Systemkraven för Armored Core VI är hyfsat snälla

Robot
Systemkraven för Armored Core VI är hyfsat snälla
Medlem

Ray tracing endast i garaget verkar det som, om man läser den finstilta lilla texten i hörnet av bilden

Lite nyfiken på vilken FPS detta faktiskt motsvarar.
Och på tal om FPS, har man fått höra något om det blir max 60 som FromSoft ofta kör eller om det blir högre i denna titeln?

Inaktiv

Det där är rätt saftiga speccs och jag tror att nu kommer folk börja falla av på riktigt. Många håller fortfarande på sina 1xxx generation kort på grund av ockerpriserna. Glöm aldrig att de skyllde på distributions och brist på material/höga materialkostnader under corona. Det handlar inte om kronan då det är dyrt även i USA

Medlem

Haha ja det va snälla systemkrav, min gamla i7 7700 med gtx 1080 hänger med än. Kommer dock köpa till Ps5, bättre plattform imo.

Medlem

Ja, grafiken är ju inte bra så föga förvånande att kraven är snälla. Men ser ut att bli ett köp på julrean sen för lite multiplayer action!

Medlem

Damn. Jag har bara 8GB RAM och 3GB VRAM (min laptop är från 2017) 😅

Medlem

Jag hoppas verkligen på detta spel. Verkar som att min gamla 1070 klarar det precis. Hoppas inte jag får för usel grafik.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det där är rätt saftiga speccs och jag tror att nu kommer folk börja falla av på riktigt. Många håller fortfarande på sina 1xxx generation kort på grund av ockerpriserna. Glöm aldrig att de skyllde på distributions och brist på material/höga materialkostnader under corona. Det handlar inte om kronan då det är dyrt även i USA

Va? GTX 1060 och i7-7700 som båda är 7 år gamla komponenter är rekommenderade (inte ens minimum) utan Ray Tracing, hur är det saftigt? Eller missade du bilden utan Ray Tracing kanske?

Jag tycker tvärtom, detta är väldigt väldigt låga krav för ett helt nytt spel.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Va? GTX 1060 och i7-7700 som båda är 7 år gamla komponenter är rekommenderade (inte ens minimum) utan Ray Tracing, hur är det saftigt? Eller missade du bilden utan Ray Tracing helt?

Jag tycker tvärtom, detta är väldigt väldigt låga krav för ett helt nytt spel.

Tisdags solen gjorde mig förvirrad. Du har tacksamt helt rätt

Medlem

Så många spel så lite tid.
Nyligen köpt Chrono Trigger, FF pixel remaster, Baldurs gate 3 och Diablo. Har bara hunnit peta på Diablo hittills.

Medlem

Extremt sugen på detta, inte spelat någon av de tidigare. 7800x3d + 3090, 32GB ram så det bör nog flyta fint med så låga krav Hoppas man kan spela i över 60 FPS, fast spelar inte så stor roll..

1
Skriv svar