Kojima inblandad i mycket av Death Stranding-filmen – men regisserar inte

Robot
Kojima inblandad i mycket av Death Stranding-filmen – men regisserar inte

Fortfarande okänt vem som sköter regin.

#death-stranding


Medlem

Har inte orkat spela genom spelet men Norman Reedus som huvudroll i filmen gör att jag vill se. Känns ju mer som att detta blir bättre som film än spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Första spelbaserade filmen som har en god chans att bli bättre än spelet. Frågan är bara hur dom ska lyckas komprimera Kojimas ordbajseri så pass att dom dessutom får plats med ett par minuters action mellan utläggen. Fast jag vet ju inte hur lång filmen ska bli...

Medlem
Skrivet av lonian:

Har inte orkat spela genom spelet men Norman Reedus som huvudroll i filmen gör att jag vill se. Känns ju mer som att detta blir bättre som film än spel.

Skrivet av MaxWarp:

Första spelbaserade filmen som har en god chans att bli bättre än spelet. Frågan är bara hur dom ska lyckas komprimera Kojimas ordbajseri så pass att dom dessutom får plats med ett par minuters action mellan utläggen. Fast jag vet ju inte hur lång filmen ska bli...

Filmen bättre än spelet? vad svamlar ni om
Death Stranding är ett av dom bästa spel som finns.
Sopar banan med andra generic spel som GoW, Horizon mm 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Filmen bättre än spelet? vad svamlar ni om
Death Stranding är ett av dom bästa spel som finns.
Sopar banan med andra generic spel som GoW, Horizon mm 😂

Jag gillade designen och tonen i spelet men har ingen tålamod för att mikrohantera hans inventory så jag orkade mig inte längre än några vandringar. Det är ett dåligt spel i min mening men förstår om andra gillar sådant.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Filmen bättre än spelet? vad svamlar ni om
Death Stranding är ett av dom bästa spel som finns.
Sopar banan med andra generic spel som GoW, Horizon mm 😂

Det håller jag inte med om, men det får du tycka💁‍♂️

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag gillade designen och tonen i spelet men har ingen tålamod för att mikrohantera hans inventory så jag orkade mig inte längre än några vandringar. Det är ett dåligt spel i min mening men förstår om andra gillar sådant.

Japp det är en vattendelare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Filmen bättre än spelet? vad svamlar ni om
Death Stranding är ett av dom bästa spel som finns.
Sopar banan med andra generic spel som GoW, Horizon mm 😂

Ett av dom bästa? En walking simulator med fordonsfysik som för tankarna till Steam Greenlight och karaktärer som verkar påhittade av en tolvåring. Gameplay som mest går ut på att hålla inne "W" och hoppas inga fiender dyker upp som sinkar en på ens väg till nästa cutscene.

Mindre generiskt, ja, men fortfarande skittråkigt utom när man kan skratta åt fysiken eller berättandet.

Medlem

Ett av de bästa och mest minnesvärda spelen jag lirat. Emellertid skulle jag aldrig nånsin ha lust till att spela om det igen…märkligt 🤔☺️

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Ett av dom bästa? En walking simulator med fordonsfysik som för tankarna till Steam Greenlight och karaktärer som verkar påhittade av en tolvåring. Gameplay som mest går ut på att hålla inne "W" och hoppas inga fiender dyker upp som sinkar en på ens väg till nästa cutscene.

Mindre generiskt, ja, men fortfarande skittråkigt utom när man kan skratta åt fysiken eller berättandet.

Om du spelade spelet med tangentbord så gjorde du fel från början.

Nej det är så mycket mer än så som du beskrev.
Den bedrövliga fordonsfysiken håller jag med om men det passade in till allt övrigt knasigt 😂

Som jag sa tidigare en vattendelare, höga och låga omdömen.
INTE ett spel för alla helt enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle gissa att Nicolas Winding Refn kanske regisserar, Han är ju med i spelet som ett ansikte och han och kojima verkar ha någon bromance grej på gång.

Om någon vill förgylla sin dag, här är Kojima och Nicolas, med lite awkward dans i New york ifrån igår.
https://twitter.com/NicolasWR/status/1670579039239647232?s=20

Medlem

Jag undrar om de satsar på lågbudget och lite "arty" eller hög budget och mycket effekter?

Medlem

Ser ju hellre att han fokuserar mer på DS2 än filmen.

Skrivet av pazu:

Jag gillade designen och tonen i spelet men har ingen tålamod för att mikrohantera hans inventory så jag orkade mig inte längre än några vandringar. Det är ett dåligt spel i min mening men förstår om andra gillar sådant.

Jag brukar inte gilla sånt men att planera rutten och försöka få med tillräckligt med rep och stegar så man klarar sig hela vägen var rätt kul ändå. Sen älskade jag det lugna tempot och att fokuset inte var på action som 99% av alla andra liknande spel. Den vackra världen gjorde ju sitt också.
Förresten det här med att hantera inventoryt var ju inget man behövde göra om jag inte missminner mig utan det fanns ju även en autofunktion som staplade allting åt dig.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om du spelade spelet med tangentbord så gjorde du fel från början.

Jag har lite svårt att se hur kramp i tummen kan vara så mycket bättre än kramp i långfingret.

Skrivet av Molotov:

Den bedrövliga fordonsfysiken håller jag med om men det passade in till allt övrigt knasigt 😂

Då är vi i alla fall överens om en sak. Själv tycker jag dock att det inte riktigt passar in att man kan köra en hoj med asfaltsdäck uppför en 70 graders snötäckt bergvägg i ett spel som annars försöker skapa en någorlunda trovärdig miljö. Sen undrar jag varför Reedus ser ut som en bukkake-skådis varje gång det snöat lite. Man kan ju tro att ingen i utvecklingsteamet någonsin upplevt en vinter.

Nåja, mycket gnäll men ångrar inte att jag spelade klart det. Det är i alla fall kul att snacka om efteråt. Ungefär som att göra lumpen...

Medlem

Jag är fortfarande i copium världen och är mer eller mindre övertygad att DS2 inte är ett riktigt spel, tror Kojima gjorde trailern för DS2 med assets osv ifrån DS1 och sitter och jobbar på något annat just nu. Han har vid flera tillfällen visat stort intresse för att lura folk inför release / announcement, med blandat resultat.

Stora bomben skulle vara ifall hans split med konami var fake ifrån början och MGS3 Delta som precis annonserats är MGS6 och kojima secretly jobbar på det. men det är extremt långsökt.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Jag har lite svårt att se hur kramp i tummen kan vara så mycket bättre än kramp i långfingret.

Då är vi i alla fall överens om en sak. Själv tycker jag dock att det inte riktigt passar in att man kan köra en hoj med asfaltsdäck uppför en 70 graders snötäckt bergvägg i ett spel som annars försöker skapa en någorlunda trovärdig miljö. Sen undrar jag varför Reedus ser ut som en bukkake-skådis varje gång det snöat lite. Man kan ju tro att ingen i utvecklingsteamet någonsin upplevt en vinter.

Nåja, mycket gnäll men ångrar inte att jag spelade klart det. Det är i alla fall kul att snacka om efteråt. Ungefär som att göra lumpen...

Kramp i tummen, du använder väll samma tumme i alla spel 😂🙂

Man kunde inte heller köra hojj uppför en snötäckt bergsvägg. Hojjen och dom fordonen var meningen att anväbdas på byggda vägar.
Min värld var fylld med vägar som man susade fram på
Låter mer som du missade poängen och försöker bara dra anledningar varför spelet inte var nått för dig. Jag tror dig, många som inte klarade av spelet men man kan skippa struntpratet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kramp i tummen, du använder väll samma tumme i alla spel 😂🙂

Ja fast i de flesta spel håller man inte spaken i exakt samma läge timmar i sträck.

Skrivet av Molotov:

Man kunde inte heller köra hojj uppför en snötäckt bergsvägg. Hojjen och dom fordonen var meningen att anväbdas på byggda vägar.

Förändrar inte det faktum att jag kunde använda hojen för att ta mig uppför berg betydligt snabbare än till fots.

Skrivet av Molotov:

Låter mer som du missade poängen och försöker bara dra anledningar varför spelet inte var nått för dig. Jag tror dig, många som inte klarade av spelet men man kan skippa struntpratet

Förutom att jag inte kan säga om jag missade poängen eller ej så håller jag med dig.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag brukar inte gilla sånt men att planera rutten och försöka få med tillräckligt med rep och stegar så man klarar sig hela vägen var rätt kul ändå. Sen älskade jag det lugna tempot och att fokuset inte var på action som 99% av alla andra liknande spel. Den vackra världen gjorde ju sitt också.

Förresten det här med att hantera inventoryt var ju inget man behövde göra om jag inte missminner mig utan det fanns ju även en autofunktion som staplade allting åt dig.

Skrivet av Molotov:

Min värld var fylld med vägar som man susade fram på

Jag gillade att ge mig ut i det okända helt ensam och med skräckblandad förtjusning upptäcka alltmer av den vackra världen. Sen vet jag vet inte exakt hur mycket av samarbetet med och likes till och från andra som var fake eller faktiskt på riktigt, men det dök ju upp alla möjliga hjälpmedel som broar, stegar och motorcyklar som andra hade byggt eller lämnat när man kopplade upp sig som hjälpte till.

Mitt bidrag var isf att jag byggde klart alla vägar och sen var det som sagt bara att susa fram på dem. Det fanns såklart saker som var fåniga, men det var också skönt med ett spel som inte tog sig på så stort allvar hela tiden. Mest irriterande var när man lämnade paket, det tog lång tid och var repetetivt, men det var bara att klicka sig förbi, iaf på pc.

Jag gillade spelet, berättelsen och hela upplevelsen, och rekommenderar det gärna till andra. Speciellt nu när det varit gratis flera gånger har det ju bara varit att ladda hem och testa. Jag spelade klart allt i spelet, så jag kände mig ganska färdig med det efteråt, alla pizzor levererade.

Det blir nog ändå en uppgradering till Director´s Cut någon gång för att spela de extra uppdragen, testa lite nya funktioner och se vad som finns kvar av motorvägarna. Och att stapla packningen var som sagt bara en knapp/autofunktion det med, som oftast fungerade utmärkt.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Själv tycker jag dock att det inte riktigt passar in att man kan köra en hoj med asfaltsdäck uppför en 70 graders snötäckt bergvägg i ett spel som annars försöker skapa en någorlunda trovärdig miljö.

Jag vet inte om det bara är jag men förstör en sån sak illusionen för mig i ett spel jag annars tycker om så skippar jag att göra just den saken. Det behövde ju heller inte alltid gå fort i DS utan det var ju lite det som var tjusningen också i min mening. Sen accepterar jag ju absolut att det kanske inte är för alla.

Medlem
Skrivet av bopp:

Jag gillade att ge mig ut i det okända helt ensam och med skräckblandad förtjusning upptäcka alltmer av den vackra världen. Sen vet jag vet inte exakt hur mycket av samarbetet med och likes till och från andra som var fake eller faktiskt på riktigt, men det dök ju upp alla möjliga hjälpmedel som broar, stegar och motorcyklar som andra hade byggt eller lämnat när man kopplade upp sig som hjälpte till.

Mitt bidrag var isf att jag byggde klart alla vägar och sen var det som sagt bara att susa fram på dem. Det fanns såklart saker som var fåniga, men det var också skönt med ett spel som inte tog sig på så stort allvar hela tiden. Mest irriterande var när man lämnade paket, det tog lång tid och var repetetivt, men det var bara att klicka sig förbi, iaf på pc.

Jag gillade spelet, berättelsen och hela upplevelsen, och rekommenderar det gärna till andra. Speciellt nu när det varit gratis flera gånger har det ju bara varit att ladda hem och testa. Jag spelade klart allt i spelet, så jag kände mig ganska färdig med det efteråt, alla pizzor levererade.

Det blir nog ändå en uppgradering till Director´s Cut någon gång för att spela de extra uppdragen, testa lite nya funktioner och se vad som finns kvar av motorvägarna. Och att stapla packningen var som sagt bara en knapp/autofunktion det med, som oftast fungerade utmärkt.

Jag håller med och instämmer i allt du skriver. Var ju lite fånigt som sagt med likes och liknande grejer men jag har för mig att jag stängde av skyltarna och om det var nåt mer. Brukade dock slänga iväg en like om det var nåt bygge som verkligen hjälpte mig. Började spela på ps4 pro ett tag efter releasen men kom inte riktigt in i det och hade nog inte rätt sinnesstämning just då men sen kom ryktena om en Directors cut så den väntade jag in och plockade upp efter jag köpt en ps5. Upplevde en markant skillnad och 60 fps var välbehövligt.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag vet inte om det bara är jag men förstör en sån sak illusionen för mig i ett spel jag annars tycker om så skippar jag att göra just den saken. Det behövde ju heller inte alltid gå fort i DS utan det var ju lite det som var tjusningen också i min mening. Sen accepterar jag ju absolut att det kanske inte är för alla.

Håller med om att det förstör inlevelsen men personligen var jag så uttråkad av transportsträckorna att jag gjorde allt jag kunde för att komma fram fortare. Dessutom gick min inlevelse åt fanders första gången jag hörde namnet "Die-hardman".

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Håller med om att det förstör inlevelsen men personligen var jag så uttråkad av transportsträckorna att jag gjorde allt jag kunde för att komma fram fortare. Dessutom gick min inlevelse åt fanders första gången jag hörde namnet "Die-hardman".

Meen, transportsträckorna är ju halva spelet jö! Förstår om du tröttnar när du inte gillar de^^. Ja namnen är ju väldigt mycket Kojima.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Håller med om att det förstör inlevelsen men personligen var jag så uttråkad av transportsträckorna att jag gjorde allt jag kunde för att komma fram fortare. Dessutom gick min inlevelse åt fanders första gången jag hörde namnet "Die-hardman".

Låter som du plågade dig genom spelet.
Du borde kanske lagt ner. Die hard får man ju höra tidigt 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar