Guerrilla bekräftar att det kommer fler Horizon-spel

Robot
Guerrilla bekräftar att det kommer fler Horizon-spel

Men studiodirektören Angie Smets flyttar till Playstation Studios.

#Guerrilla-games, #Horizon


Medlem

Förutom Angie Smets byter även studiochefen Michiel van der Leeuw position till att enbart vara "boss" över utvecklingen av Decima.

De verkar alltså satsa ganska hårt på sin spelmotor. Kommer de att börja använda den bland fler PS-studior och kanske låta fler externa studior använda den likt Kojima Productions?

Medlem

Nu vill jag se en ny etapp av Killzone!
Eller en remaster av Killzone 2

Medlem
Skrivet av rewoX:

Nu vill jag se en ny etapp av Killzone!
Eller en remaster av Killzone 2

Ja inte för att vara sån men lite trist när spelstudios fastnar i att bara utveckla en viss serie.
Skulle vara kul att se något som inte är Horizon från Guerilla.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ja inte för att vara sån men lite trist när spelstudios fastnar i att bara utveckla en viss serie.
Skulle vara kul att se något som inte är Horizon från Guerilla.

Jag håller inte med. Jag vill ha mycket mer Horizon och hoppas att de lägger alla resurser de har på Horizon 3.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Tyckte storyn i 2:an var lite så där, inte i närheten av första spelet, men hoppas att de gör ett riktigt bra avslut på serien och sen på riktigt överger serien och låter den vara.

Skribent

Jag vill kunna rida på en t-rex i Horizon 3. Är det verkligen för mycket begärt?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag tycker att alla ska vara sams här och att dom borde göra Horizon och Killzone. Och släppa dom varannan gång. Horizon skulle ju få någon typ av multiplayer och till Killzone så är det en självklarhet. På så sätt så kommer spelen också räcka längre. Men självklart så borde båda spelen ha single player också.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ja inte för att vara sån men lite trist när spelstudios fastnar i att bara utveckla en viss serie.
Skulle vara kul att se något som inte är Horizon från Guerilla.

Det finns så många olika studios som gör så många olika IP:n, med nya studios som kommer varje dag, så för mig känns det ofta lite trist när en utvecklare slutar att göra en älskad och hyllad spelserie för att göra något nytt. Fast, om jag ska vara osjälvisk är en paus från det vanliga bra, som när Bethesda lägger Fallout och Elder Scrolls lite på is medan de gör Starfield. Kommer säkert tillbaka till de spelen med nyfunnen energi och kreativitet. Så länge de inte är helt utbrända, dvs 🙂

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det finns så många olika studios som gör så många olika IP:n, med nya studios som kommer varje dag, så för mig känns det ofta lite trist när en utvecklare slutar att göra en älskad och hyllad spelserie för att göra något nytt. Fast, om jag ska vara osjälvisk är en paus från det vanliga bra, som när Bethesda lägger Fallout och Elder Scrolls lite på is medan de gör Starfield. Kommer säkert tillbaka till de spelen med nyfunnen energi och kreativitet. Så länge de inte är helt utbrända, dvs 🙂

Ja man kan se det från olika perspektiv helt klart.
Skulle Guerilla inte lämnat Killzone hade vi antagligen inte sett Horizon.

Vem vet vad vi går miste om ifall Guerilla inte vill lämna Horizon 😀

Medlem

Är inte överförtjust i genren men ett mer fristående survival-spel hade kunnat bli ballt.

Medlem

Efter två fantastiska spel så ser jag gärna mer Horizon

1
Skriv svar