Goat Simulator 3-team tipsar: "Använd Steam" för Epic-exklusiva spelet

Robot
Goat Simulator 3-team tipsar: "Använd Steam" för Epic-exklusiva spelet
Medlem

Windows har väl universalstöd för Xbox-kontroller? Och sen om man har DS4 eller Dualsense så finns DS4Windows som då också ger universalstöd (stört bra program, open-source också). Det finns liknande program för mer obskyra kontroller.

Känns spontant som ett icke-problem då det är man själv som begränsar sig genom att låsa sig till en platform. Mycket bättre med "launcher-agnostiska" program i den bemärkelsen.

Sen stöder de flesta spel åtminstone Xinput-kontroller (Ds4 är Dinput, så det är inte alltid lika säkert).

Medlem

Vad är det för svammel, det går alldeles utmärkt att använda kontroll i spel på epic games.
Måste ju vara nått specifikt inspelet som är trasigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Vad är det för svammel, det går alldeles utmärkt att använda kontroll i spel på epic games.
Måste ju vara nått specifikt inspelet som är trasigt.

Står visserligen i andra meningen att det handlar för just Goat simulator 3 och inte epic store i sin helhet


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Står visserligen i andra meningen att det handlar för just Goat simulator 3 och inte epic store i sin helhet

Se där, minne som en guldfisk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur kan man utveckla ett spel som det här och inte implementera stöd för kontroller?
Känns ju jävligt märkligt faktiskt.

Medlem
Skrivet av Razken:

Hur kan man utveckla ett spel som det här och inte implementera stöd för kontroller?
Känns ju jävligt märkligt faktiskt.

Har varit tvungen att göra liknande saker för andra spel på både EGS och Windows store med min DS4. Dåligt kan man tycka. (fast ibland är det steam självt som stället till problem för spel utanför steam när det gäller kontroller..)

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Har varit tvungen att göra liknande saker för andra spel på både EGS och Windows store med min DS4. Dåligt kan man tycka. (fast ibland är det steam självt som stället till problem för spel utanför steam när det gäller kontroller..)

Japp, har gjort samma med Ubisofts spel och min DS4. Tycker att det funkar rätt bra, även om jag ibland glömmer att starta spelen via Steam.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

ELF
Medlem

Ser inte varför det skulle vara Epics fel att ett spel inte har stöd för handkontroll.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar