Baldur's Gate III är släppt!

Medlem
Skrivet av Belfry:

Jag vet, väldigt svårt att undgå. Men jag har valt att strunta i det.
Min DL är 105Gb, den andra skulle vara 122Gb.

Rätt säker på att nedladdningen är 105 oavsett version. Det sa dom rätt ut att storleken inte påverkas av om ea är nedladdat eller ej.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Mitt 9dagars arbetsläger vart dåligt tajmat med andra ord. 😭

Arbetsläger? Berätta mer 🙂


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det kostar faktiskt 739 på Playstation 5. 849kr är för Digital deluxe Edition.

https://store.playstation.com/sv-se/product/EP3383-PPSA14002_...

Det kostade mig 0:- kr

Medlem
Skrivet av Belfry:

Jag vet, väldigt svårt att undgå. Men jag har valt att strunta i det.
Min DL är 105Gb, den andra skulle vara 122Gb.

Nja, 97,7 gig på steam.

Men spelet tar upp 122,4 gig när det är installerat och klart.

Avstängd

Jag är inget fan av turn based RPG:s, men ska ändå testa detta. Världen ser fantastisk ut!

Medlem
Skrivet av JackG100:

Mitt 9dagars arbetsläger vart dåligt tajmat med andra ord. 😭

Är bara att sätta igång nedladdningen så är det bara ett par timmar kvar när du kommer tillbaks. 👍

Medlem
Skrivet av Json_81:

Steam verkar inte palla trycket iaf, ligger på 1-6MB/s

min ligger på 40mb/s så


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Nimin:

Har det gått 23 jävla år. Ångest.

Ja, skrämmande. Minns att jag tog bilen och åkte och köpte tvåan en regnig dag. Hur f-n har det gått 23år?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Undrar om de kommer skrota Xbox-versionen helt nu, eller om MS kommer ge med sig och de får hoppa över Serien S?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Undrar om de kommer skrota Xbox-versionen helt nu, eller om MS kommer ge med sig och de får hoppa över Serien S?

Vincke sa väl häromdagen att den är på väg men att de valt att prioritera annat då resurser inte finns. Han hoppades och trodde att S skulle kunna vara färdig i år men vågade inte säga mer än så.

Medlem
Skrivet av robbis:

min ligger på 40mb/s så

Konstigt att det skiljer så, polaren med gigabit fick typ full fart, jag startade samtidigt som honom precis vid 17.
Har 500Mbit så 40-50MB/s tycker jag ju att man kunde få.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Läste precis en del av first impressions "Another remarkable feat of a streamlined tabletop experience by Larian Studios."

Larian har väl aldrig gjort spel baserat på tabletop och D&D räknas väl inte heller dit?

Det närmar sig med stormsteg!

23 år sen, jösses. Köpte 2:an på releasdagen efter att hoppat på hypetåget trots att jag aldrig egentligen spelat liknande spel själv mer än att titta på när nån annan spelar. Slutade med att jag gav spelet nån timme eller så och la ner sedan. Går inte på hypen nu 23 år senare

Skrivet av SamuelSvensson:

Det närmar sig med stormsteg!

<Uppladdad bildlänk>

Inne!!! LETS GO GO GO!

Mitt moder modem brinner !


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Läste precis en del av first impressions "Another remarkable feat of a streamlined tabletop experience by Larian Studios."

Larian har väl aldrig gjort spel baserat på tabletop och D&D räknas väl inte heller dit?

Jag tror att Rollspel som D&D räknas ändå som tabletop i o med att det för det mesta spelas kring ett bord och oftast använder sig av (egna) prylar på bordet. Enda skillnaden är nog att det inte är ett "färdigt box med x antal grejer" som ett "vanligt" tabletop spel.

Medlem

Hade inte spelat på flera månader, hade glömt bort hur fina miljöer det är

Medlem

Damn 23år sedan tvåan, börjar nog bli gammal:P
Kommer ihåg att jag gick in på Hobbex och frågade om dom fått in det, killen i kassan trodde jag pratade om något skate spel.
När poletten slutligen trillade ner gick han och hämtade en kopia och slog in i kassan, visade sig att det var 4dagar för tidigt men han tyckte att det kunde vara vår hemlighet:P

Dödgrävaren
Skrivet av Ellakk:

Arbetsläger? Berätta mer 🙂

Hade tänkt skriva arbet-odysee men vart osäker på stavningen... Kontentan var att jag har 9 arbetsdagar i rad, och som lokförare så avslutas hälften av dom på annan ort än hemorten.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag tror att Rollspel som D&D räknas ändå som tabletop i o med att det för det mesta spelas kring ett bord och oftast använder sig av (egna) prylar på bordet. Enda skillnaden är nog att det inte är ett "färdigt box med x antal grejer" som ett "vanligt" tabletop spel.

Ja tabletop games är en väldigt bred benämning och innefattar nästan alla spel som spelas fysiskt på ett bord.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag tror att Rollspel som D&D räknas ändå som tabletop i o med att det för det mesta spelas kring ett bord och oftast använder sig av (egna) prylar på bordet. Enda skillnaden är nog att det inte är ett "färdigt box med x antal grejer" som ett "vanligt" tabletop spel.

Skrivet av rosski:

Ja tabletop games är en väldigt bred benämning och innefattar nästan alla spel som spelas fysiskt på ett bord.

TIL att klädpoker är tabletop! Skämt åsido.

Tack för svar!

Medlem

Första viktiga slaget fumla jag med en 1:a, så bytte karaktär för en chans till och fumla igen med en 1:a. Humor!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

TIL att klädpoker är tabletop! Skämt åsido.

Tack för svar!

Haha! Epic!

Medlem
Skrivet av culliford:

12 MB/s. Det här är straffet för att jag snålar med 100/100-lina.

Vad betyder det, ca 2,5 timmars nedladdning totalt för spelet?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad betyder det, ca 2,5 timmars nedladdning totalt för spelet?

Det tog mig exakt 3 timmar att få ner det. Men det var värst mellan kl 17 och 19, gissar att det laddas ner snabbare nu.

Medlem

60 MB/s på GOG för mig just nu

Medlem

Spelade aldrig tvåan men ettan minns jag väl. "Hela Baldurs Gate, staden alltså, är på EN SKIVA!!?!"

Ser fram emot detta någon dag i framtiden.

Medlem
Skrivet av culliford:

Det tog mig exakt 3 timmar att få ner det. Men det var värst mellan kl 17 och 19, gissar att det laddas ner snabbare nu.

Usch. Startade mitt för en stund sedan och har nära 2 timmar kvar. I så fall har jag nog samma hastighet som ditt internet (kallas det 100/100Mbit?)

Fan, jag vill ju hinna spela innan det är läggdags inför jobbdag imorn.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Usch. Startade mitt för en stund sedan och har nära 2 timmar kvar. I så fall har jag nog samma hastighet som ditt internet (kallas det 100/100Mbit?)

Fan, jag vill ju hinna spela innan det är läggdags inför jobbdag imorn.

Jag fick ner det på fyra timmar. Det var lite av en berg och dal bana en stund men det gick till sist. Skapar min karaktär nu. Japp, 100/100, jag med.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

123
Skriv svar