Söker ny skärm, min 10 år gamla 27" är trasig, panikläge :)

Medlem
Söker ny skärm, min 10 år gamla 27" är trasig, panikläge :)

Tja alla fellow gamers, jag har en 27" 1920x1080 1ms-skärm som har levt i tro det lr ej, nästan 10 år. Men nu är den på god väg att dö ut, den stänger av sig själv ganska konstant hela dagarna, i ca 5 sekunder innan den kommer på igen. Detta sker som värst 2 gånger i minuten. Jag är nu reducerad till brightness så låg att man knappt kan se bilden öht, och ändå funkar det ej. (har jag högre brigthness lr gamma så stänger den av sig konstant).

Jag är ganska introvert, saknar tv, saknar pengar, lever som singelpappa på minimumbidrag. Datorn är allt jag har till mig själv (min dotter som snart blir 3 har en egen tv och platta förstås), och jag behöver verkligen en ny skärm.

Finns det någon broder/syster-gamer där ute som har en vettig skärm som kör 1920x1080 att skänka eller sälja billigt? Det skulle betyda hela världen för mig att få ha en fungerande skärm igen. Tack till alla som öht tar sig tiden att läsa detta inlägg Jag önskar er alla god slakt i spelen, och all lycka irl. Tack för att ni läste.

Ps. Under tiden jag skrev detta gick skärmen av 3 gånger.


signatur

//monster

Medlem

Har ingen skärm själv, men vill du komma undan med en billigt kan du hålla koll på tradera. https://www.tradera.com/category/301824?sortBy=LowestPrice&af...

Säljs inte bara nya skärmar där. En del 27 tum säljs för så lite som 100 - 300 kr.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Har ingen skärm själv, men vill du komma undan med en billigt kan du hålla koll på tradera. https://www.tradera.com/category/301824?sortBy=LowestPrice&af...

Säljs inte bara nya skärmar där. En del 27 tum säljs för så lite som 100 - 300 kr.

<3 tack


signatur

//monster

Medlem

I vilka trakter finns du?

Medlem

Har en curved skärm, var bor du någonstans?

Medlem

Har en gammal skärm som står och dammar. Gratis i norra Stockholm.

Gnällkuk
Skrivet av monsterbenke:

Tja alla fellow gamers, jag har en 27" 1920x1080 1ms-skärm som har levt i tro det lr ej, nästan 10 år. Men nu är den på god väg att dö ut, den stänger av sig själv ganska konstant hela dagarna, i ca 5 sekunder innan den kommer på igen. Detta sker som värst 2 gånger i minuten. Jag är nu reducerad till brightness så låg att man knappt kan se bilden öht, och ändå funkar det ej. (har jag högre brigthness lr gamma så stänger den av sig konstant).

Jag är ganska introvert, saknar tv, saknar pengar, lever som singelpappa på minimumbidrag. Datorn är allt jag har till mig själv (min dotter som snart blir 3 har en egen tv och platta förstås), och jag behöver verkligen en ny skärm.

Finns det någon broder/syster-gamer där ute som har en vettig skärm som kör 1920x1080 att skänka eller sälja billigt? Det skulle betyda hela världen för mig att få ha en fungerande skärm igen. Tack till alla som öht tar sig tiden att läsa detta inlägg Jag önskar er alla god slakt i spelen, och all lycka irl. Tack för att ni läste.

Ps. Under tiden jag skrev detta gick skärmen av 3 gånger.

Normalt sett brukar det vara nätdelen som ger upp, med tanke på åldern också så är det rätt troligt men om du har möjlighet, så testa annan kabel så det inte är den det är fel på.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Normalt sett brukar det vara nätdelen som ger upp, med tanke på åldern också så är det rätt troligt men om du har möjlighet, så testa annan kabel så det inte är den det är fel på.

ja jag har bytt alla kablar så måste vara nånting inuti skärmen som överhettas. ska ringa lokala datorkillen och fråga om han kan fixa billigt man kan ju alltid hoppas


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sweez:

I vilka trakter finns du?

Skrivet av noyart:

Har en curved skärm, var bor du någonstans?

Skrivet av Ichinin:

Har en gammal skärm som står och dammar. Gratis i norra Stockholm.

Jag bor i Södertälje. Vad är det för skärmar ni har och var bor ni :)?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Jag bor i Södertälje. Vad är det för skärmar ni har och var bor ni :)?

Philips 22", 223V5L
22" 1920 x 1080.
HDMI/VGA.

Norr om byn.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Jag bor i Södertälje. Vad är det för skärmar ni har och var bor ni :)?

Jag har en Voxicon G32fhdc 31.5 gaming 60hz 1920x 1080 16:9. Bor dock i uppsala och har ingen lust att skicka den ^^

Medlem
Skrivet av noyart:

Jag har en Voxicon G32fhdc 31.5 gaming 60hz 1920x 1080 16:9. Bor dock i uppsala och har ingen lust att skicka den ^^

ooh fan den skärmen hade ju suttit väldigt bra. är det nära uppsala central? skänker du lr säljer du?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ooh fan den skärmen hade ju suttit väldigt bra. är det nära uppsala central? skänker du lr säljer du?

Orkar du hämta så får du den

Medlem

skärm fixad av snäll kille, tack noyart för gratis fetingskärm!


signatur

//monster

1
Skriv svar