Battlefield: Bad Company 2

Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Förstog att nån skulle börja skriva skit

Haha ja, och självfallet är det kebbe som öppnar truten


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Tillbaks till MW 2 med dig.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

ForrestFox, du springer ju by default - du springer som fan utan att bry dig om att sikta om du trycker in knappen.

Togglecrouch har aldrig varit en standard i Battlefield-serien när det gäller PC-spelande? :S

Patchningen var automagisk för min del.

@kebbe:
Herpaderp derp svenska Avalance Studios, derpa derpa herp svenska Just Cause.

Herpaderp herp derp spel med mycket reklam på FZ, derp herp derpaderp annat spel med mycket reklam.

DERP DERP DERP DERP spel som hypats tack vare föregångare.

TL;DR@kebbe: Du kanske ser vad du vill se?

EDIT: En lista på webbsidor som släpper spelrecensioner som uppenbarligen också är svenska, då man måste vara svenskt för att uppskatta svensktillverkade spel. Eller var de uppköpta av EA Games? För jag menar alla EA-spel får ju bra betyg. *Himlar med ögonen*


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Håller inte med om betyget. De har förstört Battlefield serien gjort det mer casual att det inte finns en livmätare förstör så mycket bla så får ju medic klassen en betydligt mindre roll. Sen så är spelet fyllt med bugar och uppenbara brister. Min erfarenhet av spelets mp än så länge är att ingen bryr sig om objectives och att de flesta springer omkring med enbart grenade launcher, sen så förstår jag inte varför alla fiender tål så sjukt mycket spelet är bara spelbart om man spelar på en hardcore server.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Helt underbart spel!

Inaktiv
Medlem

Hardboiled15: Vad är det för fel att bara spela på hardcore då? Have it your way!

Sedan så skulle jag vilja säga att medics roll är större än ever, med både maskingevär och möjligheten att ta tillbaka tickets med defribillatorn - kanske inte märkt att man får +1?

Sen har det ju varit väldigt svårt att få folk att bry sig någonsin om lagarbete på mainstreamspel, minns du inga frustrerande matcher ifrån BF1942? Samla ihop ett gäng polare och kör 4on4 eller gå med i en klan om du vill spela spelet med fokus lagarbete.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Jo men man visste ju redan att det skulle få 5/5 innan man klickade länken. När det gäller FZ vet man oftast vad spelen kommer få för betyg långt i förväg. Tror nog de flesta faktist kan hålla med om att man visste att BC2 skulle få 5/5. Men visst klart att det är ett bra spel och recensioner är ju självklart väldigt personliga men sen när man tar en snabb titt på +/- med spelet och läser genom recensionen så ser man ju direkt att något inte står rätt till.

Sen vet jag inte om man ska skratta åt hela affären med "Vi är mycket bättre än IW, vi bryr oss om PC spelarna" bla. bla. Jo tack väldigt mycket bättre må jag säga. Snacka om ett billigt försök till bra PR när det är ganska uppenbart att det är mest BS. Ingen modsupport, inga egna servrar, Pinsam nätkod osv. osv. Åtminstone hade inte MW2 release DLC eller massa ingame pre-order skit.

Aja ska inte klaga mer än jag redan gjort kommer ändå inte ändra nått, tur nog vet jag att iaf en del personer sett genom all skiten

Medlem

Längesen jag asgarva så hårt när jag spelade ett spel. Inget bättre än när man kör med maskingeväret på tanken och bara plöjer ner folk, speciellt campande snipers. Me likes!!

SMAUKA!! (utalas med skånsk dialekt)

Medlem

Förmodligen kommer Battlefield Bad Company 2 bli årets största spelsläpp, eftersom den publik som tidigare fastnat för serien Battlefield lär inte gå detta spel omlott.

Dock finns en rätt stor poäng att konstatera, DICE har med Bad Company 2 gjort den PUBLIKA spelaren nöjd, men när kommer spelet för oss inbitna lag/klanspelare?

Bad Company 2 är ett grymt spel på alla sätt, utom det faktum att det saknar stöd för klanspel, live streams/casting samt egna servrar och mods.

Detta kommer bli Bad Company 2's död i längden då inga sponsorer eller e-sportsevenemang kommer att kunna slänga upp servrar på plats (då man måste hyra!).

Hur fint är det att behöva hyra 10 serverar för 300 spänn/server i en månads tid för att kunna hålla i t.ex. ett LAN med en BFBC2 turnering??

Bra för DICE och EA som får pengar i massor, bra för gemene man som söker underhållning, sämst för klanspelarna.
/Krille (a.k.a ReCtoX)

Medlem
Skrivet av dosman:

Ganska dåligt spel. Går inte ens att ansluta till majoriteten av servrarna. Friends-listan fungerar inte. Skulle inte rekommendera det i dagsläget för pcspelare.

Hur FZ ger det ett så högt betyg trots alla problem med deras servrar är väldigt underligt. FZ kanske antar att folk nöjer sig med produkter som inte fungerar.

Tills de fixar sina servrar förtjänar PC-versionen 2/5 i betyg.

tror problemet ligger hos dig.
friends list fungerar hur bra som helst, bättre än den gjorde i betan. nu ser man tom server och hur många spelare.
serverlistan fungerar riktigt segt, ja. har inte använt den en gång för att komma in på en server utan till 100% friends list

rekommenderar Hardcore till alla som inte vill spela BC2 som om det vore CS.
det tar bort en jäkla massa grejer från ditt UI. crosshair, ammo, mini-map, spot och man har väl runt hälften i HP.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

skiter fullständigt i om server listan är lite seg och menyerna.. Är ju gameplayet man är ute efter... Skaffa er lite tålamod!

"Förstörbar miljö", kulbanor (krävs lite mer av sniper campersna), lagom grafik, bra ljud och rolig idé = succé

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Jo men man visste ju redan att det skulle få 5/5 innan man klickade länken. När det gäller FZ vet man oftast vad spelen kommer få för betyg långt i förväg. Tror nog de flesta faktist kan hålla med om att man visste att BC2 skulle få 5/5. Men visst klart att det är ett bra spel och recensioner är ju självklart väldigt personliga men sen när man tar en snabb titt på +/- med spelet och läser genom recensionen så ser man ju direkt att något inte står rätt till.

Sen vet jag inte om man ska skratta åt hela affären med "Vi är mycket bättre än IW, vi bryr oss om PC spelarna" bla. bla. Jo tack väldigt mycket bättre må jag säga. Snacka om ett billigt försök till bra PR när det är ganska uppenbart att det är mest BS. Ingen modsupport, inga egna servrar, Pinsam nätkod osv. osv. Åtminstone hade inte MW2 release DLC eller massa ingame pre-order skit.

Aja ska inte klaga mer än jag redan gjort kommer ändå inte ändra nått, tur nog vet jag att iaf en del personer sett genom all skiten

Tror dom inte hunnit göra mod support, då denna motor är ganska ny för dom.

Medlem

"Glöm bort Battlefield 3, det perfekta slagfältet är redan här"

I helvete heller!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kör det på PC, rekommenderar det skarpt. Vissa små buggar finns givetvis och serverbläddraren är inte bra, vilket tas upp i recensionen. Men aktionen är super


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av daskedennis:

"Glöm Battlefield 3, det perfekta slagfältet är redan här"

I helvete heller!

Vilket skämt! Finns det ens flygplan i det här spelet? Nej, det tror jag inte.

Luktar konsol ännu en gång. I Battlefield 3 lär det finnas flygplan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Ingen revolution men en finputsnings av konceptet"

Ja, eller hur? Att ta bort Flygplan, Prone, halvera spelarantalet, dåligt gameplay, konsolportsstank och all annan skit som medföljer. Finputsat var ordet sa Bull, Allt roligt är ju borta....

FAIL!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag måste hålla med Kebbe till viss del. FZ brukar ge riktigt bra recensioner och väga allting rättvist men den här gången vet jag inte riktigt...

Hade serverhanteringen fungerat som den skulle så skulle jag absolut ge det 5/5 men i dagsläget är det i princip omöjligt att ens komma in på en server för väldigt, väldigt många.

Visst det kan vara "barnsjukdom" men jag har sett FZ ge sänkt betyg för mindre.
Säger inte att någon är köpt eller något dylikt bara det att man ska inte förminska problemet som finns.

Medlem

Betan va bra så det kan inte bli sämre. Men jag tror att OPFP2 skulle vara spelet som spelades mest om dom bara hade tänk lite på PC folket som Dice och lagt in dedikerade servrar. Sen beträffande betygen så känns det som om det kvittar om det hade fått en 1.a eller som nu en 5.a. Jag tror inte att någon på FZ eller nån annanstans " spelar , tänker " som jag/du gör.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Förstog att nån skulle börja skriva skit

Klart, en recension med en 5:a i betyg attraherar troll bättre än något annat här på internet

Medlem

Kan bara hålla med. Bästa spelet på länge! Och ni som gnäller på problem att få kontakt med servrar. Ha i åtanke att det var första dag igår och det funkade relativt bra ändå. Jag tror halva Sverige köpt det. Lemmeltåg med folk med påsar innehållandes BC2 från Webhallen Så pressen är ofantlig på servrarna.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av kebbe:

Haha, löjligt högt betyg. Att ansluta till ett spel i multiplayer just kan närmast jämföras med hur det var i AvP3-demon. Att logga in tar onödigt lång tid och att navigera runt i menyerna går för långsamt. Med det så tar det fruktansvärt lång tid att uppdatera serverlistan och när det är gjort så är de flesta välbefolkade servrarna redan fulla.

BF2 var och är flera gånger bättre.

Med tanke på hur mycket BFBC2 hypas här på FZ och deras till synes väldigt goda relation till Dice har man ju sina misstankar. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om Dice fått reklamplatserna till ett betydligt lägre pris.

Förstog att nån skulle börja skriva skit

Haha ja, och självfallet är det kebbe som öppnar truten

Unsuccessful troll is unsuccessful

Medlem

MP på PS3 är FAIL. Vad finns stragin? Det är ett stor jävla grötig röra bara. Man spawnar och dör direkt, antingen någon som sitter med någon fint geväder och snipar en eller så får man mortars upp i arslet. Finns ingen balans alls. Felen är kompibantionen dåliga banor + ingen matchmaking + awardsystemet med vapen som bara gynnar nerdspelare som inte gör annat än att spela.

Detta är BC1 all over again. Fast ännu mer grötigt och obalanserat.

Medlem

När man väl spelar kan jag hålla med om betyget. Och det är väl det recensionen i stort handlar om. De kunde helt klart gjort bättre menyer och i synnerhet då server browsern. Däremot alla connection lost and what not som folk lider av nu är _förhoppningsvis_ bara release-effekter och kommer fixas och försvinna. Hade det varit mycket längre sen release än 1½ dag så kanske man skulle vägt in de sakerna tyngre i en recension.

Medlem
Skrivet av PD:

Årets bästa spel redan både SP och MP.

Jävlar va grymt det är!! Och äntligen får quadcoren sträcka lite på benen.

Ja det e det ta mig fan!! Hurra! :up::D

Medlem

Ett sånt j*vla gnällande hela tiden.

Har själv ej spelet än så det är trevligt med lite mer info om det. Betyg har jag aldrig brytt mig om då det bara är en individs syn på ett spel.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Hardboiled15: Vad är det för fel att bara spela på hardcore då? Have it your way!

Sedan så skulle jag vilja säga att medics roll är större än ever, med både maskingevär och möjligheten att ta tillbaka tickets med defribillatorn - kanske inte märkt att man får +1?

Sen har det ju varit väldigt svårt att få folk att bry sig någonsin om lagarbete på mainstreamspel, minns du inga frustrerande matcher ifrån BF1942? Samla ihop ett gäng polare och kör 4on4 eller gå med i en klan om du vill spela spelet med fokus lagarbete.

När de tog bort livmätaren tog de bort halva meningen med medic och att en medic ska springa omkring med maskingevär är bland det dummaste jag varit om i ett spel. Varför skulle en sjukvårdare vara tyngst beväpnad då hans uppdrag är att hålla sig vid liv på slagfältet och hålla soldater vid liv?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Sleep:
Skrivet av PD:

Årets bästa spel redan både SP och MP.

Jävlar va grymt det är!! Och äntligen får quadcoren sträcka lite på benen.

Ja det e det ta mig fan!! Hurra! :up::D

Årets bästa SP spel kan jag nog inte hålla med om, men att det är det bästa MP spelet tyckerj ag stämmer!

AW8
Medlem

DICE, Sveriges stolthet!


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Problemet är väl att recensionen kom ut lite tidigt. Att servrar och sådant inte fungerar bra vid release är väl inget nytt? Att recensera exempelvis world of warcraft 1 dag efter release var väl i princip omöjligt då man inte ens kunde skapa ett account pga. överbelastning?

Skriv svar