Super Mario-filmen har nu spelat in 500 miljoner dollar

Skrivet av robbis:

Jag tror han var lite ironisk men jag håller med honom till viss del. Det är otroligt dyrt på biografer nu för tiden. Speciellt när man har en familj och man inte får ta med sig eget snacks. För en familj går det på typ 600spänn bara för biljetterna, sen popcorn och läsk som är obligatoriskt på bio med kidsen.

Filmerna släpps på köpfilm så snabbt inpå biopremiärerna nu så det är många filmer vi väntat med att se för att istället köpa dem för priset av en biljett och har då möjlighet att se den hur många gånger som helst.

Dessutom tycker inte jag personligen bio är speciellt bra film upplevelse, folk som låter irriterar mig, dom har alltid alldeles för högt ljud och man kan inte pausa för att göra sina behov eller hämta mer billigt snacks. Ser ingen fördel med bio, speciellt inte om man har schysst bild och ljud hemma.

Absolut kostar det.. men samtidigt så har ju inte popcorn och dyligt med filmens inkomster att göra.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Ska man köpa en biljett via ex. Filmstaden så går den på 150kr i runda slängar. Sen så kanske man kan vänta i nån månad och hitta nån biljett billigare någon annanstans. Sen får man faktiskt inte ha med sig ”eget” snacks till biografer. Står klart och tydligt överallt, om det inte finns hälsomässiga skäl för det. Tycker faktiskt det är lite oskönt av människor att fuska med det.

Bättre att stödja verksamheten, väldigt många biografer som fick stänga ihop under covid. Är ju typ godiset dom tjänar pengar på. Så om man forfarande vill gå på bio om 10 år så borde man köpa sitt godis där.

Köper man direkt via filmstaden så kostar det ca 150kr ja. Men jag köper alltid mina via hyresgästföreningen. Det finns andra ställen man kan köpa billigare biljetter via. Angående eget snacks så vill jag köpa vilket snacks jag vill och i vilken storlek jag vill. Filmstaden har ett väldigt smalt och väldigt dyrt utbud. Om filmstaden skulle ha ett sådant förbud på riktigt så hade de förlorat väldigt många kunder.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Absolut kostar det.. men samtidigt så har ju inte popcorn och dyligt med filmens inkomster att göra.

Det var ju inte heller det diskussionen handlade om... Mer att det är dyrt med en biljett på bio. Som jag skrev innan så kan jag ju köpa filmen för priset av en biljett.


signatur

1# FZ Troll

Skrivet av robbis:

Det var ju inte heller det diskussionen handlade om... Mer att det är dyrt med en biljett på bio. Som jag skrev innan så kan jag ju köpa filmen för priset av en biljett.

Nämner du själv att popcorn och läsk är obligatoriskt så är det med i diskussionen jo!

Och när hero skriver att det e klart den har spelat in så mycket pengar för det kostar 1000kr så måste det ju endast vara för biljetter då ju, därför jag skrev och undrade hur hans biljett är så dyr, var av du nämnde just popcorn och läsk i kostnaden.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Gen
Medlem

Man gick ut från biosalongen med ett stort leende på läpparna Bra film med en drös easter eggs räckte gott och väl för mig.

12
Skriv svar