Tips på bra TV för gaming sökes!

Medlem
Tips på bra TV för gaming sökes!

Jag spelar mest PS5 och skulle behöva en ny tv som lämpar sej för framförallt gaming och lite film.

Körde innan på en LG med 60hz som fungerade bra tills tv'n började med att helt plötsligt starta om sej själv helt random.

Så jag är lite osäker dels på LG... Dels om man behöver gå över 60hz för konsoll på tv? Vad säger ni?

Är hur som helst ute efter minst 65", 4K och inte curved.

Tack på förhand! <3

Medlem

Själv skulle jag nog kört på LG C2 eller C3, riktigt bra gaming skärmar med 120hz.

Dock kör jag med 55" då jag inte tycker det är värt att betala typ dubbla priset att gå upp till 65".

Medlem
Skrivet av Gaara:

Själv skulle jag nog kört på LG C2 eller C3, riktigt bra gaming skärmar med 120hz.

Dock kör jag med 55" då jag inte tycker det är värt att betala typ dubbla priset att gå upp till 65".

Okej tack för tipsen!

Men får man ut något extra av 120hz mot 60 från konsollerna idag? Har fått för mej att de flesta spelen är låsta till 60? Och har du koll på vikten av responstid på tvn?

Medlem
Skrivet av Devilholk:

Okej tack för tipsen!

Men får man ut något extra av 120hz mot 60 från konsollerna idag? Har fått för mej att de flesta spelen är låsta till 60? Och har du koll på vikten av responstid på tvn?

Ja helt klart värt 120hz läge, och vissa spel kan med 120hz läge ge ett mellanläge av performance och quality alternativen då dom kan köras med högsta upplösning i 40fps på en sådan tv.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Ja helt klart värt 120hz läge, och vissa spel kan med 120hz läge ge ett mellanläge av performance och quality alternativen då dom kan köras med högsta upplösning i 40fps på en sådan tv.

Okej tack för infon! Då blir det 120 hz.

1
Skriv svar