Producent förklarar Netflix-Witchers tunnare story med otåliga tittare och "amerikaner"

Robot
Producent förklarar Netflix-Witchers tunnare story med otåliga tittare och "amerikaner"

Tiktok-kidsen har inte tålamod.

#netflix, #the-witcher


Medlem

Så det är därför witcher spelen sålde så dåligt, folk orkar inte med sånna långa spel

wait....

Medlem

Haha, underbart sätt att säga "amerikaner är korkade" på. Hatten av!

Medlem

Game of thrones är ju ett bra exempel på vad han säger ...

Medlem

Ligger nog något i det han säger, men samtidigt är tv-serien mediokert skriven och fångar inte känslan av det som gör Witcher-universumet grymt.

Medlem

Tycker säsong 1 och 2 var helt ok. Ibga mästerverk men underhållande.
Inte hunnit kolla säsong 3. Är den sämre eller vad?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skön inställning att dumförklara folk.
Må så hända att många inte skulle kunna relatera till materialet om det är för komplext men samtidigt kan man ju bara undra hur vettigt det är att skapa en serie som ska passa alla men som i slutändan endast passar ett fåtal.

Varför förstöra något för den grupp som älskar materialet produktionen bygger på?
Är det verkligen pengar som styr i dessa fall?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker säsong 1 och 2 var helt ok. Ibga mästerverk men underhållande.
Inte hunnit kolla säsong 3. Är den sämre eller vad?

säsong 1 = varm choklad med grädde

säsong 2 = o´boy

säsong 3 = mjölk

säsong 3 tycker jag fortfarande är underhållning men rätt tunn sådan, ögonen sökte sig till telefonen och lite snabbscroll rätt ofta.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jajo, skyll på konsumenten för inkompetensen, självklart.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tyckte säsong 2 var den sämsta då den gick i från böckerna mest. Enda behållingen var att det var bra fajter. Sen tycker jag som någon ovan att det har haft svårt att fånga Witcher universumet och känslan. Men på det hela tycker jag nog det är 7/10 så här långt.
Mycket tack vare Cavill.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

säsong 1 = varm choklad med grädde

säsong 2 = o´boy

säsong 3 = mjölk

säsong 3 tycker jag fortfarande är underhållning men rätt tunn sådan, ögonen sökte sig till telefonen och lite snabbscroll rätt ofta.

Jag som redan tyckte säsong 1 var mjölk, då? Sump vatten av tredje?

(*stort fan av spelen)

Medlem

Att kalla publiken med slagord är sällan smart.

Avstängd

Den amerikanska publiken må vara dum, men uppenbarligen inte tillräckligt dum för att titta på Netflix The Witcher.

Medlem

Så de har justerat grundmaterialet för att den ska passa den större massan. Har man inte misslyckats då när den inte passar den större massan heller...?
Så de har misslyckats att behålla fansen av The Witcher och de har misslyckats med att behålla den stora massan också.
Känns som att felet ligger någon annanstans än vad herr producent säger...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag tappade allt intresse efter att Cavill hoppade av. För mig är sådant så avgörande för att jag ska kunna leva mig in i världen, hade de haft en annan från början hade det inte varit någon fara men mitt i skiten..? :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av roftg:

Game of thrones är ju ett bra exempel på vad han säger ...

Ej rimligt att jämföra med en serie som släpptes 2011. Det har hänt en hel del sen dess.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Så det är därför witcher spelen sålde så dåligt, folk orkar inte med sånna långa spel

wait....

CD Projekt Red gick ju faktiskt ut och berättade att det var ett stort antal spelare som inte spelade klart Witcher 3. Därav varför de valde att göra Cyberpunk kortare.

Medlem

Snaark fest kan man kalla den serien. Första säsongen var bra men säsong 2 o 3 var Zzz.

Medlem

Det luktar ursäkter och förbannad lögn. Man kan dumma ner storyn för TV-ändamål utan att skriva om och slakta den helt och hållet. Och böckerna är förresten inte direkt svåra att hänga med i heller.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Spåkulan säger att nästa säsong blir det sista för serien.

Första säsongen var bra storymässigt men katastrofal CGI och miljöuppbyggnad.
Andra säsongen höll CGI högre kvalité men storyn började bli lite av en gäspning.
Tredje säsongen bortkastad tid.

Nu när Cavill slutat blev det även sluttittat för egen del, han var den strimma hopp serien hade.

Medlem

Sluta blanda nutidspolitik och agendor i serier/filmer så kommer lösa sig. Folk spelar spel och kollar på film för att man vill komma ifrån nutidens skit. Det finns en anledning varför det kallas för Fantasy!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Redaktör
Ponny
Skrivet av IMSG:

Spåkulan säger att nästa säsong blir det sista för serien.

Första säsongen var bra storymässigt men katastrofal CGI och miljöuppbyggnad.
Andra säsongen höll CGI högre kvalité men storyn började bli lite av en gäspning.
Tredje säsongen bortkastad tid.

Nu när Cavill slutat blev det även sluttittat för egen del, han var den strimma hopp serien hade.

Håller med! Netflix är jäkligt pigga på att lägga ner serier, så om (nu när?) tittarna flyr lär de dra ur korken.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag som redan tyckte säsong 1 var mjölk, då? Sump vatten av tredje?

(*stort fan av spelen)

jag har inte spelat spelen men det tror jag bara är en fördel när man ska se serien.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Haha, underbart sätt att säga "amerikaner är korkade" på. Hatten av!

Fast amerikaners utbildningsnivå är högre än både Polens och Sveriges, så jag fattar inte var den här idén kommer ifrån.

Skrivet av erson:

Att kalla publiken med slagord är sällan smart.

Vad betyder att kalla någon med slagord?

Skrivet av Fiddi:

CD Projekt Red gick ju faktiskt ut och berättade att det var ett stort antal spelare som inte spelade klart Witcher 3. Därav varför de valde att göra Cyberpunk kortare.

This! Folk spelar inte klart spel helt enkelt, detsamma gäller det mesta som tar tid och ansträngning.

Skrivet av Pjotor:

Det luktar ursäkter och förbannad lögn. Man kan dumma ner storyn för TV-ändamål utan att skriva om och slakta den helt och hållet. Och böckerna är förresten inte direkt svåra att hänga med i heller.

Märks att du aldrig kikat på den typen av data, 15% av eleverna i Sverige har inte den kognitiva förmågan att uppnå godkänt i grundskolan så att det skulle vara dumt att anpassa efter en publik som inte vill ha svåragreppade intriger mellan demoner och häxor som underhållning håller inte riktigt.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Fast amerikaners utbildningsnivå är högre än både Polens och Sveriges, så jag fattar inte var den här idén kommer ifrån.

"Geometri"-kunskaperna är det inget fel på iaf 😉🙃😄

Medlem
Skrivet av kingzla:

Fast amerikaners utbildningsnivå är högre än både Polens och Sveriges, så jag fattar inte var den här idén kommer ifrån.

Hur mäter man utbildningsnivå då och hur jämför man den mellan olika länder?

Medlem
Skrivet av kingzla:

Märks att du aldrig kikat på den typen av data, 15% av eleverna i Sverige har inte den kognitiva förmågan att uppnå godkänt i grundskolan så att det skulle vara dumt att anpassa efter en publik som inte vill ha svåragreppade intriger mellan demoner och häxor som underhållning håller inte riktigt.

Men den tilltänkta målgruppen är inte analfabeta grundskolebarn. En stor del av Witcher-seriens initiala framgång var, förutom fandomen från böckerna och spelen, dess potential att locka fans från Game of Thrones som fick ett fisljummet avslut ett halvår innan seriens premiär. Och GoT hade inte direkt brist på vare sig fantasifoster eller invecklade intriger när det var världens största TV-serie.

Tillåt mig upprepa min förra kommentar: Man kan dumma ner storyn för TV-ändamål utan att skriva om och slakta den helt och hållet.

Witcher-producenterna får bortförklara hur mycket de vill, men deras värdelösa manuskript är deras eget fel och ingen annans.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av kingzla:

Märks att du aldrig kikat på den typen av data, 15% av eleverna i Sverige har inte den kognitiva förmågan att uppnå godkänt i grundskolan så att det skulle vara dumt att anpassa efter en publik som inte vill ha svåragreppade intriger mellan demoner och häxor som underhållning håller inte riktigt.

Kan bara prata för mig själv här och jag har aldrig tyckt om skolan, har fortfarande inte någon direkt utbildning efter 9:an, dvs det absolut obligatoriska, men hade inte heller några större problem med att läsa/lyssna på böckerna och hänga med i diverse 'komplexa intriger'. Felet ligger snarare i att de medvetet har valt att dumma ned materialet till den grad att ingen egentligen kan relatera till det, och allt som har med produktionen att göra verkar vara onödigt rörigt. Game of Thrones höll ju ett högt mått fram tills dess att de fick slut på källmaterial, och den vill jag minnas var rätt så populär, om även mer komplex än witcher.

Medlem
Skrivet av androsynth:

<Uppladdad bildlänk>

"Geometri"-kunskaperna är det inget fel på iaf 😉🙃😄

Du tror att jag menar kanadensare, mexikaner och chilenare om jag skriver amerikaner? Av "geometriska" skäl?

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Haha, underbart sätt att säga "amerikaner är korkade" på. Hatten av!

Stämmer så bra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

12
Skriv svar