruktansvärt slut. Tycker det samma om DoS:2 (inte spelat 1:an), väldigt polerad start, resten usch.

Tycker inte det där stämmer. Akt 2 var lika bra om inte bättre som Akt 1. Däremot är akterna inte lika, men det är bara bra enligt mig.

Skriv svar