Amazon har ett nytt MMO baserat på Lord of the Rings på gång

Robot
Amazon har ett nytt MMO baserat på Lord of the Rings på gång
Medlem

Oh no... Har varit en hängiven New World spelare men snälla låt nån annan sköta detta.

Medlem

blir säkert "asiatiskt" då. om man kan beskriva det som så. kasst alltså.

Medlem
Skrivet av Zero303:

blir säkert "asiatiskt" då. om man kan beskriva det som så. kasst alltså.

Du menar typ Jet Li som Gandalf ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Zero303:

blir säkert "asiatiskt" då. om man kan beskriva det som så. kasst alltså.

Haha varför skulle det bli "asiatiskt"? Och är inte det en konstig stämpel att sätta på ett spel som är lika med dåligt? Det är ju som att säga att exakt alla spel från Asien är kassa, typ final fantasy, många nintendo spel osv osv. Jag är hypad iaf, Lord of the rings är den bästa franchisen någonsin och förhoppningsvis kan Amazon ta det dem lärde sig av att släppa ett underutvecklat New World och göra ett riktigt bra MMO!

Medlem

Jag är en LoTR fan boy och har varit det sedan första filmen. Älskar franchisen!
Blev riktigt taggad på ett nytt LoTR MMO (LoTRO är så outdated så det var på tiden),

tills jag såg att AGS var inblandat...

Medlem

Spännande!
Alltid velat återvända till middle earth i ett nytt mmo sedan jag slutade med LoTRO.
Hoppas det blir like pve-fokuserat


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av robbis:

Oh no... Har varit en hängiven New World spelare men snälla låt nån annan sköta detta.

Men de borde väl ha lärt sig något vid det här lagret.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Du menar typ Jet Li som Gandalf ?

The One.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha varför skulle det bli "asiatiskt"? Och är inte det en konstig stämpel att sätta på ett spel som är lika med dåligt? Det är ju som att säga att exakt alla spel från Asien är kassa, typ final fantasy, många nintendo spel osv osv. Jag är hypad iaf, Lord of the rings är den bästa franchisen någonsin och förhoppningsvis kan Amazon ta det dem lärde sig av att släppa ett underutvecklat New World och göra ett riktigt bra MMO!

Om han med asiatiskt menar Koreanskt så förstår i alla fall jag att han är orolig att det blir dåligt. Om du inte förstår eller känner till vad Koreanska mmo är och innebär så förstår jag att du inte är orolig. Sedan finns de ju självklart men tyvärr de som gillar/älskar just Koreanska upplägget i mmo's.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Om han med asiatiskt menar Koreanskt så förstår i alla fall jag att han är orolig att det blir dåligt. Om du inte förstår eller känner till vad Koreanska mmo är och innebär så förstår jag att du inte är orolig. Sedan finns de ju självklart men tyvärr de som gillar/älskar just Koreanska upplägget i mmo's.

Jag förstår precis vad han menar men jag förstår inte riktigt hur det passar in här? Såvitt jag vet så upplevs väl inte New World speciellt asiatiskt/koreanskt överhuvudtaget? Sen är det den typiska negativiteten här på FZ som är så satans tröttsam. Bara för att Amazon står bakom så behöver det per automatik bli ett pissigt koreanskt MMO med oändliga grinds, massvis med PW2 och typisk artstyle? Fattar inte logiken alls här.

Inaktiv

Att de testar igen. De tror på potentialen av MMOs vilket är kul. Resultatet av NW var ju meh. Troligen kommer de använda mycket därifrån på olika sätt vilket minskar utvecklingskostnaderna. LoTR kommer ju automatiskt ge det en själ och djup vilket är enormt fördelaktigt. Sedan kommer det vara högre krav om de ska använda LoTR material. Hoppas de brassar på med pengar. Försiktigt optimistiskt.

Medlem
Medlem

Kommer spelet baseras på Amazons TV-serie eller på böckerna?

Medlem

Känns som att det kan bli lite hur som helst efter alla turer med new world och lost ark. Har inga direkta förväntningar alls från AGS längre.
Enklast hade väl varit att bara försöka köpa ut LotrO och göra en remake, så får man hur mycket content som helst istället för att i princip göra om det igen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ett nytt MMO i Lotr världen har jag väntat länge på Precis som jag fortfarande väntar på den planerade remaster-uppdateringen av Lotro som aldrig verkar komma.

Medlem

Blir det som deras TV-serie så kan Amazon redan nu lägga ner detta projekt. Fiasko utan dess like.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Kommer spelet baseras på Amazons TV-serie eller på böckerna?

Hittade detta. Verkar vara en riktig röra när det gäller rättigheterna.

Amazon owns arguably the smallest slice of the Middle-earth pie.

These rights also specifically relate to Lord of the Rings and The Hobbit—giving Rings of Power access to names and events referenced in those works, so characters like Elrond, Galadriel, and more can appear—which means Rings of Power cannot directly adapt events that Tolkien specifically laid out in books like The Silmarillion or The Unfinished Tales of Númenor and Middle-earth. Instead, it’s been forced to create its own version of those events, inferring points and details Tolkien referred to in Lord of the Rings and its appendices, as well as The Hobbit.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Ponny
Skrivet av showerguy:

Blir det som deras TV-serie så kan Amazon redan nu lägga ner detta projekt. Fiasko utan dess like.

Jag tror nog inte man ska dra likhetstecken mellan de två. Är rimligen helt andra kreativa krafter bakom.

Mmo är inte riktigt min grej, men görs det bra kan jag tänka mig att doppa tårna i det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Men de borde väl ha lärt sig något vid det här lagret.

Haha isåfall hade dom fixat New World först innan dom började med ett nytt... Nu har jag iofs inte spelat på nån månad men har svårt att se att det hänt allt för mycket sedan jag lämnade sist. New World var ett riktigt roligt MMO imao och har en del riktigt nice saker. Men sen var det vissa saker som var sämre såklart... Världen var/är underbar!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hittade detta. Verkar vara en riktig röra när det gäller rättigheterna.

Amazon owns arguably the smallest slice of the Middle-earth pie.

These rights also specifically relate to Lord of the Rings and The Hobbit—giving Rings of Power access to names and events referenced in those works, so characters like Elrond, Galadriel, and more can appear—which means Rings of Power cannot directly adapt events that Tolkien specifically laid out in books like The Silmarillion or The Unfinished Tales of Númenor and Middle-earth. Instead, it’s been forced to create its own version of those events, inferring points and details Tolkien referred to in Lord of the Rings and its appendices, as well as The Hobbit.

Äger inte Embracer rättigheterna till böckerna och Jacksons filmer på något vis? Så genom det här sammarbetet är de nog inte låsta till samma rättigheter som Amazon fick jobba med för Rings of Power.

Inaktiv

Inget större fel på New World. Bästa moderna MMO:t än så länge tycker jag iaf.
Så det kan nog bli bra. Bara de får till Tolkien-känslan så lär jag skaffa det, haha.

Inaktiv

Om de skulle få använda/köpa soundtracken från filmerna skulle det ärligt talat vara ett köp bara av den anledningen.

Medlem
Skrivet av mrizze:

Äger inte Embracer rättigheterna till böckerna och Jacksons filmer på något vis? Så genom det här sammarbetet är de nog inte låsta till samma rättigheter som Amazon fick jobba med för Rings of Power.

Embracer köpte ME (Middle Earth enterprice) och fick spelrättigheterna, film och merchandise (men ingen avbildning av Peter Jacksons karaktärer).

'New Line Cinema'/'Warner Bros' behöver göra en LOTR film vart tioende år för upprätthålla deras rättighet att göra filmer. Därav det kommer en ny animerad film "LOTR: The War of the Rohirrim". Det är en tvist mellan ME och och Warner Bros om rättigheterna och vad som ingår.

Amazon köpte rättigheten att göra en tv serie, vilket behandlas separat från film rättigheter enligt Tolkiens avtal (Tolkien sålde filmrättigheterna när han fortfarande var i livet och delade upp tv serier separat).

Tolkien Estate äger bokrättigheten

Medlem

"We waz kangs" online!

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Embracer köpte ME (Middle Earth enterprice) och fick spelrättigheterna, film och merchandise (men ingen avbildning av Peter Jacksons karaktärer).

Men då låter det som att Embracer har rättigheterna att använda sig av innehållet i originalböckerna när det kommer till spel? Fast kanske utan att använda sig av Jacksons karaktärers "likeness". (På samma sätt som Nalle Puh numera är public domain, men inte Disneys version av Nalle Puh.)

Avstängd
Skrivet av DieZe:

Jag förstår precis vad han menar men jag förstår inte riktigt hur det passar in här? Såvitt jag vet så upplevs väl inte New World speciellt asiatiskt/koreanskt överhuvudtaget? Sen är det den typiska negativiteten här på FZ som är så satans tröttsam. Bara för att Amazon står bakom så behöver det per automatik bli ett pissigt koreanskt MMO med oändliga grinds, massvis med PW2 och typisk artstyle? Fattar inte logiken alls här.

Vilket spel har Amazon spottat ut sig som är bra?

Medlem

Mer hypad på lotro classic servern.. det är en privat server men whatever https://echoesofangmar.com/

Medlem
Skrivet av mrizze:

Men då låter det som att Embracer har rättigheterna att använda sig av innehållet i originalböckerna när det kommer till spel? Fast kanske utan att använda sig av Jacksons karaktärers "likeness". (På samma sätt som Nalle Puh numera är public domain, men inte Disneys version av Nalle Puh.)

Precis, vad Amazon gjorde till rings of power var att anställa John Howe som illustratör, samma person som för Jackson LOTR. Och på så sett få en liknande still. Lite fult gjort. De skulle kunna göra samma sak med att anställa Orlando Bloom eller Viggo som ansiktsmodeller för ett spel. För att kringgå kontrakt. Jag har inte stora hopp för Amazon

Medlem
Skrivet av Apersson:

Vilket spel har Amazon spottat ut sig som är bra?

New world skulle jag inte klassa som dåligt i dagens läge. Men, det har fortfarande inget att göra med att spelet skulle vara ”asiatiskt”. Så enligt dig så är varenda spel som någonsin varit dåligt asiatiskt då? Lol

12
Skriv svar