I helgen var det fem år sen The Elder Scrolls VI utannonserades

Robot
I helgen var det fem år sen The Elder Scrolls VI utannonserades

...och sen dess har det varit radiotystnad...


Tor
Medlem

Varför leker de ens med våra känslor såhär? Mvh kränkt

Medlem

Lite som Cyberpunk 2077 teaser trailer. Båda faller i kategorin "spel som kanske släpps om 7-10 år".

Medlem

Tragiskt och onödigt.
Antar att det annonserades för att det var en svag showcase och det skulle stärkas på något sätt? Minns ej.

Har de ens börjat jobba på det spelet, med tanke på Starfield?
Ifall det kan visa upp actual gameplay idag och det släpps inom nära framtid så är det förlåtligt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Tragiskt och onödigt.
Antar att det annonserades för att det var en svag showcase och det skulle stärkas på något sätt? Minns ej.

Har de ens börjat jobba på det spelet, med tanke på Starfield?
Ifall det kan visa upp actual gameplay idag och det släpps inom nära framtid så är det förlåtligt

Det är olika team antagligen som jobbar på de 2 olika spelen. Men ja det är onödigt att visa upp en trailer 5 år innan.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Tragiskt och onödigt.
Antar att det annonserades för att det var en svag showcase och det skulle stärkas på något sätt? Minns ej.

Jag misstänker att detta och Starfield utannonserades tidigt som ett sätt för ägarna att driva upp priset på Zenimax/Bethesda inför en försäljning.

Medlem

Tror inte nya elder scrolls kommer till denna generationens konsoll kommer till nästa generation dom har inte råd att misslyckas med det spelet så det lär ta tid!

Medlem

Jäkla dålig stil

Medlem

Känns som att de bara slängde ihop något i Creation Engine 2 med de verktyg som de hade designat för Starfield, utan att ens ha påbörjat arbete på TES VI. För jämför man TES VI teasern med Starfield så ser man likheter i hur världarna är genererade.

Medlem
Skrivet av Vampir:

Tror inte nya elder scrolls kommer till denna generationens konsoll kommer till nästa generation dom har inte råd att misslyckas med det spelet så det lär ta tid!

Vadå, denna generation har ju knappt startat!

Nästan allt som släppts är crossgen, och alltså hålls tillbaka av PS4 och Xbone.

Försök lista några storspel som enbart finns på PS5, Xbox X/S och PC.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag misstänker att detta och Starfield utannonserades tidigt som ett sätt för ägarna att driva upp priset på Zenimax/Bethesda inför en försäljning.

Makes Sense!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tja de annonserades ju och sa att det skulle påbörjas efter Starfield, och med tanken på att Starfield inte är ute så är det väll inget att förvåna sig över? antar att det släpps om 4-5 år.

Medlem

Tycker det är vansinnigt att visa upp spel så tidigt. Troligtvis existerade Elder Scrolls 6 som fyra konceptskisser och ett första utkast till ett manus skrivet på servetter i fikarummet när någon på Bethesda tyckte det var dags att visa en teaser.

Medlem

Tycker att de skall utannonsera spel en vecka eller en månad, eller varför inte en dag innan release.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Vampir:

Tror inte nya elder scrolls kommer till denna generationens konsoll kommer till nästa generation dom har inte råd att misslyckas med det spelet så det lär ta tid!

Tror samma sak om Metroid prime 4.
Utannonseras till Switch i början men kommer på nästa konsol.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå, denna generation har ju knappt startat!

Nästan allt som släppts är crossgen, och alltså hålls tillbaka av PS4 och Xbone.

Försök lista några storspel som enbart finns på PS5, Xbox X/S och PC.

Vad räknas som storspel då?

Last of us part 1, Returnal, Demon's Souls Remake.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Tror samma sak om Metroid prime 4.
Utannonseras till Switch i början men kommer på nästa konsol.

Där tror jag däremot de stötte på problem de inte var förberedda på. Jag tror de faktiskt hade delar av spelet gjorda när de utannonserade, men sen har de säkert starta om från grunden när de bytte utvecklare etc.

I ES6s fall tror jag inte de hade något annat än trailern när de utannonserade.

Oavsett blir det samma effekt, man hinner ju nästan glömma bort spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå, denna generation har ju knappt startat!

Nästan allt som släppts är crossgen, och alltså hålls tillbaka av PS4 och Xbone.

Försök lista några storspel som enbart finns på PS5, Xbox X/S och PC.

Generationerna kommer gå in i varandra. Möjligtvis är det som sätter stopp hårddiskplatsen. Skulle inte förvåna mig när PS6 kommit, så finns det spel som går att spela med PS4.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vad räknas som storspel då?

Last of us part 1, Returnal, Demon's Souls Remake.

Tror inte att nyversioner av gamla spel är vad han syftade på. Gissar inte på att returnal räknas som något storspel heller. Men det är ju vad man jämför med.

Medlem

Alldeles för tidigt...och med Elder scrolls som ett så stort namn blir det svårt att leva upp till förväntningarna. Mycket spännande hur TES6 kommer bli.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

5 år sen?! Helvete vad tiden går fort.. Snart är man ju tomefan 40 bast

Medlem
Skrivet av dTexN:

Tragiskt och onödigt.
Antar att det annonserades för att det var en svag showcase och det skulle stärkas på något sätt? Minns ej.

Många fans var oroliga att singleplayer Elder Scrolls var död i och med ESO, genom att visa en liten teaser så kunde dom visa att så inte är fallet och stilla deras oro.

Skrivet av dTexN:

Har de ens börjat jobba på det spelet, med tanke på Starfield?
Ifall det kan visa upp actual gameplay idag och det släpps inom nära framtid så är det förlåtligt

Ingen fullskalig produktion, nej. Redan när dom visade teasern för Starfield och TES6 för 5 år sedan så sa dom att dom skulle fokusera på Starfield först.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Tragiskt och onödigt.
Antar att det annonserades för att det var en svag showcase och det skulle stärkas på något sätt? Minns ej.

Har de ens börjat jobba på det spelet, med tanke på Starfield?
Ifall det kan visa upp actual gameplay idag och det släpps inom nära framtid så är det förlåtligt

Dom visade upp det för att inte göra en Blizzard. Dom visade upp mobilspelet Elder Scrolls Blades och för att folk inte skulle bli outraged så teasade dom Elder Scrolls VI också.
Det fungerade ju.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Där tror jag däremot de stötte på problem de inte var förberedda på. Jag tror de faktiskt hade delar av spelet gjorda när de utannonserade, men sen har de säkert starta om från grunden när de bytte utvecklare etc.

I ES6s fall tror jag inte de hade något annat än trailern när de utannonserade.

Oavsett blir det samma effekt, man hinner ju nästan glömma bort spelen.

Tror det är nyckeln, att gå och tänka på ett spel konstant i 5 år gör en ju galen - men låter en tankarna flyga iväg åt andra håll och sen gläds åt när en trailer väl kommer, ja då är det ju enklare att behålla det psykiska välmåendet. Jag blev t.ex. glad när denna utannonseringen gavs till känna men har inte tänkt nämnvärt på det sedan dess då jag ganska genast ställde in mig på att det kommer ta tid innan det släpps. Så att teasa 5 år innan släpp är för mig inget problem. Värre blir det om det börjar få släppdatum som ständigt skjuts upp så en hinner få förväntningar som ständigt sviks, och allt hamnar i någon slags Duke Nukem For(n)ever-situation. Då känns varje år som tre istället. Svårare att ignorera och "glömma bort" då också.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tycker att de skall utannonsera spel en vecka eller en månad, eller varför inte en dag innan release.

Håller med , som Apex Legends.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

5 år sen?! Helvete vad tiden går fort.. Snart är man ju tomefan 40 bast

Jupp!

Bara några år kvar till 40-klubben


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Liiite för tidigt utannonserat.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Känns som att de bara slängde ihop något i Creation Engine 2 med de verktyg som de hade designat för Starfield, utan att ens ha påbörjat arbete på TES VI. För jämför man TES VI teasern med Starfield så ser man likheter i hur världarna är genererade.

https://i0.wp.com/insider-gaming.com/wp-content/uploads/2023/...

https://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2019/03/the-elder-s...

The Glder Scrolls VI

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Tror det är nyckeln, att gå och tänka på ett spel konstant i 5 år gör en ju galen - men låter en tankarna flyga iväg åt andra håll och sen gläds åt när en trailer väl kommer, ja då är det ju enklare att behålla det psykiska välmåendet. Jag blev t.ex. glad när denna utannonseringen gavs till känna men har inte tänkt nämnvärt på det sedan dess då jag ganska genast ställde in mig på att det kommer ta tid innan det släpps. Så att teasa 5 år innan släpp är för mig inget problem. Värre blir det om det börjar få släppdatum som ständigt skjuts upp så en hinner få förväntningar som ständigt sviks, och allt hamnar i någon slags Duke Nukem For(n)ever-situation. Då känns varje år som tre istället. Svårare att ignorera och "glömma bort" då också.

Jag kan tycka att utannonsera något och sen inte visa något på 5 år kan bli lite väl mastigt. Jag tänker att när man väl utannonserat något har man öppnat dörrarna till publiken, vilket också kommer med att man håller oss i ajour med uppdateringar. Tycker en teaser kan man släppa om man sen inom ett år har något mer att visa.

Sen håller jag med dig att det är värre när saker ständigt skjuts upp för att man har kommunicerat ett releasedatum. I de absolut sämsta världarna kan det ju bli att TES6 annonserades för 5 år sen, vi får ett releasedatum om några år för att sen få en massa förseningar innan spelet äntligen släpps.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bennii:

Tycker det är vansinnigt att visa upp spel så tidigt. Troligtvis existerade Elder Scrolls 6 som fyra konceptskisser och ett första utkast till ett manus skrivet på servetter i fikarummet när någon på Bethesda tyckte det var dags att visa en teaser.

Hellre att visa upp något än att inte visa upp något.. typ Half Life 3.

12
Skriv svar