Filstorleken spelar ingen roll...? Resident Evil 4 drygt dubbelt så stort som Village

Robot
Filstorleken spelar ingen roll...? Resident Evil 4 drygt dubbelt så stort som Village

Förladdning skvallrar om storlek.

#resident-evil-4


Medlem

Faktiskt aldrig kört 4an trots gammal RE nörd, kanske blir att beta av det i framtiden.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Riktigt fina nyheter att det är så stort för RE tröttnar man aldrig på. Capcom är mästare på skräck spel

Medlem

Folk som bryr sig om hur mycket plats ett spel tar upp borde lära sig att antingen rensa eller sluta snåla.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Folk som bryr sig om hur mycket plats ett spel tar upp borde lära sig att antingen rensa eller sluta snåla.

I XBOXSX fall så är man knappast snål för att man inte vill köpa deras svindyra lagring.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

I XBOXSX fall så är man knappast snål för att man inte vill köpa deras svindyra lagring.

Du har ju en terrabyte att leka med. Detta spel är på 67 GB.
Jag ser inga problem.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har inte heller kört 4:an så det ska bli skoj. Släpps den på VR också?

Men varför 4an och inte 5,6eller 7an


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Har inte heller kört 4:an så det ska bli skoj. Släpps den på VR också?

Men varför 4an och inte 5,6eller 7an

VR läget kommer troligen nångång efter release.
Helt klart värt att vänta på, inte förstöra med 2d gameplay


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Klarade original 4:an på över 20 timmar vad jag kommer ihåg när jag körde igenom det på PS2


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av lonian:

Du har ju en terrabyte att leka med. Detta spel är på 67 GB.
Jag ser inga problem.

802GB. Vissa av oss gillar att skutta mellan genrer/spel beroende på humör. Bara MW2, GTA och Valhalla tar runt 356GB.

Men jag ser gärna att spel tar större utrymme förutsatt att det ser bättre ut. köper antagligen 4an själv då priset fallit.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

802GB. Vissa av oss gillar att skutta mellan genrer/spel beroende på humör. Bara MW2, GTA och Valhalla tar runt 356GB.

Men jag ser gärna att spel tar större utrymme förutsatt att det ser bättre ut. köper antagligen 4an själv då priset fallit.

Jag kan se problemet om/när servarna stängs ner. Men då borde det väl gå att lägga in på en större extern hårddisk som man kan flytta över vid behov.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

VR läget kommer troligen nångång efter release.
Helt klart värt att vänta på, inte förstöra med 2d gameplay

RE Village är ju sjukt bra och av någon anledning så har jag totalt missat Resident Evil serien, tror jag har blandat i hop den men Silent Hill som jag inte heller har bra koll på, vet bara att jag spelat ett läskigt spel för ca 10-15 år sedan. Nu verkar det som att det kryllar av versioner med remakes i random ordning dessutom, vilket gör allt ännu mer förvirrande


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Hoppas inte storleken beror på att de redan är klara med DLC:t och gömt det tills man låser upp det med riktiga pengar.

Förhoppningsvis beror storleken på att spelet är större och att Mercenaries Mode är tillbaka med rejält innehåll.

1
Skriv svar