EA Sports PGA Tour

Robot
EA Sports PGA Tour

Något är ruttet i EA Sports golfrike.

#ea-sports-pga-tour


Medlem

Och folk gnäller på Blizzard..

Medlem

Jag är en golfer som spelat Links 2k1 + 2k3.... och sen spelat Perfect Golf som hade 500 banor. Sen började jag designa en bana för det i Unity 5.2.3....... men alla models o skit jag behövde var i nyare versions av Unity.

Här är några screens från nåt som aldrig hände pga toxic community:

https://lasseedsvik.se/course/1.png
https://lasseedsvik.se/course/8.png
https://lasseedsvik.se/course/9.png

Communityn för golf är och har alltid varit "friendly on the outside", men det är epeen-fest...

Så jävla tröttsamt..

Medlem

Hört att 2k-games har ett golfspel utan de jävla Judas-spelarna som kör LIV. Och att det har en course-editor.

Medlem

Tråkigt! Jag har väntat på ett bra golfspel i många år nu, får väl vänta lite till då...

Tur att den riktiga säsongen börjar nu

Medlem

Golden Tee Golf 🥰


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

EA, ta betalt fullpris för ett spel som är sönder?
Den såg vi inte komma, vi har varit naiva.


signatur

I drank what?

Redaktör

Jag är djupt förvånad att pc-versionen snittar 71 och PS5 77 på Metacritic med så grava problem som stundtals kass sving och sikthjälp som ibland säger två helt olika saker. Visst kan olika recensenter få olika upplevelser, men en hel del grejer gäller spelet överlag. Det är inte ordentligt testat, eller så bryr sig inte de ansvariga.


signatur
Medlem

Riktigt besviken på detta spel…blev skräpkorgen efter knappt en timmes spel…

Medlem

Haha..... en fråga:

Är det ungefär, som förr it tiden med PGA EA Sports, att det är en dammsugare i hålet? Typ "putta hit så vinner du"

Redaktör
Skrivet av lasseedsvik:

Haha..... en fråga:

Är det ungefär, som förr it tiden med PGA EA Sports, att det är en dammsugare i hålet? Typ "putta hit så vinner du"

Nä, verkligen inte. Har slagit alldeles för många puttar strax utanför hål.


signatur
Inaktiv

Det är sällan EA gör något bra eller bättre. I dom flesta fallen så blir det EA köper upp eller lägger sig i en hög med hundskit.

Obegripligt hur dom kan trots detta fenomen sälja och tjäna såpass mycket pengar.

I princip alla som sysslar med gaming vet vilken skit dom släpper?

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jag är en golfer som spelat Links 2k1 + 2k3.... och sen spelat Perfect Golf som hade 500 banor. Sen började jag designa en bana för det i Unity 5.2.3....... men alla models o skit jag behövde var i nyare versions av Unity.

Här är några screens från nåt som aldrig hände pga toxic community:

https://lasseedsvik.se/course/1.png
https://lasseedsvik.se/course/8.png
https://lasseedsvik.se/course/9.png

Communityn för golf är och har alltid varit "friendly on the outside", men det är epeen-fest...

Så jävla tröttsamt..

Tack för en kul/intressant inblick i en värld man aldrig befunnit sig i.
Är det just golf världen i sig eller bara digitala-golfbanor världen som är så toxisk?

Medlem
Skrivet av s3ng:

Tack för en kul/intressant inblick i en värld man aldrig befunnit sig i.
Är det just golf världen i sig eller bara digitala-golfbanor världen som är så toxisk?

Spelade riktig golf under 10 år typ. Innan det blev för dyrt.

Jag har spelat WoW och så sen 2006, nyligen gick prenumerationen ut men, sjukt kul, alla är fantastiskt kul att spela med....

Men. med golf.. man pratar med folk..... och försöker vara....... så är folk sjukt otrevliga om de inte är från USA..... så det blev direkt ett hat gentemot mig och min kompis från Nederländerna........ som jag försakat.... tro mig....... det är sjukt.... golf som är den mest oexakta sport som finns...... men på nåt sätt är det bara k*k-huven som är online

Medlem

Jag sa "god damn" några gånger och någon från South Carolina sa något om bibeln och att folk från Sverige skulle gå i kyrkan lite mer och lära sig saker lol

Så säg inte svordomar på Discord om du möter någon från bibelbältet! lol

Medlem

Vägrar spendera 700:- på golf där alla är fokuserade på "hightest rank" och skiter i whatever...... multiplayer tråkigt........ och man kan inte göra banor... wtf

Om det finns online "community" så är det Trump-kinda ones

Medlem
Skrivet av AxxT:

Och folk gnäller på Blizzard..

Blizzard borde göra golfspel!

Medlem

EA känns inte som en seriös spelutvecklare utan en rad giriga marknadsfolk, prio är sälj, utveckling är sekundärt.

Så fort man läser EA så tänker man, nej ännu en titel de förstört. De borde lägga ut all utveckling på små mindre hungriga företag som genuint vill göra en bra produkt.

Är livrädd att Codemasters som utvecklade F1 spelen kommer försämras med på detta vis på sikt ang EA, de lägger ingen kärlek på utvecklingen av produkterna.

Känns inte som de optimerar för PC

Medlem

Vill man spela golf.
Golf+
Och Minigolf
Walkabout minigolf.
Mer behövs inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Russians...... bann pls

Du låter extremt toxic själv måste jag säga. Sån där person man helst av allt inte vill lira ett spel med.

Hursom, tack till recensenten för recensionen.

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Vill man spela golf.
Golf+
Och Minigolf
Walkabout minigolf.
Mer behövs inte.

Ett vr-headset hjälper. Men kul spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag är djupt förvånad att pc-versionen snittar 71 och PS5 77 på Metacritic med så grava problem som stundtals kass sving och sikthjälp som ibland säger två helt olika saker. Visst kan olika recensenter få olika upplevelser, men en hel del grejer gäller spelet överlag. Det är inte ordentligt testat, eller så bryr sig inte de ansvariga.

Det var länge sedan EA Sports hade någon som brydde sig. Se bara på varje års utgåva av Madden.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett vr-headset hjälper. Men kul spel.

Ja men det borde alla ha


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Trist, hade sett fram emot detta. 2K fyller ett hål, men de har samtidigt inte riktigt det som man hade i EAs golfspel. Får vänta något halvår kanske så får vi hoppas de patchar upp spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Trist, hade sett fram emot detta. 2K fyller ett hål, men de har samtidigt inte riktigt det som man hade i EAs golfspel. Får vänta något halvår kanske så får vi hoppas de patchar upp spelet.

2K-liren är kantiga och känns budget, men de fixar det viktigaste: bra slag och puttar. Lirar Golf Club 2019 PGA bla bla med kompisar ibland, riktigt kul spel. Har även kört 2021-versionen men tyckte inte riktigt lika mycket om slagen där. Vanesak kanske. Men oavsett så är det absolut viktigaste att slagkänslan sitter, och det failar EA Sports på. Hoppas verkligen de fixar till spelet istället för att bara göra nästa version bättre.


signatur
Medlem

Läser FZ dagligen och kommenterar aldrig men nu blev jag triggad av recensionen..

Håller dock med att första två veckorna av PC versionen var katastrofala med olika buggar, klumpiga menyer etc.. Men efter att EA har släppt tror det är 3st patchar sen release så är spelet helt underbart.

Dom flesta buggarna är borta, menyerna känns rappare , spelet känns betydligt mer färdigt nu än vid release.
Finns inget goare än att köra 1on1 online, det är nerver från hål 1 till 9

Själv så kör jag med mitt tangentbord funkar klockrent

Tycker ni som är osäkra prova ea play och testa spelet i 10 timmar

/P

Redaktör
Skrivet av proddan79:

Läser FZ dagligen och kommenterar aldrig men nu blev jag triggad av recensionen..

Håller dock med att första två veckorna av PC versionen var katastrofala med olika buggar, klumpiga menyer etc.. Men efter att EA har släppt tror det är 3st patchar sen release så är spelet helt underbart.

Dom flesta buggarna är borta, menyerna känns rappare , spelet känns betydligt mer färdigt nu än vid release.
Finns inget goare än att köra 1on1 online, det är nerver från hål 1 till 9

Själv så kör jag med mitt tangentbord funkar klockrent

Tycker ni som är osäkra prova ea play och testa spelet i 10 timmar

/P

Trigga folk att bli arga - det är mitt uppdrag!

Jag spelade det så sent som i går på pc, och prestandan är forfarande skräp (se videon i recensionen, det fryste några sekunder nånstans i den). Kan vara så att jag har otur med testdatorerna, men det är verkligen bedrövlig prestanda på båda. Men kul att det funkar bättre för andra. Omdömena och betygen är ju blandade.

Hur funkar förresten den där fördröjningen i slagen för dig, har det blivit bättre?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Trigga folk att bli arga - det är mitt uppdrag!

Jag spelade det så sent som i går på pc, och prestandan är forfarande skräp (se videon i recensionen, det fryste några sekunder nånstans i den). Kan vara så att jag har otur med testdatorerna, men det är verkligen bedrövlig prestanda på båda. Men kul att det funkar bättre för andra. Omdömena och betygen är ju blandade.

Hur funkar förresten den där fördröjningen i slagen för dig, har det blivit bättre?

Inget jag har tänkt på, tycker slagen känns smidiga nu kör jag med tangentbord så jag vet inte hur det är med gamepad. Som jag skrev först så var release ren katastrof, skickade crashloggar till EA etc.. bara för jag var så frustrerad men efter senaste patcherna så har jag inte haft ett enda problem med spelet.

Tycker själva spelet i sig är kanon speciellt multiplayer delen, helt annan upplevelse när man spelar mot en annan spelare. Varje slag räknas och minsta missen gör att matchen kan vända helt.

Redaktör
Skrivet av proddan79:

Inget jag har tänkt på, tycker slagen känns smidiga nu kör jag med tangentbord så jag vet inte hur det är med gamepad. Som jag skrev först så var release ren katastrof, skickade crashloggar till EA etc.. bara för jag var så frustrerad men efter senaste patcherna så har jag inte haft ett enda problem med spelet.

Tycker själva spelet i sig är kanon speciellt multiplayer delen, helt annan upplevelse när man spelar mot en annan spelare. Varje slag räknas och minsta missen gör att matchen kan vända helt.

Skönt! Som jag skrev beter sig slagmätaren oförutsägbart: ibland laggar den, ibland svarar den inte alls när man byter svinghåll, ibland funkar den felfritt. Har blivit rappare på pc, men på PS5 är det väsentligt segare. Skitkonstigt.

Japp, golf är asskoj mot andra. Brukar som sagt köra 2K:s PGA-spel från 2019 med kompisar, fantastiska matcher ibland.


signatur
Skribent

Väntar väl lite med det här då och spelar Mario Golf istället...


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar