Twitter blir "X", ett varumärke som ägs av Microsoft (och hundratals andra)

Robot
Twitter blir "X", ett varumärke som ägs av Microsoft (och hundratals andra)

"100 procents chans att Twitter stäms."

#elon-musk, #twitter, #xbox


Medlem

Alltid lattjo när fabrbror Musk är i farten

Medlem

Designen tog väl 5 minuter att göra. Unicode Character “𝕏” (U+1D54F) har funnits i standarden sen 2001.

"Mathematical Double-Struck Capital X"
https://www.compart.com/en/unicode/U+1D54F

Medlem

Knäpp snubbe, allt handlar om hype, alltid hypea upp sina företag med knäpp heter eller enorma lögner.

Det är skönt att majoriteten äntligen börjar förstå att Musk är en dålig pengakåt person mer och mer, man märker det på forum från år till år.

Medlem

Om 900 har lyckats varumärkes skydda 𝕏 så borde det väl inte vara nåt problem för musken

Avstängd

Allt Elon Musk rör vid blir till guld. Ser fram emot när man gör alla sina sociala ärenden via X-appen.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Allt Elon Musk rör vid blir till guld. Ser fram emot när man gör alla sina sociala ärenden via X-appen.

Ja han kan ju se till att uppdatera appen med dess nya namn och gränssnitt, just nu är det väldigt mycket pippi och twitter fortfarande...

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Allt Elon Musk rör vid blir till guld. Ser fram emot när man gör alla sina sociala ärenden via X-appen.

På vilket sätt är Twitter bättre nu än tidigare?

Medlem
Skrivet av Thane:

På vilket sätt är Twitter bättre nu än tidigare?

Mindre censur, mindre vänstervridet.


signatur

I drank what?

Avstängd

Behöver väl inte bli det enda X:et för att det ska fungera. Om det nu redan finns en massa andra företag som har varumärkesskyddade X så fungerar det väl att göra likadant som dem.

Sen får man se om namnet kommer hålla eller ändras igen. Men av det jag läst verkar meningen vara att bygga Twitter till någon slags allt-i-allo-app som kinesiska WeChat, och då vill han kanske ha ett nytt namn som inte folk redan associerar till en viss typ av funktionalitet.

Tror själv jag tycker det är coolare om han behöll namnet Twitter dock.

Skrivet av Najkan:

Knäpp snubbe, allt handlar om hype, alltid hypea upp sina företag med knäpp heter eller enorma lögner.

Det är skönt att majoriteten äntligen börjar förstå att Musk är en dålig pengakåt person mer och mer, man märker det på forum från år till år.

Är mest avundsjuka Redditörer som verkar hata honom. De hatar alla som är framgångsrika och inte följer strömmen och hatet mot Musk verkar följa samma mönster.

Releasehästryttare

Twitter videos skall nu kallas Xvideos!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Mindre censur, mindre vänstervridet.

Mer konspirationsteorier och extremhögervridet. xD

Medlem

Så som jag har förstått det ska kreatörer (twitter influencers eller vad man vill kalla det) få större möjligheter till att tjäna pengar. Tidsgränsen på videos försvinner så man kan ladda upp flera timmar långa klipp. Sen ska han införa någon slags betalningsplattform i appen, tror att det blir mestadels i form av kryptovalutor.

Tycker dock att man kunde infört dessa saker utan att byta namn och logo, då det redan var ett etablerat varumärke. Makes no sense, men vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Qwop:

Behöver väl inte bli det enda X:et för att det ska fungera. Om det nu redan finns en massa andra företag som har varumärkesskyddade X så fungerar det väl att göra likadant som dem.

Sen får man se om namnet kommer hålla eller ändras igen. Men av det jag läst verkar meningen vara att bygga Twitter till någon slags allt-i-allo-app som kinesiska WeChat, och då vill han kanske ha ett nytt namn som inte folk redan associerar till en viss typ av funktionalitet.

Är mest avundsjuka Redditörer som verkar hata honom. De hatar alla som är framgångsrika och inte följer strömmen och hatet mot Musk verkar följa samma mönster.

Han är ett förvuxet barn, varken mer eller mindre. Folk hatar inte honom för att han är framgångsrik. Folk hatar honom för att han är korkad. Det är visserligen inte kriminellt att vara korkad men han är kriminellt korkad.

Han påstår att han är för yttrandefrihet, men det är bara skitsnack.

Skulle han förresten inte bli av med alla bottar "or die trying"? Har aldrig sett så många porrbottar som nu. Väntar på hans "die trying"

Skrivet av Ejziponken:

Mer konspirationsteorier och extremhögervridet. xD

This. Och fler bottar än innan han tog över.

Redaktör
Ponny

Politik hoppar vi över, tack så mycket! Höger, vänster, mittemellan – det mynnar bara ut i pajkastning.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Politik hoppar vi över, tack så mycket! Höger, vänster, mittemellan – det mynnar bara ut i pajkastning.

Vad exakt är kopplingen till spel i den här nyheten? Att Xbox eventuellt äger ett varumärke? Känns inte som nyheten ens hör hemma här på FZ.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Vad exakt är kopplingen till spel i den här nyheten? Att Xbox eventuellt äger ett varumärke? Känns inte som nyheten ens hör hemma här på FZ.

Det ger klick, vad mer behöver man veta Vissa grejer rör upp olika läger av folk och det ger mer klick, mer reklam och.. skapar en sämre stämning.

Avstängd
Skrivet av Blackwolfe:

Han är ett förvuxet barn, varken mer eller mindre.

Han påstår att han är för yttrandefrihet, men det är bara skitsnack.

Han är betydligt mer än så. Han är världens rikaste person och få människor har lika stark framåtanda som honom och få människor försöker innovera på så många olika områden.

Sen tror jag inte alls det är skitsnack att han är för yttrandefrihet.
Innan Twitter köptes upp hade alla sociala medier väldigt lågt till tak med vad man fick och inte fick säga. Fanns många ämnen som om man uttryckte fel åsikt om dem så blev man bannad.
Nu har Twitter överlägset störst yttrandefrihet av alla stora sociala medier vilket enligt mig är väldigt viktigt för demokratin, att det iaf finns ett ställe där man kan uttrycka sig fritt utan att censureras.

Medlem
Skrivet av Thane:

På vilket sätt är Twitter bättre nu än tidigare?

Du får det att låta som att twitter någonsin varit något bra

Skrivet av Blackwolfe:

Han är ett förvuxet barn, varken mer eller mindre. Folk hatar inte honom för att han är framgångsrik. Folk hatar honom för att han är korkad. Det är visserligen inte kriminellt att vara korkad men han är kriminellt korkad.

Haha, typiskt dagens samhällsklimat.
Det räcker inte med att bara ogilla en viss person eller plattform, man måste hata personen, alla hens vänner, och förorda total förintelse av personen och även marken hen stått på.

Medlem
Skrivet av Qwop:

Han är betydligt mer än så. Han är världens rikaste person och få människor har lika stark framåtanda som honom och få människor försöker innovera på så många olika områden.

Sen tror jag inte alls det är skitsnack att han är för yttrandefrihet.
Innan Twitter köptes upp hade alla sociala medier väldigt lågt till tak med vad man fick och inte fick säga. Fanns många ämnen som om man uttryckte fel åsikt om så blev man bannad.
Nu har Twitter överlägset störst yttrandefrihet av alla stora sociala medier vilket enligt mig är viktigt för demokratin.

Avstängd

Bra argument.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Mer konspirationsteorier och extremhögervridet. xD

Om du kallar det där extremhögervridet bör du nog tänka om. Att det finns konspirationsteorier är ett resultat av mindre censur.
Tycker du censur av saker du ogillar är bra eller?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Mindre censur, mindre vänstervridet.

Skrivet av Qwop:

Sen tror jag inte alls det är skitsnack att han är för yttrandefrihet.
Innan Twitter köptes upp hade alla sociala medier väldigt lågt till tak med vad man fick och inte fick säga. Fanns många ämnen som om man uttryckte fel åsikt om dem så blev man bannad.
Nu har Twitter överlägset störst yttrandefrihet av alla stora sociala medier vilket enligt mig är väldigt viktigt för demokratin, att det iaf finns ett ställe där man kan uttrycka sig fritt utan att censureras.

Antar att det är därför journalister som har varit kritiska till Musk blev blir på twitter så sent som i Juni.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ejziponken:

Vad exakt är kopplingen till spel i den här nyheten? Att Xbox eventuellt äger ett varumärke? Känns inte som nyheten ens hör hemma här på FZ.

Du har en poäng. Lite off topic är det. Vore det inte för Xbox- och Meta-faktorn hade jag inte skrivit den. Samtidigt är Twitter/X en plattform där gamers rör sig, där läckor sker och nyheter utannonseras. Det är ändå en slags plattform för spelnyheter.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av Thane:

Antar att det är därför journalister som har varit kritiska till Musk blev bannade på twitter.

Om jag skulle gissa så bröt de mot reglerna på något sätt.
Tror inte de blev bannade för att de var kritiska mot Musk.

Oavsett har de andra ställen de kan uttrycka sig på. T.ex. publikationerna de jobbar på eller alla andra sociala medier som inte är Twitter.

Det Musk var starkt emot var den övergripande politiska censur som fanns på alla sociala medier där man blev bannad om man hade fel politiska åsikter, vilket är väldigt dåligt för det demokratiska samtalet när sociala medier står för en så stor del av all vår kommunikation.

Medlem
Skrivet av Thane:

Antar att det är därför journalister som har varit kritiska till Musk blev blir på twitter så sent som i Juni.

Ingen aning, vad sade dessa journalister så de blev bannade?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ingen aning, vad sade dessa journalister så de blev bannade?

Att musk har peruk.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Qwop:

Om jag skulle gissa så bröt de mot reglerna på något sätt.
Tror inte de blev bannade för att de var kritiska mot Musk.

Oavsett har de andra ställen de kan uttrycka sig på. T.ex. publikationerna de jobbar på eller alla andra sociala medier som inte är Twitter.

Det Musk var starkt emot var den övergripande politiska censur som fanns på alla sociala medier där man blev bannad om man hade fel politiska åsikter, vilket är väldigt dåligt för det demokratiska samtalet när sociala medier står för en så stor del av all vår kommunikation.

Nja du blev bannad för att du bröt mot reglerna då också. Enda Musk har gjort är att ändra reglerna så de som kritiserar honom blir bannade istället.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Att musk har peruk.

Så inget journalistiskt utan personangrepp på ägaren? Ja, det känns ju begåvat.


signatur

I drank what?

Skriv svar