Medlem

3D skärm som i 3ds och 3d glasögon är en gimmik anser jag. Tycker att 3d film på bio är mer störande än utan 3d effekten. Det blir bara wow i 5min medan i ett VR headset är som att befinna sig i en ny verklighet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Releasehästryttare
Skrivet av lonian:

3D skärm som i 3ds och 3d glasögon är en gimmik anser jag. Tycker att 3d film på bio är mer störande än utan 3d effekten. Det blir bara wow i 5min medan i ett VR headset är som att befinna sig i en ny verklighet.

Mjo, men nu diskuterar vi ju glasögonlös 3d, håller helt med om att 3d på bio har varit lackluster hittills!

Jag va nöjd med mina nvidia 3d vision glasses även om jag använde de bästa och mest imponerande jag spelade va när jag körde wow i 3d, jag stog i mullgore och min haka låg på golvet för jag trodde aldrig att det spelet kunde se så snyggt ut!

Bästa filmen jag såg va trassel med de glasögonen.

Medlem

Saknar 3D något enormt. De filmer som var planerade som 3D gillade jag skarpt. Ofta användes det på sätt som gjorde att det förhjöde upplevelsen. Anser att branchen dödade sig själv genom att släppa så mycket skräp. Kollade alltid denna sidan innan man gjorde val om att se 3D eller ej - https://realorfake3d.com

3D-vision var underbart också. Precis som VR tog det lite tid att vänja sig vid fullt ut innan man kunde dra upp inställningarna och då var det magiskt. En sak jag alltid gillat med 3D är att kroppen omedvetet får en bättre uppfattning om skala och storlek på saker när man ser det i 3D jämfört med 1910-tals 2d.

Medlem
Skrivet av Devan:

Mjo, men nu diskuterar vi ju glasögonlös 3d,

Glasögonlöst 3D upplever vi ju hela tiden i verkligheten.

Menar du att typ Lightfield Displays är något som börjar bli en ny grej eller? Inte hört någonting om det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vi har en platt tv som är rätt gammal, köpte den under ps3 tiden och den klarar 3d med glasögon.

Det bästa användningsområdet var när man tog ut den ena glaset på glasögat och flyttade över till andra glasögat så man fick höger höger glas på den ena och vänster vänster glas på andra glasögonparet. Efter det ställde man in på tvn att dra ut halva vänster och halva höger del av skärmen över hela displayen.

När man då spelar local co up eller multiplayer så ser båda spelare varsin skärm utan att kunna tjuvkika på den andra spelaren.

Synd att den funktionen inte användes av alla.
Ska man lira co op med varsin display numera måste man ha 2 konsoler och 2 spel och 2 tvs.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hatar 3D, innerligt och passionerat. Förutom dom där röda och blå cellofanglajorna man hade på 80- och 90-talet. VR alla dagar i veckan, även om jag inte ser något större värde i att skaffa utrustning i dagsläget.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

AR hade jag velat pröva på mer. Det enda jag testat är typ via mobilen men vore ballt att uppleva i ett headset. Kanske finns till quest 3?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Vi har en platt tv som är rätt gammal, köpte den under ps3 tiden och den klarar 3d med glasögon.

Det bästa användningsområdet var när man tog ut den ena glaset på glasögat och flyttade över till andra glasögat så man fick höger höger glas på den ena och vänster vänster glas på andra glasögonparet. Efter det ställde man in på tvn att dra ut halva vänster och halva höger del av skärmen över hela displayen.

När man då spelar local co up eller multiplayer så ser båda spelare varsin skärm utan att kunna tjuvkika på den andra spelaren.

Synd att den funktionen inte användes av alla.
Ska man lira co op med varsin display numera måste man ha 2 konsoler och 2 spel och 2 tvs.

Just det hörde något om det där. Lät rätt ballt! Var det en funktion i spelen rent eller bara ett "hack"?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Just det hörde något om det där. Lät rätt ballt! Var det en funktion i spelen rent eller bara ett "hack"?

En funktion i tvn. Vet att det gick att köpa färdiga glasögon som var gjort för detta.
Problemet var om spelet var delad bild horizontellt men var det split screen vertikalt funkade det perfekt.

Hittade en video


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

VR är kul någon gång ibland men för seriöst spelande under längre stunder föredrar jag vanlig skärm.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

VR är kul någon gång ibland men för seriöst spelande under längre stunder föredrar jag vanlig skärm.

Testa Half-life Alyx eller Lone echo.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har aldrig varit imponerad av 3d och kan inte se det appliceras generellt i spel på ett bra tag. Så VR.

Sen är ju knappast VR hela framtiden heller. Vanlig skärm kommer leva kvar länge, länge.

Releasehästryttare

Såg dessa:

Svin coola!

12
Skriv svar