Producent förklarar Netflix-Witchers tunnare story med otåliga tittare och "amerikaner"

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ej rimligt att jämföra med en serie som släpptes 2011. Det har hänt en hel del sen dess.

Som vad?

Låter mest som dåliga bortförklaringar imo,.. senaste säsongen var ju en sabla röra tyckte jag, inget man hölls vaken av direkt.

Umi
Medlem

Så vi gör karlakarlen Dandelion till homosexuell så att de amerikanska tittarna ska förstå? Eller att Yennefer försöker döda Ciri i säsong 1-2 men är bästa vänner i säsong 3....

Inte konstigt att serien har tappat när man går bort från källmaterialet och pushar sina egna agendor

Medlem

Luktar som bortförklaringar för egen inkompetents.

Skrivet av Bobiri:

Ej rimligt att jämföra med en serie som släpptes 2011. Det har hänt en hel del sen dess.

Nähä men GoT var nog än mer komplicerad än The Witcher för gemene man att hänga med, likväl verkade det lyckas betydligt bättre. Sen att HBO allt som oftast haft hög kvalité på deras flaggskepp serier är en annan fråga, men faktum kvarstår att bägge serier baseras på fantasy-böcker.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Umi:

Så vi gör karlakarlen Dandelion till homosexuell så att de amerikanska tittarna ska förstå? Eller att Yennefer försöker döda Ciri i säsong 1-2 men är bästa vänner i säsong 3....

Inte konstigt att serien har tappat när man går bort från källmaterialet och pushar sina egna agendor

Dandelion har väl aldrig varit en "karlakarl"? Han är väl dessutom inte homosexuell om han är attraherad av både män och kvinnor (och dvärgar, alver, osv, osv)? Du försöker bara göra något oskyldigt till något negativt, med din agenda 🤨

Umi
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Dandelion har väl aldrig varit en "karlakarl"? Han är väl dessutom inte homosexuell om han är attraherad av både män och kvinnor (och dvärgar, alver, osv, osv)? Du försöker bara göra något oskyldigt till något negativt, med din agenda 🤨

Jag citerar lite från Svalans Bok eller The Tower of the Swallow vilket är den fjärde delen i Witcher :
" Only urchins and women who had climbed to the tops of tall trees were safe from him. "

Lite mer en fanfiction av en 15 årig flicka (manusförfattarna) än vad författaren Andrzej Sapkowski har skrivit.

Jaskier (AKA Dandelion) Is Not Confirmed As Bisexual In The Witcher Books Or Games

Medlem
Skrivet av Umi:

Jag citerar lite från Svalans Bok eller The Tower of the Swallow vilket är den fjärde delen i Witcher :
" Only urchins and women who had climbed to the tops of tall trees were safe from him. "

Lite mer en fanfiction av en 15 årig flicka än vad författaren Andrzej Sapkowski har skrivit.

Jaskier (AKA Dandelion) Is Not Confirmed As Bisexual In The Witcher Books Or Games

Hur stöder det citatet ditt tidigare påstående på något plan?

Umi
Medlem
Skrivet av jk78ki:

Hur stöder det citatet ditt tidigare påstående på något plan?

Om du attraheras av män så är du min värld bög/bi vilket jag citerade han för. Att pusha en sexualitet vilket de gör i serien på en karaktär som uppenbarligen inte är det, det är en agenda för mig och att frångå källmaterialet

Medlem

Är en hemsk person men tappade intresse efter några minuter av första avsnittet pga val av skådisar eg.

Medlem
Skrivet av Umi:

Om du attraheras av män så är du min värld bög/bi vilket jag citerade han för. Att pusha en sexualitet vilket de gör i serien på en karaktär som uppenbarligen inte är det, det är en agenda för mig och att frångå källmaterialet

Står det någonstans i böckerna att han uttryckligen inte är bi? För jag kan absolut se att någon skulle bara anta att han är bi, baserat endast på hans "flamboyans". Dessutom står det ju ordagrant att INGEN går säker, förutom om barn och trädklättrande kvinnor.

"Karlakarl" är iaf något av det sista jag skulle kalla honom. Hade Geralt plötsligt varit homosexuell hade jag hållit med dig.

Umi
Medlem
Skrivet av jk78ki:

Står det någonstans i böckerna att han uttryckligen inte är bi? För jag kan absolut se att någon skulle bara anta att han är bi, baserat endast på hans "flamboyans". Dessutom står det ju ordagrant att INGEN går säker, förutom om barn och trädklättrande kvinnor.

"Karlakarl" är iaf något av det sista jag skulle kalla honom. Hade Geralt plötsligt varit homosexuell hade jag hållit med dig.

I Witcher 3 The Wild Hunt framställs han som bisexuell men inte i källmaterialet vilket är böckerna som serien är "grundad" på

Medlem
Skrivet av Umi:

I Witcher 3 The Wild Hunt framställs han som bisexuell men inte i källmaterialet vilket är böckerna som serien är "grundad" på

Hade CDPR också en "bög-agenda" att följa? Jag tycker också det är smått onödigt att ändra karaktärers sexualitet, men att det skulle vara ett problem som hindrar från att tycka om något förstår jag inte.

Inte för att serien är bra ändå, men att det första exemplet du gav på ändringar var att Dandellion (någon som som du säger redan framställts som bi i en tidigare väldigt populär adaption) nu är homosexuell (vilket inte stämmer) är bara trams.

Medlem
Skrivet av roftg:

Game of thrones är ju ett bra exempel på vad han säger ...

GoT var ju utdragen utav bara helvete. Hade de haft ett jämnare tempo utan massa utfyllnad hade inte sista säsongen känts lika komprimerad.

Medlem
Skrivet av Umi:

Jag citerar lite från Svalans Bok eller The Tower of the Swallow vilket är den fjärde delen i Witcher :
" Only urchins and women who had climbed to the tops of tall trees were safe from him. "

Lite mer en fanfiction av en 15 årig flicka än vad författaren Andrzej Sapkowski har skrivit.

Jaskier (AKA Dandelion) Is Not Confirmed As Bisexual In The Witcher Books Or Games

Det där citatet kan ju också tolkas som att han är pedofil, så bra jobbat. Dandelion är alltså heterosexuell pedofil.

Bara töntigt med homofobi i dagens samhälle med så mycket kunskap.

Umi
Medlem
Skrivet av Danster:

GoT var ju utdragen utav bara helvete. Hade de haft ett jämnare tempo utan massa utfyllnad hade inte sista säsongen känts lika komprimerad.

I mitt tycke hade det behövt 2-3 säsonger till istället för att pressa ner allt i säsong 8 ^^

Umi
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det där citatet kan ju också tolkas som att han är pedofil, så bra jobbat. Dandelion är alltså heterosexuell pedofil.

Bara töntigt med homofobi i dagens samhälle med så mycket kunskap.

Att du tolkar det som att han är en heterosexuell pedofil får stå för dig.

Medlem

Vem bryr sig? Serien var ju bara bra en kort period och är påväg ner till källaren tillsammans med alla andra Netflix serier nu.

Medlem
Skrivet av Umi:

Jag citerar lite från Svalans Bok eller The Tower of the Swallow vilket är den fjärde delen i Witcher :
" Only urchins and women who had climbed to the tops of tall trees were safe from him. "

"What is an urchin UK slang? - An urchin is a young child who is dirty and poorly dressed."

Är inte detta citatet typ bara barn och kvinnor var säkra från honom och har inget med sexuell läggning att göra?

Medlem
Skrivet av Danster:

GoT var ju utdragen utav bara helvete. Hade de haft ett jämnare tempo utan massa utfyllnad hade inte sista säsongen känts lika komprimerad.

Utdragen vette tusan men den var motsatsen bevisad på allt som nämdes i artikeln

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker säsong 1 och 2 var helt ok. Ibga mästerverk men underhållande.
Inte hunnit kolla säsong 3. Är den sämre eller vad?

Tycker säsong 3 håller samma mått som tidigare.
Ciri är bäst. Kan tänka mig att se fortsättningen bara för att se hennes story. Jag bryr mig varken om böcker eller spel då jag inte har något koll på dem.

Här sjunger hon.

De hade kunnat döda Geralt och fortsatt serien utan Witcher.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Översatt = Vi skiter i att göra de bästa vi kan så vi för mellanmjölk som alla kan se och hoppas vi tjänar så mycket pengar som möjligt.

Idiocracy!!! Se den om klarar av att trycka på PLAY!

Medlem

När jag fick reda på att Cavill hoppade av och de ska fortsätta med S4 med Liam som ersättare så tappade jag all intresse.

Jag har både läst alla Witcher-böcker samt lyssnat dem som ljudböcker, och för mig var stort intresse att de skulle följa källmaterialet. Små ändringar har jag inget emot, men man märkte nästan direkt att producenterna ville dra ett helt eget spin på serien vilket jag personligen avskyr.

Sen att man har läst att Cavill fick tjata/bråka för att hålla ändringar till minimal och försöka hålla sig till källmaterialet så nycket som möjligt fick mig tappa smaken lite för serien.

Sen tycker jag de schabblade stort med att göra Säsong 1 så otroligt svårt att hänga med vilken tidslinje Geralt, Jennifer och Ciri utspelade sig, speciellt för de som aldrig läst böckerna. Kommer ihåg att set var ett stort kritik redan då direkt efter S1 hade premiär. Klart folk tappar intresse när man gör det onödigt komplicerad med kronologiska ordningen som de ”fixade” mot sista avsnittet…

Medlem

Ingenting konstigt egentligen, man försöker sälja sin produkt till så många som möjligt för att maximera förtjänsten. Det kallas marknadsekonomi, det är sen gammalt. Sen kan man ju naturligtvis ha åsikter om det, det är klart.

Medlem

Kollade klart S3 idag.
Tycker Witcher är en underhållande serie, säsong 3 blev lite luddig dock, nästan The Dark luddig (världens mest invecklade serie).
Hatar dock serier som trycker in piss avsnitt som avsnitt 7, ger fan inget.
Slutet av säsongen gav en massa frågetecken kring de tre som gav sig iväg (Vill inte spoila vilka).
Bardens sexliv kändes också helt av banan, varför lägger man in det? Gav nada om det inte kommer fler säsonger där det får spela roll, eller var det woke?
Ser gärna mer av serien men ta bort onödigt skit, jag vill inte se nån vandra runt i en timme sen inte veta vad utfallet blir.

Sen hade de egentligen ett guldläge att byta skådisar av Geralt också.
Om han slagits sönder i skallen totalt typ och de bannlyst honom så hade man kunnat läka honom och ersatt hans ansikte inför nästa säsong. Så hade de blivit en bra övergång, nu förväntar man sig Cavill inför säsong 4.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

säsong 1 = varm choklad med grädde

säsong 2 = o´boy

säsong 3 = mjölk

säsong 3 tycker jag fortfarande är underhållning men rätt tunn sådan, ögonen sökte sig till telefonen och lite snabbscroll rätt ofta.

Skrivet av B-itta:

Jag som redan tyckte säsong 1 var mjölk, då? Sump vatten av tredje?

(*stort fan av spelen)

Jag tyckte första 20 min av S1E1 var Minimjölk, så jag klarade tyvärr inte längre än så.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Alltså….man har ju alltid hört att amerikanare är dummare än tåget men på riktigt?? Finns alltså Amerikanare som tror alltså på fullt allvar att dem alltid är dem goda och alla andra de onda??

Får verkligen hoppas att de amerikanarna var från Mississippis träskmarker lr nåt….

Skrivet av roftg:

Game of thrones är ju ett bra exempel på vad han säger ...

Game of Thrones var ju hur bra som helst t.o.m. säsong 6.

Skrivet av kingzla:

Fast amerikaners utbildningsnivå är högre än både Polens och Sveriges, så jag fattar inte var den här idén kommer ifrån.

Deras grundskolor är katastrof. En skola får pengar baserat på området den är i vilket gör att vissa skolor har allt dem behöver medans vissa är utfattiga. Sen studiemotivationen och disciplinen är bannemej inte hög den heller.

Medlem
Skrivet av Campaigner:

Alltså….man har ju alltid hört att amerikanare är dummare än tåget men på riktigt?? Finns alltså Amerikanare som tror alltså på fullt allvar att dem alltid är dem goda och alla andra de onda??

Får verkligen hoppas att de amerikanarna var från Mississippis träskmarker lr nåt….

Game of Thrones var ju hur bra som helst t.o.m. säsong 6.

Deras grundskolor är katastrof. En skola får pengar baserat på området den är i vilket gör att vissa skolor har allt dem behöver medans vissa är utfattiga. Sen studiemotivationen och disciplinen är bannemej inte hög den heller.

Ändå är deras genomsnittliga utbildningsnivå högre än Sverige i alla segment, så jag antar att våra är katastrofkatastrof då. Att de är bland topp 10 i världen.i utbildningsnivå talar ju starkt emot det du säger.

Amerikaner är alltså mycket bättre än Sverige i detta avseende. I jämförelse med Sovjetunionen får man nog säga att USA alltid var de goda.

12
Skriv svar