Diskutera - Vad köper du på Black Friday?

Medlem

Köpte två paket "Sarek Tunnbröd" på ICA förut, tror inte att det var något extrapris dock.

ZF
Medlem

En hög med Z-wave-mojänger. Bra priser, för att vara Z-wave.. Men som alltid med Amazon så är det en slumpmässig blandning av nytt och mer eller mindre uppenbara retur eller demoprodukter. Men nästan allt levererades åtminstone. Man får vara glad för det lilla.

Ett par lurar. Igen. Attans vad mycket lurar som ligger och dräller nu alltså. Det går ju faktiskt att tejpa dom man redan har.

Och ett gulligt mini-tangentbord. Sen kom jag raskt, men inte tillräckligt raskt, på att" "Vänta nu, det kommer bli skitjobbigt att använda 3D-program med det där.." +__+ Får ha det gamla grå Dell-monstret bakom datorn redo att ta över.

Så visst, den största faran med BF är kanske inte lock och luroriser, utan att köpa grejer man egentligen inte behöver. Tycker priserna var rätt bra dock. Även om lurarna varit nere på ganska nära de senaste månaderna.

Och en Chromecast TV till päronen. Tillbaka till knappar! För att "tech"-supporten börjar bli omfattande.

Medlem

Blev ett strykjärn Fattig och arbetslös just nu.. men mitt gamla strykjärn är nästan helt kaputt.

Medlem

Blev en flaska handsprit och kanske något spel på Xbox

Medlem

blev en platta bärs istället för spel. har spel så det räcker dock antar jag


signatur

//monster

Medlem

Hade en lista över saker som jag tänkte köpa i närtid där jag inväntat reorna. Har letat, och hittat, extrapris på en del av dom. Lyckats hålla mig från spontanköp än så länge. Är ingen direkt princip - men har inte hittat något jag suktar tillräckligt efter.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Det är många som höjer priserna och fortfarande rea? Hur får du ihop det?

Ta mitt exempel. Den externa hårddisken är 100kr dyrare nu än för ca. 10 dagar sedan. Men en rejäl höjning däremellan för att man ska tro att den är prissänkt.

Ja det är olagligt, tror du butikerna bryr sig nämnvärt? Det har tagits upp t ex i TV4 nyheterna nyligen. Det har införts en ny lag kring det. Men det förändrar uppenbarligen inte mycket.

Det är så mycket bluff och båg kring black friday…

Vaddå hur jag får ihop det? Jag menar ju att ordinarie pris är tex 1495 sek, sen när det är rea så är ordinarie pris 1995 så det framstår som att rean är bättre.

Medlem

Köpte kläder! 😇

Ok då, jag köpte Front Mission 1st till Switch men jag har väntat på det spelet i månader. Ingen Black Friday där!

Medlem

Blev en xbox kontroll med extra sladd och en present till systerdottern

Medlem

Blev kläder, det behövdes fylla på och det var ett bra pris, som en vanlig bra rabatt dock. inget omg shit your pants erbjudande 😉


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

En traxxas slash! Har lagt på tok för mycket jobb på min andra rc bil för att våga köra den

Medlem

Inget har redan köpt Ps vr2 så jag väntar på att den ska komma. Behöver inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det blir nog inget köpt. Behov saknas och jag har aldrig varit särskilt intresserad av prylar eller att köpa bara för att något är billigt.

Börjar förvisso bli dags att fylla på i bokhyllan med lite mer oläst material, men det dröjer nog ett tag till!

Medlem

10st 4K filmer för 1100kr på cdon.

Medlem

HDMI Splitter & Switcher
Massa spel på Wii U's Virtual console
Steam Spel
JBL In-ear hörlurar


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Köpt en hel del julklappar till sambon men utöver det så har det faktiskt inte blivit något förutom Persona 4 Golden som trillade ner i varukorgen tidigare idag på Steam....

Medlem

Ps plus extra för ett år

Medlem

står oftast imot men det ska väl vara kanske någon trevlig tidig julklapp med hårda paket. men ja även lite kläder kanske om någon bra rea =D

Medlem

Köpte Star Wars Jedi First Order på Xbox Store.
Nedsatt från 500 kr till 80 kr på deras rea.
80 spänn är ju typ vad en Big Mac&Co kostar.

Medlem

En Pixel 7 fick det bli.
Ingen rea på den, men det var dags att pensionera P20 Pro efter fyra år.

Medlem

Vad jag har: det mesta man EGENTLIGEN behöver
Vad jag saknar: pengar och utrymme för mer skit.

Så inte köpt en enda pinal.

Medlem

Inget.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Hörlurar till barnen som julklapp och en ny Dualsense fick det bli.

Medlem

Jag "köpte" en elräkning.
När det var gjort "köpte" jag amorteringarna.
Efter det "köpte" jag räntan på lånen.
Resterande pengar gick åt till diverse aktiviteter för tjejerna härhemma.

När allt detta var betalt behövde jag inte bekymra mig över Black Friday.

Medlem

Köpt på mig några xbone-spel så man klarar sig över vintern.
Skulle behöva köpa ett par nya skor till gymmet oxå


signatur

Cause i need to watch things die

Skribent

Köpte Mario Striker för 299 kr då ena dottern velat ha det länge. Inte världsbäst pris, men samtidigt sjunker ju Nintendos spel aldrig i pris så kändes ändå "ok".

Även en röd xbox-handkontroll för 449 kr har hamnat i min ägo. Alla andra kontroller jag har är svarta och de har en tendens att kamouflera sig i hyllor och dylikt. Den röda lär jag åtminstone alltid se.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Blev ett hemmabio system

RmK
Medlem

Har letat efter en ny TV men det har inte varit några vettiga erbjudanden på intressanta apparater så har inte blivit något köpt. Många saker kostar mer denna veckan än vanligtvis, så stort pass på det.

*Rättning*
Jag köpte faktiskt Sackboy till PS5 för 99kr

Medlem

I och med att jag till sist lyckades lägga vantarna på ett PS5 härom veckan blev det ett gäng spel som jag ändå tänkt köpa till den förr eller senare. Spiderman Miles Morales, Horizon, God of War (iof inte rea på den) och Cyberpunk inhandlades i ett svep. Som sagt, spel jag ändå tänkt köpa så lika bra nu när det var rea.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Super Bomberman R till Switch, hade guld poäng över plus nedsatt pris så det var nice. En ny ASUS skärm och ett tangentbord, Razer Huntsman Elite blev det också, så jag är nöjd.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

123
Skriv svar