Vinn biljetter till The Last of Us-premiären!

Robot
Vinn biljetter till The Last of Us-premiären!

Se första avsnittet av HBO-serien på bio.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Har spelat båda spelen flera ggr. Hade vart härligt med en premiär för första gången i livet

Medlem

Vill se premiären för att jag vill hitta på något kul med min lillasyster. Älskade 1an och älskade största delen av 2an (förutom slutet, kändes lite som en psykopat simulator). Men tycker på det hela att det är en fantastisk serie som jag tror kommer göra sig mycket bra i detta format. Tycker Pedro är outstanding och skulle varit hypad på serien även om jag inte spelat spelen, av endast den anledningen. Ge mig en chans att ge min syrra en kväll att minnas och gör 2 människor väldigt glada! Tack

Medlem

Jag och min tjej har haft det lite torrt på senaste. Hon klagar på att jag mest game:ar, så för att överraska henne skulle jag vilja se premiären med en vän så hon märker att jag kan göra annat också. Hoppas hoppas.

Medlem

Om jag får se den här premiären, så kanske min fästmö inser att det finns mer att se på, än Big Brother-repriser från 2004.

Medlem

Jag verkar vara den enda som trycker like på nyheter jag gillar, första inlägget i tråden, då och då. Sen gillar jag det där spelet rätt mycket också. Tyckte andra var riktigt bra, en värdig fortsättning på första.

Medlem

Jag och en av mina barndomsvänner (idag är vi båda 30 +) träffas 1 gång i veckan efter jobbet och betar av ett träningspass, en bastu-session, köper pizza och går hem till nån av oss och gejmar alternativt kollar 1-2 avsnitt på en serie på kvällen. Detta är en långt stående tradition och en definitiv höjdpunkt på veckan. Vi har båda spelat spelen och är taggade på att se serien. Det skulle sätta en stor guldkant på nästa vecka om vi skulle bli utvalda. Sålänge bion är kl 17 eller senare 🙂

Medlem

Kul grej! Har inte råd att åka hela vägen till fjollträsk, men önskar alla lycka till


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Inaktiv
Skrivet av Najkan:

Jag verkar vara den enda som trycker like på nyheter jag gillar, första inlägget i tråden, då och då. Sen gillar jag det där spelet rätt mycket också. Tyckte andra var riktigt bra, en värdig fortsättning på första.

On topic: Har precis åkt på covidskiten och det är tveksamt att jag skulle bli frisk innan dess.
Lär ju inte bli poppis om jag sitter och hostar så lungorna är på väg ut...

Medlem

Jag vill visa min sambo att det finns annat i serieväg än paradise hotel och oerhört hjärndöda serien "Jersey Shore" 🥱


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag ska hälsa på min lillasyster i Stockholm den veckan (jag bor i Skåne). Vi är bästa vänner, ses väldigt sällan och är båda stora fans av spelen. Så att få se premiären på vita duken tillsammans med henne vore fantastiskt!

Medlem

Längesen man var på bio efter denna pandemi, sen har det blivit så sjukt dyrt också, och vem vill inte se ett av världens bästa spel på bioduken lixom!


signatur

Enjoy!

Redaktör
Skrivet av anon_328997:

On topic: Har precis åkt på covidskiten och det är tveksamt att jag skulle bli frisk innan dess.
Lär ju inte bli poppis om jag sitter och hostar så lungorna är på väg ut...

Ouch. Krya på dig!


signatur
Medlem

Har en kompis som verkligen ogillar TLOU1 (rent spelmässigt).
Han sa att han aldrig skulle lira 2'an, efter all dramatik kring det - därför fick han det av mig på sin födelsedag för att retas riktigt ordentligt.
Själv så gillade jag verkligen TLOU1 och har nog aldrig sträckspelat så långt som det.
Så det skulle vara den ultimata trollingen, att kunna bjuda honom på premiären. 😈

Medlem

Kommer ihåg när jag såg sista scenen i ettan och satt med hakan vid knäna och tänkte ”be till gudarna att det här blir en film eller serie, för jag vill dela den här upplevelsen med min icke-gamer till fru”.
Som jag har väntat och hoppats för att det skulle bli en filmatisering.
Nu är vi äntligen här och oavsett bio eller ej är det dags att visa henne att berättelser och stories i spel kan slå de ”vanliga” medierna på fingrarna numera.

Medlem

Varför borde jag vinna?
Jag har alltid älskat Neil Druckman's regi och den spelstilen som visat sig i titlar som Uncharted och The Last of Us. Ellies och Joels resa skar in i själen och att se deras intåg på tv-format i bion hade varit magiskt. Dessutom hade jag fått massiva skrytpoäng till en av mina närmaste vänner som också älskar spelserien. Ge mig möjligheten att njuta av seriens första ögonblick på vita duken och jag... jag... jag kommer skapa ett amatörporträtt av valfri person med valfri symbol inpräntad på pannan. Jag målar inte så bra, men nog måste väl charmen få några pluspoäng?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Tja! Har varit förtjust i spelet sedan första släpptes, Part 2 är briljant det med. Precis som alla TLOU beundrare så har jag väntat spänt på Tv-serien sedan det började ryktas om det och det skulle vara helt fantastiskt att få uppleva premiären i Stockholm! Har haft trailern på repeat i veckor!

Medlem

Har en ny kollega på jobbet som jag kanske kan lyckas få till en bromance med, behöver lite fler vänner. Vi är båda nördar och spelat spelen. Svårt att hitta bra vänner när man är vuxen. Så hjälp mig ta steget mot en ny vän. 🤝

Medlem
Min fru är omvänd

The last of us var spelet som gjorde att min fru fick upp ögonen för gaming.
Efter att ha sett inledningen av spelet satt hon med hela tiden i soffan och tittade och jag fick inte spela en sekund utan att hon var med.

Vi har längtat enormt på att serien ska komma!

Medlem

LoU har en särskild plats i mitt hjärta. Jag hade fått ett PS4 i 35-årspresent och kört igenom PS4-utgåvan inkl. DLCn i ett svep. Med homosexualitet i den nära familjen och pappa till två döttrar berörde berättelsen mig mer än något annat spel eller någon annan film gjort. Alla intryck gav också en inspiration till musik på ett sätt jag aldrig upplevt förut. Utan ansträngning skrev jag tre låtar samma kväll vilket blev starten på ett långt projekt av låtskrivande som förmodligen aldrig hade hänt utan spelet. Jag känner fortfarande tacksamhet för att Naughty Dog gav mig den upplevelsen och att gå på premiären skulle kännas som en fin hyllning till dem och spelet.

Medlem

Ja må vara en datornörd men gillar faktiskt bio,film och serier mer och kombinerar det med mitt spelande.

Just The Last Of us spelen är utan tvekan dom bästa spelen jag har spelat sen födseln och Pedro Pascal är en av mina favorit skådisar så ser verkligheten fram emot denna serie!

Har en kompis som bara spelar Online spel och vägrar ge singleplayer spel en chans, skulle varit kul att få med honom och hoppas att få han hooked i The Last of us så han kanske i slutändan också testar spelet 😁

Lycka till alla på FZ och god fortsättning så håller vi tummarna att vi kanske ses i salongen 👋


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
The Last of Us, en gåva från styvfar.

Jag var rätt sen att komma in i The Last of Us världen eftersom det alltid varit Xbox som gällde, men 2016 ändrades det.

Min flickväns pappa hade PS3 med blandade spel, när jag och flickvännen flyttade ihop 2016 kastade styvfar med PS3:an till sin dotter och mig då han inte använde den längre. PS3:an fick plats bredvid Xbox:et men stod och dammade de första 4 månaderna tills jag en dag åkte på en fruktansvärd influensa och blev hemma från jobbet i flera dagar. De första dagarna gick och tillslut började jag klättra på väggarna eftersom jag var trött på de spel jag hade på Xbox:et men även datorn. Jag började då rota i de PS3 spel som styvfar en gång hade köpt.

Det var ett spel som stack ut av den märkliga anledningen att jag tyckte mig såg flickvännens pappa på ett omslag. Det var PS3 omslaget för första utgåvan av The Last of Us. Jag kände självklart igen namnet på spelet eftersom jag avsatte en hel del tid åt gamingforum och gamingnyheter men eftersom The Last of Us var Sony Exclusive fastnade aldrig mitt intresse att ta reda på mer.

Jag mindes i stunden att att styvfar och flickvännen talat om spelet tidigare vid en sittning med familjen, varpå flickvännen nämnt att hon "klarar inte av att spela det spelet då det är jobbigt att se pappa dö", samtidigt som jag kollade på det dammiga omslaget tänkte jag "Vem vill inte se sin styvfar dö?" och satte hastigt in skivan i konsolen.

Det tog mig halva den dagen och natten för playtrough sedan var jag helt såld. Hur kunde jag ha missat detta spel? Förutom att det var kul att se styvfar bli ihjälbiten av en Clicker var storyn, gameplayen och grafiken något jag aldrig tidigare upplevt på ett konsolspel.

Det blev sen ett PS4 Pro 2018 med The Last of Us Remastered i 4K, sedan The Last of Us Part II 2020, sen införskaffades PS5 2022 och Remastered kördes om, sen Part II, sedan släpptes Part I slutet av 2022 och en serie är pågång?

Nu är inte Pedro Pascal lika lik flickvännens far, tycker hon, så hon vill se serien. Men jag håller inte med, jag tycker han är lik och nu finns min chans att se denna på bio? Vem har inte velat se sin styvfar på bioduken, i hopp om att även där bli ihjälbiten av en Clicker??!! Denna chans får inte missas...

Medlem

Träffade nyligen en tjej som också är en gamer, och vi är båda fans av TLOU. Vill ta henne på en dejt. Vi bondade över spelen, kanske kan biokvällen hjälpa oss att levla upp till nästa rank?

Medlem

När jag såg första trailern till första spelet så gick jag och dagligen längtade alla år innan spelet släpptes, då det såg helt fantastiskt ut. När jag väl spelade det så överträffade det alla mina förväntningar och förblir ett av de bästa spelen någonsin, enligt mig. Spelade om det flera gånger, och ytterligare flera gånger när remastered kom ut.
Tvåan fick mycket kritik, men jag fullkomligt älskade det spelet också.
För något år sen så lärde jag känna en ny kompis som om möjligt älskar spelen ännu mer än vad jag gör och jag skulle älska att få överraska henne med biobiljetter till denna premiären. Vi hade tänkt att se den tillsammans på HBO, men hur mycket bättre är inte allt på bio?! Enkel anledning till att vilja vinna kanske, men det är verkligen inte mer komplicerat än så.

Medlem

Jag kommer kolla på serien för att jag gillar världen. Tror tyvärr inte den blir lika bra som spelen. Vill för övrigt inte ha någon biljett för Stockholm ligger så sjukt långt bort


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vilken chans!
Hade gärna tagit denna chans att få uppleva mer last of us efter lång tid efter tomrummet spelen har lämnat, och även få chansen att introducera storyn till en vän som inte spelar är ju perfekt. Då kanske man kan lyckas övertala så spelen ska spelas igenom efter serien.
Man försöker hålla hypen nere men nu när det är mindre än 10 dagar kvar till premiär och skulle man få chansen till en liten försmak hade det suttit väldigt fint i vintermörkret

Medlem

Naughty Dog som spelstudio har varit en favorit sedan första Crash Bandicoot som även är en stor anledning till valet att själv bli spelutvecklare. Dom har ständigt överträffat mina höga förväntningar genom Jak and Daxter trilogin och den fantastiska Uncharted serien (Vars film vi inte behöver nämna) till det odödliga Last of Us och Last of Us part 2.

Det var det första spelet som jag binge'ade en hel sittning på Ps3an och varje gång jag hört någon vän säga att dom inte har spelat spelet har jag satt dom ner för att spela ner Prologen av spelet och blivit lika tårögd varje gång med en av de mest förödande scenerna jag någonsin sett i ett tv-spel. Oftast har det väckt intresset för dom att spela vidare och jag har fått spela igenom hela spelet tillsammans med fyra olika vänner.

Från prologen, till den intensiva flykten från Boston, till galne Bills lilla minerade stad, till återföreningen med Tommy i dammen, till den brutala vinterstaden till sjukhuset så släpper aldrig Last of Us taget om spelaren med sitt höga tempo och Neil Druckmanns geniala storytelling. Det finns flera AAA spel som är fantastiska men storyn hänger oftast inte kvar med en längre än ett par dagar förutom vissa karaktärer, det påverkar en inte på samma sätt som Last of Us.

När vi fick kontrollen över Joel var han ett tomt skal av en person som förtrycker sina känslor och under det spelets gång får vi se honom gradvis förvandlas tillbaka till en människa med en nyvunnen känsla av syfte och kärlek. Ett spel som i första anblick ser ut att vara ett zombiespel i mängden visade sig vara en fantastisk historia om vad det innebär att vara människa och viljan att offra allt för någon annan. Då Neil Druckmann är så djupt involverad i tvserien tvekar jag inte på att även detta kommer bli ett mästerverk.

För alla gånger man har spelat "Den sista av oss" skulle det vara fantastiskt att bli "den första av oss" att se serien.

Medlem

Alltid gillat Naughty Dog, spelat igenom alla Uncharted och the last of us ett par gånger, några av tidernas bästa spel i mitt tycke, och har sänkt hundratals timmar i multiplayer lägena. Vore grymt att få se premiären på bio.

Medlem

Last of us 1 och 2 är några av mina favoritspel och jag är därav väldigt taggad på den nya tv-serien. Det skulle vara grymt kul om jag kunde se första avsnittet på bio.

Både jag och min sambo har varit stora fan av alla spel i serien.
Vi har båda väntat spänt på HBO’s release av serien och ett event som detta skulle vara fantastiskt!

123
Skriv svar