”Major Nelson” slutar på Microsoft efter 22 års tjänstgöring

Robot
”Major Nelson” slutar på Microsoft efter 22 års tjänstgöring

Larry Hryb tackar för sin tid på företaget.

#Major-Nelson, #Microsoft


Medlem

Spendera mera tid med sin fru och lilla dotter.

NuZ
Testpilot

Tråkigt för oss gejmers, men hoppas han får det bra i nästa kapitel han väljer att göra. Mycket trevlig karl det där. Sådär genomsnäll


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Stor förlust för MS och spelcommunityt så tråkigt att han slutar, men vill väl göra någonting annat i livet nu. Önskar honom all lycka och välgång!

Medlem

Han var en stor anledningen att xbox ens lyckades. Stor förlust för MS

It's not a lake, it's an ocean

Han får mycket skit för några framträdanden inför Xbox One-lanseringen, men jag tror att många underskattar hans betydelse för Xbox. Jag har alltid varit lite svag för honom, och tycker att han har visat ett uppriktigt engagemang. Samtidigt känns det väl lite som att det kanske var dags för honom att dra vidare efter så lång tid. Hoppas det går bra vad han än tänker göra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Han får mycket skit för några framträdanden inför Xbox One-lanseringen, men jag tror att många underskattar hans betydelse för Xbox. Jag har alltid varit lite svag för honom, och tycker att han har visat ett uppriktigt engagemang. Samtidigt känns det väl lite som att det kanske var dags för honom att dra vidare efter så lång tid. Hoppas det går bra vad han än tänker göra.

Vad är hans betydelse för xbox då?
Förutom det artikeln sa, att han bidrog till två funktioner som funnits i hundra år och som de fortfarande inte klurat ut vad man faktiskt ska ha sina gamerscore till.
Han är trevlig, visst, men ärligt vad gör han?

Ambassadör
Xbox

Förmodligen dags att varva ned lite, han har ju trots allt nått pensionsåldern. Det blir stora skor att fylla för någon nu, Major Nelson är en legend.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Papphammar:

Vad är hans betydelse för xbox då?
Förutom det artikeln sa, att han bidrog till två funktioner som funnits i hundra år och som de fortfarande inte klurat ut vad man faktiskt ska ha sina gamerscore till.
Han är trevlig, visst, men ärligt vad gör han?

Jag tror att han varit en sorts länk ut till många gamers där ute. Han spelar ju själv och har genom podcasts och på andra sätt varit ett viktigt ansikte utåt, och på tiden då det hölls fysiska mässor var det nog ännu tydligare.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag brukade lyssna på hans podcast när jag var "xboxare" han var väldigt involverad och informativ att lyssna på.

Medlem

Lyssnat på några av hans podcasts på youtyube, va rätt bra

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Han får mycket skit för några framträdanden inför Xbox One-lanseringen, men jag tror att många underskattar hans betydelse för Xbox. Jag har alltid varit lite svag för honom, och tycker att han har visat ett uppriktigt engagemang. Samtidigt känns det väl lite som att det kanske var dags för honom att dra vidare efter så lång tid. Hoppas det går bra vad han än tänker göra.

Som sagt, han är (eller var) ansiktet utåt - i vått och torrt. Men att han skulle vara den skyldiga till haveriet Xbone är ju att överdriva hans maktfaktor något så oerhört. Han var ju mer budbäraren, och den skjuter en som bekant inte!

Medlem

Don Mattrick tar över och introducerar Kinect 3. Bara 399,99$ extra. Alla som redan köpt en Series kan valfritt köpa till om man vill att konsolen ska fungera på jämna dagar.

Skribent
Skrivet av Papphammar:

Vad är hans betydelse för xbox då?
Förutom det artikeln sa, att han bidrog till två funktioner som funnits i hundra år och som de fortfarande inte klurat ut vad man faktiskt ska ha sina gamerscore till.
Han är trevlig, visst, men ärligt vad gör han?

Han har lite blivit ansiktet utåt och officiella postiton tror jag är "Senior Product Manager" eller något åt det hållet. Men verkar mer som han varit community manager-hållet senare åren.

Skrivet av Ruffles:

Han får mycket skit för några framträdanden inför Xbox One-lanseringen, men jag tror att många underskattar hans betydelse för Xbox. Jag har alltid varit lite svag för honom, och tycker att han har visat ett uppriktigt engagemang. Samtidigt känns det väl lite som att det kanske var dags för honom att dra vidare efter så lång tid. Hoppas det går bra vad han än tänker göra.

Håller med, han har alltid känts genuin på något vis. 20 år mycket längre än många stannar på jobbet så det var nog dags för honom att packa ihop. Han har inte varit riktigt lika framträdande de senaste åren heller så hade det på känn lite.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt tråkigt att han lämnar Microsoft. Han har kommit att bli ett viktigt ansikte för Xbox, och ja, det har varit lite blåsigt vissa dagar, framför allt inför lanseringen av Xbox One, men man kommer helt klart att sakna honom.

Medlem

1 månad senare:

”Vi välkomnar Major Nelson till Sony familjen”.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gertzy:

Som sagt, han är (eller var) ansiktet utåt - i vårt och torrt. Men att han skulle vara den skyldiga till haveriet Xbone är ju att överdriva hans maktfaktor något så oerhört. Han var ju mer budbäraren, och den skjuter en som bekant inte!

Instämmer. Han hade ingenting med det haveriet att göra, men han fick en hel del skit eftersom han var just ansiktet utåt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

1 månad senare:

”Vi välkomnar Major Nelson till Sony familjen”.

Haha, det vore ju en plot twist!

Skrivet av Ruffles:

Instämmer. Han hade ingenting med det haveriet att göra, men han fick en hel del skit eftersom han var just ansiktet utåt.

Folk såg väl hans ansikte och förknippar situationen med honom bara för det. Vilket blir väldigt snedvridet såklart. Nåväl. Han klarar sig nog rätt bra ändå och pensionen kan han nog avnjuta i alla fall!

Avstängd

Får se det som posetivt och vi får in någon ung själ sim vill jobba hårt och många år för Microsoft. Så kan asså bli mycket bättre snart. Kan bli en vinst för Xbox att lyckas bättre med en ung 25åring som kan sin sak och vill lägga 25år hos Microsoft. Behövs inte alltid bara anställa någon äldre på typ 40-45år som kan allt. Så som sagt hoppas jag att Microsoft anställer någon ung som vill jobba minst lika länge som personen är gammal.

Avstängd
Skrivet av BeardedRobot:

1 månad senare:

”Vi välkomnar Major Nelson till Sony familjen”.

Varför gissar så många att han skulle gå till Sony? Han är ju klar med konsoler nu och tröttnat. Han lär ju göra något annart nu ju.

Medlem

För en xboxspelare som varit trogen formatet sedan OG så är denna man synonym med allt som har med Xbox community att göra. Men 22 år är en lång tid vad man än sysslar med och att man av olika skäl behöver gå vidare är inget konstigt.

Men tack för allt, Major! 🫡

Medlem

Jag har svårt för influencers, men kul för honom.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Trist, nu blev molnet på min Samsung TV lite mörkare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Varför gissar så många att han skulle gå till Sony? Han är ju klar med konsoler nu och tröttnat. Han lär ju göra något annart nu ju.

Det var ingen gissning egentligen, bara ett osannolikt scenario som skulle varit roligt.

eld
Medlem
Skrivet av jontebula:

Varför gissar så många att han skulle gå till Sony? Han är ju klar med konsoler nu och tröttnat. Han lär ju göra något annart nu ju.

Ps-spel kanske har varit hans hemliga passion i livet!

Medlem

Då är det väl dags för Phil att hoppa av tåget snart med... Så kommer Sarah Bond ta över...

1
Skriv svar