Analys: Baldur's Gate 3-spelare lirar i snitt 5 timmar om dagen

Robot
Analys: Baldur's Gate 3-spelare lirar i snitt 5 timmar om dagen

Spelar tills jag får huvudvärk!

Avstängd

Jag spelar så jag inte får huvudvärk!

Medlem

Min största huvudvärk är att jag ännu inte har spelat spelet!

brrap brrap pew pew

Jag spelar tills jag inte känner huvudvärken


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Min huvudvärk är att jag klarat storyn en gång och skall påbörja en ny!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag rollspelar som en medelålders man med huvudvärk.

Medlem

Den här tråden gav mig huvudvärk.

Medlem

Mitt andra huvud har värk.

Medlem

10h per dag här

Medlem
Skrivet av Ronzem:

10h per dag här

Hur långt har du kommit? Själv är jag förtfarande i Akt 1.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Hur långt har du kommit? Själv är jag förtfarande i Akt 1.

Jag spelar två kampanjer samtidigt. En själv och en med två kompisar.
På min egna har jag gjort klart Akt 1 och "huvudstoryn" i Akt 2. Men jag har precis börjat explora zonen i Akt 2.
På kampanjen med mina kompisar är vi kanske 85% klar med Akt 1.

Även om jag tyckte Akt 1 var bra så tycker jag att Akt 2 var så bra att Akt 1 blev dålig

Medlem

Ganska ok spel. Men inte så kul som remnant 2.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag spelar två kampanjer samtidigt. En själv och en med två kompisar.
På min egna har jag gjort klart Akt 1 och "huvudstoryn" i Akt 2. Men jag har precis börjat explora zonen i Akt 2.
På kampanjen med mina kompisar är vi kanske 85% klar med Akt 1.

Även om jag tyckte Akt 1 var bra så tycker jag att Akt 2 var så bra att Akt 1 blev dålig

Att Akt 2 var bättre? Wow, jag tycker 1:an är hur cool somhelst. Då har jag verkligen något att se fram mot.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Galet svår huvudvärk av alla kommentarer. Ska snart börja mitt äventyr i bg3 !

130h fördelat på en god och en ond genomspelning. En i början och en i slutet (tror jag) av akt 3. Lite oklart vad det blir härnest men sannolikt en till halvgod med kvarvarande origin-karaktärer och sen blir det nog några ploy-spelningar som sannolikt inte kommer bli genomspelningar samtliga, men kansle de roligaste. Tex 4 Halfling barbarer som ja såg någon YT-video på såg förbaskat kul ut.

Medlem

Hunnit spela 10 timmar bara, kör väl 2 timmar varannan eller var tredje dag i snitt. Inte haft tid med mer

Medlem

Brukar sätta mig när jag kan reservera 5-7 timmar. Glömmer lätt tiden med BG3.

Medlem

Tror aldrig att jag har sett en tråd på FZ med så många oranga (?) kommentarer i toppen som denna.

Detta slår Elder Ring i Hype för mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är kul att se nu när fler folk har kommit till ACT3 och klarat spelet att dem märker hur det verkligen går nerför i kvalitet och allting. Verkar som spelet är inte ens klart.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Är kul att se nu när fler folk har kommit till ACT3 och klarat spelet att dem märker hur det verkligen går nerför i kvalitet och allting. Verkar som spelet är inte ens klart.

För mig är det mest prestandan i ACT3 som gör att jag inte spelar just nu. Väntar på första stora patchen. Ska tydligen fixa stuttret förhoppningsvis. Inge kul att få stutter oavsett om jag väljer allt på low eller 4K Ultra.
Samma sak med Vulcan och DX11, testat alla inställningar i spelet.

Geeks Gaming
Skrivet av mobmoben:

Är kul att se nu när fler folk har kommit till ACT3 och klarat spelet att dem märker hur det verkligen går nerför i kvalitet och allting. Verkar som spelet är inte ens klart.

Varför är det kul? 🤔
Men ja, det är fler och fler buggar. Har ännu inte råkat ut för någon stor bugg men det är irriterande

Testade att stänga launcherfönstret efter spelet startat och det hjälper lite en stund

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Är kul att se nu när fler folk har kommit till ACT3 och klarat spelet att dem märker hur det verkligen går nerför i kvalitet och allting. Verkar som spelet är inte ens klart.

Förstår inte detta, har varken märkt kvalitetsbrister eller buggar i Act3.

Medlem

Klarade spelet igår och jag köpte det för 12 dagar sen. Det tog ca 90h så i snitt 7,5h/dag vilket är galet. Tacka vet jag semester.

Medlem

Spelet är fortfarande inte ute på PS5 så tyvärr 0 timmar om dagen.....bara noobs får huvudvärk av tv spel. Det tog år av huvudvärk och svettades framför PCn/Amigan men tillslut blev jag av med den. Nu kan jag självklart få huvudvärk av andra saker som att sova dåligt konstigt men just spelande får jag det inte av....

Medlem

Denna typ av spel är inte för mig men efter alla fina betyg och hype så blev jag sugen och gav jag det en chans.
Fattade ingenting, gick in och ut genom några ringmuskel-dörrar någon timme sen blev det delete och tillbaka till Powerwash simulator.


signatur

|.|

Medlem

Oerhört välgjort spel. Med det sagt är jag lite besviken på Act 3 och dess optimering samt antalet quest-breaking buggar jag har stött på.

Ser starkt fram emot när modkittet kommer ut, tror BG3 kommer ha ett oerhört starkt mod-community med tanke på DOS 2s modmakers och nu när dnd fansen är involverade.

Medlem

Som småbarnsförälder kan man vara drömma om det, en bra vecka får ma ihop totalt 5 timmar spelande typ


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Denna typ av spel är inte för mig men efter alla fina betyg och hype så blev jag sugen och gav jag det en chans.
Fattade ingenting, gick in och ut genom några ringmuskel-dörrar någon timme sen blev det delete och tillbaka till Powerwash simulator.

Tråkigt att ge upp på ett spel innan man ens är klar med tutorialen. Ge det ett till försök!

1
Skriv svar