FZ Play - Magiska resan fortsätter i Hogwarts Legacy

Robot
FZ Play - Magiska resan fortsätter i Hogwarts Legacy

Unge Efsta (och något äldre Wakkaah) på nya äventyr.

#fz-play, #hogwarts-legacy


Medlem

Härligt! Jag kommer kika... 🙂

Medlem

Är riktigt imponerad av spelet än så länge... Kört 7h ungefär och inget har varit dålig än så länge. Får verkligen känslan av att det riktigt välgjort likt RDR2 med detaljer och små grejer vart man än kikar. Väldigt få spel som får mig att spela längre än en test session nu för tiden.


signatur

1# FZ Troll

Moderator

Detta blir kul! Förmodligen det sista äventyret för young Efsta för denna turen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Är riktigt imponerad av spelet än så länge... Kört 7h ungefär och inget har varit dålig än så länge. Får verkligen känslan av att det riktigt välgjort likt RDR2 med detaljer och små grejer vart man än kikar. Väldigt få spel som får mig att spela längre än en test session nu för tiden.

Same! Är ingen stor Potter-fan, men världen har varit väldigt innehållsrik. Det känns som man knappt träffat på en dörr som bara är en textur. världens känns väldigt levande, precis som i rdr2

Moderator

Jag tycker att spelet fortfarande levererar efter 18+ timmar. Så mycket att utforska och otroligt med detaljer!

Medlem

Har spelat 45 timmar nu och jag måste säga att detta spel är riktigt kul.
Det är i klass med witcher 3 och ACO enligt min smak och tycke.
45 timmar in och jag har inte öppnat hela kartan.
Älskar bra rollspel när det finns innehåll och är långa så jag kan nerda in mig ordentligt.
Ett är säkert att det skall bli omspel som en elak fan.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Har spelat 45 timmar nu och jag måste säga att detta spel är riktigt kul.
Det är i klass med witcher 3 och ACO enligt min smak och tycke.
45 timmar in och jag har inte öppnat hela kartan.
Älskar bra rollspel när det finns innehåll och är långa så jag kan nerda in mig ordentligt.
Ett är säkert att det skall bli omspel som en elak fan.

Jag är vid ca 10 timmar och gillar det grymt, men om den håller måtter med W3 vet jag inte. Iaf inte från rollspels mekanikens perspektiv, är alldeles för enkelt.
Men storleken - herregud, från alla previews trodde jag att man är mest kring slotet (som är på tok för stort XD ) men när jag kom till delen där man öppnar kartan ... Den delen är definitivt W3/ACO.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag är vid ca 10 timmar och gillar det grymt, men om den håller måtter med W3 vet jag inte. Iaf inte från rollspels mekanikens perspektiv, är alldeles för enkelt.
Men storleken - herregud, från alla previews trodde jag att man är mest kring slotet (som är på tok för stort XD ) men när jag kom till delen där man öppnar kartan ... Den delen är definitivt W3/ACO.

10 timmar är verkligen bara början och jag lovar att det blir bara bättre.
Det jag menar är givetvis inte att HL är lika W3/ACO men lite samma känsla av att det är mycket att göra och det är inte slut på länge.
Kan hålla med om att det är enkelt,jag ser det mer som en saga eller en fantasy film så letar man action har man nog inte så kul.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Helvete vad jag blir sugen på det. Men har köpt spel för 1400 den senaste veckan så får nog lugna mig lite innan det blir ett köp, annars blir sambon tosig.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

10 timmar är verkligen bara början och jag lovar att det blir bara bättre.
Det jag menar är givetvis inte att HL är lika W3/ACO men lite samma känsla av att det är mycket att göra och det är inte slut på länge.
Kan hålla med om att det är enkelt,jag ser det mer som en saga eller en fantasy film så letar man action har man nog inte så kul.

Med lite eftertanke - vad utgör ett bra rollspel? mekaniken? storyn? grafik? alltihop? Stämningen som för vissa behöver och för vissa inte alls behöver musik/grafik/etc?
Har man lirat Elden Ring eller W3, eller olika varianter av analoga/digitala D&D har man kanske ett visst "nivå" man förväntar sig, men det måste ju inte vara standard för alla.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Med lite eftertanke - vad utgör ett bra rollspel? mekaniken? storyn? grafik? alltihop? Stämningen som för vissa behöver och för vissa inte alls behöver musik/grafik/etc?
Har man lirat Elden Ring eller W3, eller olika varianter av analoga/digitala D&D har man kanske ett visst "nivå" man förväntar sig, men det måste ju inte vara standard för alla.

Jag har spelat 80 timmar nu ock har slutbossen kvar.
Innan den sega fan så måste jag uppdatera allt för han är riktigt elak.
Hela genomspelningen av HL har varit kul så nu är det bara massa andra sidospår kvar att göra.
Alla spel är inte för alla,jag kan bara med att spela PvP i SoT annars är det singelspel som passar mig.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

1
Skriv svar