Diskutera - Drömspelet att göra film/tv-serie av är..?

Medlem

The Division som tv-serie vore en höjdare.
Warhammer 40K - Horus Heresy som filmtrilogi.

Medlem

Nått med Warhammer 40K, storleken på loren och universumet är hårresande. Får gärna vara baserat på kommande Space Marine 2 spelet eller nyligen släppta Chaos Gate 😀

Medlem

Disco elysium! Krim drama/komediserie och satir. Peter stormare i huvudrollen.

Medlem

Vissa har varit inne på det. En mera fokuserad Starcraft-film ur en marines synvinkel från slagfälten mot zerg hade kunnat funka bra. Ingen onödig storpolitik, romanser mellan huvudkaraktärer eller protoss i fokus utan bara hur en grupp marines försöker överleva vardagen med allt det stora som fond. Fånga känslan i mellansekvenserna i första spelet.

Även Command and Conquer fast med storpolitiken. Kane och Brotherhood of Nod i fokus.

Medlem

Eve Online,


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Aggur:

Jag minns att jag skrev till Blizzard för cirka 15 år sen om en önskan att göra Starcraft till film. Jag fick faktiskt ett svar vilket gjorde mig glad, men inte över svaret. ”Vi är ett spelföretag som tillverkar spel, inte ett filmföretag som tillverkar film.”

Nu i efterhand är jag nog glad för det torra fantasilösa svaret :).

Hahah wtf xD

Men ja, jag förstår din tanke kring en StarCraft film eller serie Fy fan vilken intressant lore det är för film/serie


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Som jag skrev i en annan tråd. Mass effect vore riktigt häftigt. Men endast som filmer då. Sagan passar inte som en serie.

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Men ja, jag förstår din tanke kring en StarCraft film eller serie Fy fan vilken intressant lore det är för film/serie

För längesen gjorde Blizzard ett strategispel om Warhammer 40K, med Eldar, Tyranids och Space Marines som raser. Blizzard fick dock inte rättigheterna av någon anledning. Så Blizzard döpte om raserna till Protoss, Zerg och Terran. Och spelet bytte namn till Starcraft. Så Starcraft loren är egentligen en blek kopia utav Spacehammer 40K loren - som är massivt stor.

Det hade varit coolt om Blizzard hade fått rättigheterna. Då hade Blizzard kunnat lägga till flera nya raser istället för bara 3 raser, direkt från Warhammer 40K världen.

Medlem

Bloodbourne. Annars blir 40k, som många redan nämnt, bra.

Medlem

Freelancer


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

ELF
Medlem

Jag skulle inte kalla första Doom filmen för dålig. Såg den igen nyligen och den är ganska bra.
Där emot andra filmen. Där har vi låg bugdet så det bara skriker om det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Duke nukem! 😂

Medlem

Dead Space. Tycker de ska skippa storyn och fokusera på karaktär utveckling. ha en injenjör som ska fixa ett övergivet rymdskepp och som sedan måste ta sig ur levande. 👌

Medlem
Skrivet av Akronym:

Freelancer

Agreed. Freelancer skulle kunna bli en riktigt bra serie i stil med The Expanse.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

The Division som tv-serie vore en höjdare.
Warhammer 40K - Horus Heresy som filmtrilogi.

Jo, hade gärna sett The Division. Kul med lite större djup till gängen.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Duke nukem! 😂

Den serien skulle aldrig bli klar...

Medlem

Contra, och det ska vara riktig 80tals action. Mycket onliners, muskelmän och en jävla massa explosioner och pangpang.

Medlem

Control

Etizo-spelen av Assassins Creed

No one Lives Forever

Medlem

XCom skulle kunna bli en häftig serie tror jag.

Medlem

Metal Gear Solid
Devil May Cry
Resident Evil Village
Castlevania
Yakuza
Worms
Super Smash

Medlem

The Legend of Zelda

Med Hunter Schafer som Zelda och Timotée Chalamet som Link!

Medlem

Monkey Island!!!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

MUTANT! Med flashbacks och lämningar från en Tales from the loop liknande före katastrofen värld.

En ny modern Battletech serie?

Det skulle också var nice att få följa dramat och förvecklingarna kring fotbollslaget Reikland Reavers

Medlem

Hotline Miami

Medlem

En serie i Half-Life universum där man får följa The Resistance kamp mot Combine.

Medlem

Om jag fick bestämma, Halo(ordentligt), The Dig och Homeworld.

Medlem
Medlem
Skrivet av Lauchen:

Finns inte den? Eller är på gång åtminstone? Kan ha drömt det kanske.

KoP
Medlem

Leisure Suit Larry.
Another World.
Golden Axe.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Zelda. Animerad. Avsnitten kan baseras på olika tempel med lite utforskande av världen mellan varven.

Jag brukade titta på en animerad Zelda-serie i i tonåren.

https://www.imdb.com/title/tt0832330/


signatur

IDKFA

Skriv svar