Terminator: Resistance – Complete Edition kommer till Xbox Series

Robot
Terminator: Resistance – Complete Edition kommer till Xbox Series
Medlem

Kul, spelade precis ut det på PC och jag var överraskad på hur bra det faktiskt var. Drivande story, coola locations, val med olika slut, kul action. Är du fan av filmerna så lär du uppskatta detta. Rekommenderas!

Skribent
Skrivet av B-itta:

Kul, spelade precis ut det på PC och jag var överraskad på hur bra det faktiskt var. Drivande story, coola locations, val med olika slut, kul action. Är du fan av filmerna så lär du uppskatta detta. Rekommenderas!

Ja, jag tycker det fick oförtjänt dålig kritik. Vad spelet saknar rent tekniskt vägs upp av stämingen och att det syns att utvecklarna är stora fans av filmerna. Långt ifrån ett 5/5, men det är så mycket hjärta i produkten som ofta saknas i dagens AAA-projekt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, jag tycker det fick oförtjänt dålig kritik. Vad spelet saknar rent tekniskt vägs upp av stämingen och att det syns att utvecklarna är stora fans av filmerna. Långt ifrån ett 5/5, men det är så mycket hjärta i produkten som ofta saknas i dagens AAA-projekt.

Förstår inte riktigt varför den sågades av kritiker så pass. Det är ju ändå ett spel baserat på film och sen när är dem bra liksom? Terminator Resistance är ju en av de bättre adaptation som gjorts. Defintivt fått till känsla från första filmerna

Skribent
Skrivet av B-itta:

Förstår inte riktigt varför den sågades av kritiker så pass. Det är ju ändå ett spel baserat på film och sen när är dem bra liksom? Terminator Resistance är ju en av de bättre adaptation som gjorts. Defintivt fått till känsla från första filmerna

Spelet har lite problem med svårhetsgraderna. Det är egentligen bara hard man kan spela på för annars är Terminatrarna för veka. Det är ju inte förrän man får plasmavapen som man ska ha en chans mot dem då kulor är menlösa. Problemet blir att spelet på lägre svårhetsgraderna saknar skräcken att möta en Terminator vilket också sabbar mycket. Spelet kan då kännas som en dussinshooter på ett dåligt vis.

Min poäng är att jag tror många recensenter spelade på easy eller normal och det är en helt annan upplevelse. Det är lite som om Xenon i Alien går att döda på easy, men på hard får man gömma sig.

Men som du säger, det är en av de bästa adaptionerna på serien tillsammans med Future Shock.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet har lite problem med svårhetsgraderna. Det är egentligen bara hard man kan spela på för annars är Terminatrarna för veka. Det är ju inte förrän man får plasmavapen som man ska ha en chans mot dem då kulor är menlösa. Problemet blir att spelet på lägre svårhetsgraderna saknar skräcken att möta en Terminator vilket också sabbar mycket. Spelet kan då kännas som en dussinshooter på ett dåligt vis.

Min poäng är att jag tror många recensenter spelade på easy eller normal och det är en helt annan upplevelse. Det är lite som om Xenon i Alien går att döda på easy, men på hard får man gömma sig.

Men som du säger, det är en av de bästa adaptionerna på serien tillsammans med Future Shock.

Bra info, ska ta det med mig när jag väl tar tag i spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns ju lite märkligt om det är ett sugigt spel, men att utvecklarna släpper 2 DLC och en grafikuppdatering, då satsar dom ju ändå på spelet, vilket borde betyda att det finns spelare som tycker det är bra.

Mysig musik! Blev ju direkt sugen att se Terminator.

Kollar man diskussionen som gick efter FZs recension. Så har spelet fortsatt detsamma betyg på Steam, 90/100. Man blir ändå lite sugen. 😜 Man vill ju hoppas att utvecklarna under åren ändå finpolerat spelet. Precis som jag väntar ett par år till innan jag spelar CP2077. 😁

https://www.fz.se/forum/trad/437389-recension-terminator-resi...

Skribent
Skrivet av Håkan:

Känns ju lite märkligt om det är ett sugigt spel, men att utvecklarna släpper 2 DLC och en grafikuppdatering, då satsar dom ju ändå på spelet, vilket borde betyda att det finns spelare som tycker det är bra.

Mysig musik! Blev ju direkt sugen att se Terminator.

Kollar man diskussionen som gick efter FZs recension. Så har spelet fortsatt detsamma betyg på Steam, 90/100. Man blir ändå lite sugen. 😜 Man vill ju hoppas att utvecklarna under åren ändå finpolerat spelet. Precis som jag väntar ett par år till innan jag spelar CP2077. 😁

https://www.fz.se/forum/trad/437389-recension-terminator-resi...

Spelet är ju ingen högproduktion och tror inte utvecklarna själva trodde på så bra respons av fansen. Men att de sen gick tillbaka och gav spelet lite mer kärlek efter fansen kritik.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Suck. Jag som först ägde spelet till Xbox men sen dubbeldippade och även köpte PS4-versionen för att få tillgång till nextgen-uppdateringen, som ju skulle vara exklusiv till PS5. 😂

Jaja, då har jag snart det till både XSX och PS5 då.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet har lite problem med svårhetsgraderna. Det är egentligen bara hard man kan spela på för annars är Terminatrarna för veka. Det är ju inte förrän man får plasmavapen som man ska ha en chans mot dem då kulor är menlösa. Problemet blir att spelet på lägre svårhetsgraderna saknar skräcken att möta en Terminator vilket också sabbar mycket. Spelet kan då kännas som en dussinshooter på ett dåligt vis.

Min poäng är att jag tror många recensenter spelade på easy eller normal och det är en helt annan upplevelse. Det är lite som om Xenon i Alien går att döda på easy, men på hard får man gömma sig.

Men som du säger, det är en av de bästa adaptionerna på serien tillsammans med Future Shock.

Bra sammanfattning där. 👍


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Bra sammanfattning där. 👍

Tack! Ja det är väl lite här också utvecklarnas oerfarenhet skiner igenom. Men från Rambospelet (som kan vara sämsta genom tiderna) till Terminator är ändå ett gigantiskt steg framåt. Detta gör också att jag har förhoppningar på Robocop då det verkar lära sig av sina misstag längs vägen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns som ett perfekt spel för gamepass, lite nyfiken men lär inte köpa det. Hade testat om det dök upp på GP!

Medlem

Kommer det även på skiva eller enbart köp via Microsoft Store?

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Kommer det även på skiva eller enbart köp via Microsoft Store?

PS5-verren släpptes fysiskt iaf…
Originalspelet till Xbox finns på skiva annars också.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av oldfatbaldguy:

Kommer det även på skiva eller enbart köp via Microsoft Store?

Det undrar jag också. Det är ju inte alltid som Xbox får en fysisk utgåva, tyvärr. Jag har originalspelet till Xbox One (och gillade det), men vill gärna har Compete Edition på skiva också. Omslaget är åtminstone snyggt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Som ett stort Terminator fan av filmerna bortsett dom sensate filmerna så gillade jag Resistance skarpt, stämningen och känslan finns där, ett av de bättre Terminator spelen som har gjorts och tycker ändå Teyon har lyckats med detta. Minns när jag körde det första gången och mötte en Terminator hur man nästan sket på sig. Kul att se Teyon håller spelet vid liv!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det undrar jag också. Det är ju inte alltid som Xbox får en fysisk utgåva, tyvärr. Jag har originalspelet till Xbox One (och gillade det), men vill gärna har Compete Edition på skiva också. Omslaget är åtminstone snyggt.

https://i.imgur.com/ii1kzsq.jpg

Hur kan 6/10 vara ett VG?


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skribent
Skrivet av Balunan:

Hur kan 6/10 vara ett VG?

Gissar:

0-2 IG
3-5 G
6-8 VG
8-10 MVG

Eller något sådant...har sett 10 poängsskalan värderas så tidigare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gissar:

0-2 IG
3-5 G
6-8 VG
8-10 MVG

Eller något sådant...har sett 10 poängsskalan värderas så tidigare.

Märkligt för mig. 6/10 eller 12/20 på ett prov hade inte varit i närheten av ett VG när jag gick i skolan. 😂


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skribent
Skrivet av Balunan:

Märkligt för mig. 6/10 eller 12/20 på ett prov hade inte varit i närheten av ett VG när jag gick i skolan. 😂

Ja alltså, allt beror ju på hur man ser skalan. Vissa kör ju att (om vi pratar om en skala på 10) att allt under 5 är icke godkänt och till exempel 5-6 är G medan 7-8 VG och 9-10 är MVG. Men personligen tycker jag då att man inte utnyttjar hela skalan...

Men det handlar ju helt om vilka regler man har för sin sifferskala.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja alltså, allt beror ju på hur man ser skalan. Vissa kör ju att (om vi pratar om en skala på 10) att allt under 5 är icke godkänt och till exempel 5-6 är G medan 7-8 VG och 9-10 är MVG. Men personligen tycker jag då att man inte utnyttjar hela skalan...

Men det handlar ju helt om vilka regler man har för sin sifferskala.

Så är det. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Balunan:

Hur kan 6/10 vara ett VG?

Bara mitt sätt att se på den tiogradiga skalan. Om vi börjar på godkäntnivån blir det ungefär så här i min värld (ingen exakt vetenskap, såklart):

5: Godkänt
6: Väl godkänt
7: Bra
8: Mycket bra
9: Fantastiskt
10: Mästerligt


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Bekräftat med en fysisk utgåva samt en samlarutgåva med steelbook.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar