EA hälsar PC-spelarna att de jobbar på att fixa Star Wars Jedi: Survivor

Robot
EA hälsar PC-spelarna att de jobbar på att fixa Star Wars Jedi: Survivor

EA och Respawn är medvetna om problemen.

#EA, #Respawn, #star-wars-jedi-survivor


Medlem

Vad ovanligt, jaja, har ju inte köpt det ännu heller så. Ser ut som det får vänta.

Medlem

Meddelandet är ju en skymf mot spelarna.

Medlem

Fy fan vad illa att släppa ett trasigt spel medvetet. Skitföretag ska skit ha. Köp inte spelet ffs!

Medlem

Så om man kör windows 11 med nyare och bra proc/graffe ska det inte vara problem?

Medlem
Skrivet av Kasse:

Meddelandet är ju en skymf mot spelarna.

Ja verkligen hemskt att se ett företag försöka fixa något som inte fungerar riktigt som det ska för alla. Hade ju varit mycket bättre om dom bara sket inatt fixa det…

Avstängd

Det är alltså inte deras optimering som är problemet utan det är PC-spelarnas hårdvara?

Finns det något osexigare än ett företag som lägger sina egna tillkortakommanden på sina egna kunder?

Medlem

Hade hoppats att folk överdrev, men testade spela med mitt 4080 + 12700k processor, fick ojämna 60fps med 4k och Raytracing på och konstanta frame drops. Aliasing som förstör det mesta av bilden med (har epic inställning på Anti-aliasing).

Men bara 77% av grafikkortet används, processorn flaskhalsar. Skall testa stänga av SMT, force RESbar och prova olika andra inställningar.
Fick dessutom Unreal Engine krasch report när jag stängde av spelet. Inte kul...

Medlem

De säger ju mellan raderna att man kort och gott inte kan förvänta sig några mirakel när det kommer till prestandan. Det lär inte vara några stora förbättringar. 5 fps hit och dit kanske.

Moderator | Testpilot
Skrivet av gundemannen:

Ja verkligen hemskt att se ett företag försöka fixa något som inte fungerar riktigt som det ska för alla. Hade ju varit mycket bättre om dom bara sket inatt fixa det…

Många har tolkat meddelandet som att de skyller på folk (och PC som plattform) som har nyare delar och olika sådana så det är svårt att få PC-versionen att rulla som det ska. Nog det som användaren menar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan inte alla bara spela på konsoller?

Medlem

Det är väldigt kasst på konsolen med. Att recensioner gav detta spel höga betyg är för mig ganska konstigt. Användarna sågar spelet och dess prestanda. Medans recensenter hyllar spelet.

"The best star wars game in 20 years" varför man vinklar recensioner så här är obegripligt. Vad sitter dom och spelar på kan man ju undra.

Som tur är sä har jag aldrig köpt något pga en recension och tänker aldrig göra det heller. Testade drtta spel hos en vän.

Moderator | Testpilot
Skrivet av delli:

Kan inte alla bara spela på konsoller?

Synd det är mycket problem på konsol också då


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av delli:

Kan inte alla bara spela på konsoller?

Jaaa! I'm all in! <3

Medlem

PC? Hoppas inte fokuset bara är där! För PS5 versionen är verkligen inte bra.

Skrivet av delli:

Kan inte alla bara spela på konsoller?

Det är rätt stora problem på PS5 kan jag intyga. Låt folk spela på det dom vill och föredrar!

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gött mos! Köper direkt när det är på rea.

Medlem
Skrivet av delli:

Kan inte alla bara spela på konsoller?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Så om man kör windows 11 med nyare och bra proc/graffe ska det inte vara problem?

Jo. Det är problem på alla konfigurationer.
Jag har allt det senaste inkl 4090 och allt är uppdaterat. Stutter och helvete hela tiden. Kass fps. Den är som typ låst på 49fps.
Oavsett inställningar.

Skrivet av delli:

Kan inte alla bara spela på konsoller?

Problem där också. Har en kompis som lirar på PS5 och han sa att första planeten hade problem. Blev lite bättre vid nästa planet. Men han tänker vänta tills de patchar innan han fortsätter.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jo. Det är problem på alla konfigurationer.
Jag har allt det senaste inkl 4090 och allt är uppdaterat. Stutter och helvete hela tiden. Kass fps. Den är som typ låst på 49fps.
Oavsett inställningar.

Då är deras inlägg skitsnack…

Medlem

hoppas det inte bara är fokus på att fixa PC versionen då konsol versionerna också har jätte mycker prestanda problem

Medlem

Haha vilket fiasko

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sapiens:

Vilken tur vi har Digital Foundry som visar, berättar och förklarar varför det är skit Skönt att få ett kvitto på det man själv upplevt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Föga förvånande när det gäller unreal engine.

Medlem
Skrivet av denza:

Det är väldigt kasst på konsolen med. Att recensioner gav detta spel höga betyg är för mig ganska konstigt. Användarna sågar spelet och dess prestanda. Medans recensenter hyllar spelet.

"The best star wars game in 20 years" varför man vinklar recensioner så här är obegripligt. Vad sitter dom och spelar på kan man ju undra.

Som tur är sä har jag aldrig köpt något pga en recension och tänker aldrig göra det heller. Testade drtta spel hos en vän.

Fast det är ju det bästa Star Wars spelet på 20 år. Inget snack om den saken. "Bara" svinsynd att det drabbas av såna tekniska problem som det gör.
Jag har haft mina beskärda stutters och krascher, men förutom det är det helt magiskt lir. Har mer eller mindre streckkört sen igår och det fortsätter konstant att vara svinkul.

Medlem

Wow. Kollade Digital Foundry videon.

Glad jag inte köpt spelet ännu. Kommer avvakta då jag har så mycket att spela genom nu ändå.
Jag är säkert klar med Resident evil 4 remake tills Zelda tears of kingdom kommer. Sen får man väl hoppas de lagat Star wars.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Illa att spelet släppts i uppenbarligen dåligt skick. Jag trodde Respawn ändå var hyfsat kompetenta. Nu vet vi förvisso inte om det är "Overlordsen" som tvingat ut spelet i förtid eller om det är just Respawn som klantat sig rejält, eller båda. Segt och tråkigt vilket fall, skärpning.

Aja, bara att avvakta.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Ja verkligen hemskt att se ett företag försöka fixa något som inte fungerar riktigt som det ska för alla. Hade ju varit mycket bättre om dom bara sket inatt fixa det…

Ja för det är ju att det ska fixa det som jag syftar på såklart och inte sättet de uttrycker sig på. Men såklart om de med percentage menar typ 99% så har de ju rätt...

Medlem

Jag köper det framåt jul.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

123
Skriv svar