Rykte: Sega är nära på att köpa upp Angry Birds-utvecklarna

Robot
Rykte: Sega är nära på att köpa upp Angry Birds-utvecklarna

Arga fåglar värda 1 miljard dollar.

#Angry-Birds, #Rovio, #Sega


Medlem

Har rovio gjort något annat större än just angrybirds?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Haha tänkte skriva exakt just detta. XD

Gnällkuk

Är inte angry birds rätt passé? Förstår om det varit för tio år sedan, men idag?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är väl förmodligen ip’t som de kommer spinna vidare på och förhoppningsvis göra något nytt som inte är ett mobilspel.
Hade varit roligt om de kunde få liv i det igen och som en plattformare hade det kanske fungerat rätt bra, på säg en Switch?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Sega vill nog ha en mobilstudio så som activision gick in i King, fast king är väl ganska mycket större och var det vid uppköp med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är inte angry birds rätt passé? Förstår om det varit för tio år sedan, men idag?

Jo jag vet senast inte när jag hörde nåt om det spelet...

Medlem

Måste finnas så många andra mer vettiga investeringar Sega kan göra. Intressant läsning.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jo jag vet senast inte när jag hörde nåt om det spelet...

Billigt uppköp då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sega vill nog ha en mobilstudio så som activision gick in i King, fast king är väl ganska mycket större och var det vid uppköp med.

Å andra sidan så kostade också Kings 6 miljarder dollar 2016.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Å andra sidan så kostade också Kings 6 miljarder dollar 2016.

Ja ok, kändes som att King var större då än vad Rovio är nu dock. Men jag vet inte så bra, hörde mer om candy crush då än vad jag hör om angry birds idag, detta kommer från en person som inte spelat något av spelen utan mer bedömer det på vad andra pratar om eller vad som skrivs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Papphammar:

Det är väl förmodligen ip’t som de kommer spinna vidare på och förhoppningsvis göra något nytt som inte är ett mobilspel.
Hade varit roligt om de kunde få liv i det igen och som en plattformare hade det kanske fungerat rätt bra, på säg en Switch?

Jag säger inte att du har fel men är det inte sjukt att det skulle vara värt en miljard dollar? Ett alternativ hade ju varit att skapa ett eget nytt varumärke och göra ett grymt spel som alla vill spela ändå. 🙂

It's not a lake, it's an ocean

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag var tvungen att kolla vad de har gjort sedan de släppte Angry Birds. Svaret är... ännu mer Angry Birds!

Sedan 2009 har de släppt 26 st AB-spel vad det verkar som!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har rovio gjort något annat större än just angrybirds?

Nej, Angry Birds säljer fortfarande bättre än deras andra spel. Därför tog dom nyligen bort spelet så det inte går att köpa längre för att det är för populärt, folk spelar bara det efter en mindre engångssumma, istället för deras nyare spel med mikrotransaktioner istället, som Angry Birds 2.

1
Skriv svar