Microsoft skriver 10-årigt avtal med plattform för molnspelande

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Absolut, problemet var att anta att man tänker mindre för att man använder streaming. Eller smartstyr sin media. Jag antar att vi inte får veta vad han syftade på. Vad menar du annars att tänkandet var ett svar på?
Att vända folks argument mot dem, är inget problem.

Sorry, har varit lite för trött/upptagen för att ens slå på datorn på några dagar. Inte helt hundra på vad jag syftade på då utan att läsa igenom halva tråden, men jag tror det var mitt generella ogillande mot Googles rösttjänster och deras AI-utveckling som lös igenom snarare än streaming i sig. Mänskligheten som den illustreras i filmen WALL-E blir ju bara obekvämt verklig i takt med människans förslappning.
Jag håller ändå med @anon_332538 i ogillandet mot att så mycket styr mot streamingtjänster istället för traditionellt ägande. Båda två blir bättre...streaming är utmärkt så länge det är prisvärt (vilket naturligtvis inte är ett företagsmål), men man ska kunna köpa produkten också, för den som vill. Nu vill ju alla som kan "erbjuda" (läs: påtvinga) en stremingtjänst. När kommer vi tvingas betala MS en månadsavgift för Windows?

Medlem
Skrivet av Ender:

Sorry, har varit lite för trött/upptagen för att ens slå på datorn på några dagar. Inte helt hundra på vad jag syftade på då utan att läsa igenom halva tråden, men jag tror det var mitt generella ogillande mot Googles rösttjänster och deras AI-utveckling som lös igenom snarare än streaming i sig. Mänskligheten som den illustreras i filmen WALL-E blir ju bara obekvämt verklig i takt med människans förslappning.
Jag håller ändå med @Derivat i ogillandet mot att så mycket styr mot streamingtjänster istället för traditionellt ägande. Båda två blir bättre...streaming är utmärkt så länge det är prisvärt (vilket naturligtvis inte är ett företagsmål), men man ska kunna köpa produkten också, för den som vill. Nu vill ju alla som kan "erbjuda" (läs: påtvinga) en stremingtjänst. När kommer vi tvingas betala MS en månadsavgift för Windows?

Förstår. Sen om du trodde att jag lät Google välja musik helt själv så förstår jag kopplingen till att inte behöva tänka själv. Nu tycker jag däremot att vi får fler val av streaming. Jämfört med att sätta igång en tv-kanal eller radio tex.
MS ser till att ta betalt via Office och så genererar nog sökmotorn en del. Vet inte om de kommer att välja månadskostnad på resten, tror inte det.

12
Skriv svar