Baldur's Gate III-uppvärmning i helgen, vad värmer du dig med?

Robot
Baldur's Gate III-uppvärmning i helgen, vad värmer du dig med?

Högtryckstvätt och demonjakt står också på menyn.

#spelhelg


Medlem

Spelar Baldur's Gate 3 eftersom jag fortfarande inte har bestämt mig för vilken klass jag vill spela när det släpps. Men det blir nog tillslut en karismatisk och god bard.

Medlem

Spelar om Witcher 3 många år senare p.g.a. PS5-uppdateringen. Vilket fantastiskt spel det ändå är och det är ännu bättre andra genomspelningen. Världen, manuset, karaktärerna. Allt är 10/10.

Medlem

remnant 2 är påbörjat. men har även witcher 3 next gen-versionen som ligger installerad och bara väntar på att spelas på nytt. remnant är dock riktigt jävla överlägset roligt. nära på felfritt. det enda som stör är att det inte pausas när man håller på med inventory det har stor chans att bli årets spel skulle jag säga. det är dock enda spelet (ihop med ettan) som har ett fantastiskt enormt återspelningsvärde. man får mkt för pengarna där!


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox

Det blir Assassin's Creed: Odyssey för hela slanten. Grymt bra så här långt, hur mycket som helst att göra och en fantastiskt stor värld att utforska. Kassandra är en lysande protagonist och ny favorit hos mig.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Spelar om Witcher 3 många år senare p.g.a. PS5-uppdateringen. Vilket fantastiskt spel det ändå är och det är ännu bättre andra genomspelningen. Världen, manuset, karaktärerna. Allt är 10/10.

Kan inte annat än hålla med. Det enda som är lite sådär är combat men resten väger upp så mycket att det fortfarande är en 10/10. Fantastiskt spel.

Medlem

Jag har värmt upp med Baldurs gate 1 (relativt kort spel) och avnjuter nu Baldurs gate 2, som känns helt enormt i jämförelse. För den spenderingssugne har humble bundle nu: Pathfinder:Wrath of the righteous, Bg 1,Bg2, Icewind dale, planescape torment, neverwinter nights enhanced complete och Siege of dragonspear för en drug hundring (für alles).

Jag tänkte spela klart Synaps och sen blir det lite multiplayer i After the fall.

Medlem

Kanske otippat, men spelar Terminator: Resistance, var aldrig på min önskelista men nu blev det så och som fan av filmen så tycker jag det är ett underhållande spel men en drivande story.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Kan inte annat än hålla med. Det enda som är lite sådär är combat men resten väger upp så mycket att det fortfarande är en 10/10. Fantastiskt spel.

Jag tycker combat är bra och lagom djupt. Däremot är kontrollerna generellt sisådär. Lätt att råka ramla ned från en klippa av misstag och att rida är inte direkt någon njutning.

Medlem

Det blir Jedi Survivor för min del

Medlem

Påbörjat en ny runda i "Divinity: Original Sin 2"

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Spelar om Witcher 3 många år senare p.g.a. PS5-uppdateringen. Vilket fantastiskt spel det ändå är och det är ännu bättre andra genomspelningen. Världen, manuset, karaktärerna. Allt är 10/10.

Det är onekligen ett fantastiskt spel. Tycker dock att det är synd att rörelse och striderna är så svaga. Hade de varit bättre så hade spelet var ett sant mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blir allt lite mer Diablo. Ska köra lite mer med min glaskanon (sorc)

Medlem

Dead space remake och så blir det mera Tekken 8 (network test week 2!!)

Medlem

Aliens Dark Decent! 20% rabatt på Steam så slog till.

Älskar dom första Alien-filmerna men var skeptiskt att spelet skulle vara bra då senaste
Alien-spelen inte varit något vidare men detta är faktiskt riktigt bra enligt mig!

Sjukt spännande och taktiskt roligt spel.

Medlem

Headlander och möjligen Oxenfree 2

Medlem

Köra klart Metro Exodus DLC, sen blir det F.E.A.R-expansionerna och Resident evil 4 remake.
Därefter fortsätter jag med Fable 1 och Alien vs predator (2010).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Remnant 2 här har spelat det i en vecka nu nära på och det lär bli det tills Baldurs gate 3 kommer

Medlem

Kör klart Trails to Azure (PS5) och kommer hinna påbörja Trails into Reverie (PS5) sedan får vi se

Inaktiv

Tröttnade helt på Diablo 4. Orkade inte ens köra färdigt storyn. Springa 10m, kötta demoner, springa 10m, kötta demoner. Har blivit för gammal för sån extrem grind.

Tänkte börja på Remnant 2 men det körs i typ 40fps ena sekunden och 90 andra på mitt 3080. Så går inte att dodge ordentligt.

Suckade, satt och scrollade i mitt Steam bibliotek i 40min sen drog jag ner Hunt och DayZ igen istället.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Tröttnade helt på Diablo 4. Orkade inte ens köra färdigt storyn. Springa 10m, kötta demoner, springa 10m, kötta demoner. Har blivit för gammal för sån extrem grind.

Tänkte börja på Remnant 2 men det körs i typ 40fps ena sekunden och 90 andra på mitt 3080. Så går inte att dodge ordentligt.

Suckade, satt och scrollade i mitt Steam bibliotek i 40min sen drog jag ner Hunt och DayZ igen istället.

Känner igen mig. Älskade D2 och gillade väl D3 helt okej men nu på äldre dar helt tappad intresset för
grind. Smaken förändras ibland med åldern, bara nått man får acceptera antar jag.
Förbokade D4, dyraste edition men avbokade efter Betan då jag kände på mig
att jag skulle tröttna rätt snabbt. Battlefield serien älskade jag också men tröttnat på att fragga senaste året dessvärre :/
Lite tråkigt då det varit mina favvospel hela uppväxten.

Nu är det mest SP med Story som intresserar mig.

Medlem

Ska pröva på Warhammer 40k: Dawn of war - GOTY edition som jag haft på mitt Steam konto sedan tidens begynnelse!

Medlem

Monterade ner både hemmabion och kontoret och satte igång med projekt renovering.
Rivit en vägg och plockat bort den oanvända bastun för att kunna sätta ihop ett kontor/datorrum med ett blivande brädspelshörne, hembion innanför skall upp igen såklart men man vill ju inte damma ner (såååå mycket DAMM) elektroniken...

Nu måste det målas och flytspacklas och sen lägga ut nytt golv innan jag kan lira BG3.... måste bara spela igenom Pikmin4 och Aliens: Dark descent först också.... och hitta ett juste brädspelsbord... och sätta upp hyllor osv... sååå mycket slit men när jag är klar... då kan jag spela i lugn o ro i många år. Renovering är kul innan och efter men inte lika kul när man är mitt i projektet och efterlängtade spel släpps....

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Tröttnade helt på Diablo 4. Orkade inte ens köra färdigt storyn. Springa 10m, kötta demoner, springa 10m, kötta demoner. Har blivit för gammal för sån extrem grind.

Tänkte börja på Remnant 2 men det körs i typ 40fps ena sekunden och 90 andra på mitt 3080. Så går inte att dodge ordentligt.

Suckade, satt och scrollade i mitt Steam bibliotek i 40min sen drog jag ner Hunt och DayZ igen istället.

ja det flyter sämre än RDR2 på ultra, på min geforce 1070 får köra medium på allt för första gången någonsin. men det måste ske för att nå 60fps lr ens nära det för nu! hoppas det blir patchat och grejer snarast


signatur

//monster

Medlem

Då BG3 släpps kommande veckan så tänker jag köra allt annat än BG3.

Run 8 Train Simulator, Flytta vagnar i Sydöstra USA
MSFS, Lära mig flyga ATR 72 runt Norge
Euro Truck Simulator 2, Chilla runt Spanien
Snowrunner, Inte chilla, lera, svett och tårar.
Airport CEO, Jag börjar se ett mönster... Logistik?! VA FA...

Hej, jag heter Nasder... Jag gillar att flytta på lass...

Medlem

Jedi Survivor

Medlem

Jag har just börjat med Mass Effect Andromeda (igen).

Medlem

Kör remnant 2 med polarna. Riktigt coolt på pc. Bara positivt ensålänge.

Medlem

Lite D4 och förberedelse till att avsluta semestern och påbörjar jobbet igen

Ngt annat - vet ngn om det blir enklare att patcha befintligt EA version eller radera och ladda ner igen när det släpps? Antar det blir en fet patch. Kanske svårt att säga än så länge?

12
Skriv svar