Rykte: Diablo 4 kan släppas i april 2023

Robot
Rykte: Diablo 4 kan släppas i april 2023

Med betatest i februari för förhandsbokare.

#nyhetstips


Medlem

Har för mig dom pratat om en öppen beta också för att kunna stresstesta lite saker osv också, undra när de ska ske.. hmm.. 🤔


signatur

Fueled by coffee.

Gnällkuk
Skrivet av Jonkan:

Har för mig dom pratat om en öppen beta också för att kunna stresstesta lite saker osv också, undra när de ska ske.. hmm.. 🤔

Har för mig det var sagt januari.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

wow så tidigt ? vill minnas det skulle komma framåt sommaren elle nåt

Medlem

Ett Diablo man vill ha

Quake-konnässsör

Jag har en känsla av att jag vill vänta någon / några månader innan jag köper Diablo 4. Jag hoppas ju på att det blir bra, men...

Annars får man fortsätta spela Path of Exile bara, och invänta Path of Exile 2.

Medlem
Medlem

Får se vad som blir av detta. Känns mer som ett MMO än en vanligt ARPG. Vilket skrämmer mig lite.
Men de kanske har lyckats hitta en bra balans.

Medlem

Jag är normalt en enkel läsare av FZ artiklar och har inte skrivit på flera år. Så fort jag såg denna artikel så klickade jag på login, återställde mitt lösenord, godkände GDPR, verifierade att jag är över 16 år, gick tillbaka till denna tråd och började skriva detta meddelande:

Kommer du ihåg Hellgate: London, Evolve, Spore, No Man's Sky, Duke Nukem Forever (2011), Age of Conan, Marvels Avengers, Warcraft III Reforged, Anthem, Fallout 76, Aliens: Colonial Marines och Sim City 4?

SLUTA FÖRHANDSBOKA SPEL!

Medlem
Skrivet av Hanga:

Jag är normalt en enkel läsare av FZ artiklar och har inte skrivit på flera år. Så fort jag såg denna artikel så klickade jag på login, återställde mitt lösenord, godkände GDPR, verifierade att jag är över 16 år, gick tillbaka till denna tråd och började skriva detta meddelande:

Kommer du ihåg Hellgate: London, Evolve, Spore, No Man's Sky, Duke Nukem Forever (2011), Age of Conan, Marvels Avengers, Warcraft III Reforged, Anthem, Fallout 76, Aliens: Colonial Marines och Sim City 4?

SLUTA FÖRHANDSBOKA SPEL!

this ^
Finns inget som förstör spelindustrin mer. Det tillåter giriga företag att släppa skit och ändå tjäna storsummor.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Blizzard är ett jävla skitföretag, förstår inte hur folk kan vilja stödja dom. Inte så dom har bra spel heller. Senast var väl OW för 6 år sedan och det blev ju snabbt dåligt det med.

Gnällkuk
Skrivet av Hanga:

Jag är normalt en enkel läsare av FZ artiklar och har inte skrivit på flera år. Så fort jag såg denna artikel så klickade jag på login, återställde mitt lösenord, godkände GDPR, verifierade att jag är över 16 år, gick tillbaka till denna tråd och började skriva detta meddelande:

Kommer du ihåg Hellgate: London, Evolve, Spore, No Man's Sky, Duke Nukem Forever (2011), Age of Conan, Marvels Avengers, Warcraft III Reforged, Anthem, Fallout 76, Aliens: Colonial Marines och Sim City 4?

SLUTA FÖRHANDSBOKA SPEL!

Kommer förhandsboka dirr nu!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Älskar Diablo serien men kommer inte att köpa detta.
Väljer att bojkotta att som blizzard släpper med tanke på hur dem behandlar sina konsumenter och anställda.

Medlem
Skrivet av Frerc:

Älskar Diablo serien men kommer inte att köpa detta.
Väljer att bojkotta att som blizzard släpper med tanke på hur dem behandlar sina konsumenter och anställda.

Gör du så, så köper jag deras spel och har en trevlig stund istället 😍


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Gör du så, så köper jag deras spel och har en trevlig stund istället 😍

Ha så kul att betala för skins och cosmetics i ett spel som du redan betalat 500-600 kronor för.
“MAN BEHÖVER INTE KÖPA COSMETICS”
Nä, men känns det kul att betala fullpris för ett spel för att sedan betala extra för dom sakerna blizzard lägger mer tid på och allmänt ser coolare ut? Blizzard och folk som du förstör spelindustrin.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Jag är normalt en enkel läsare av FZ artiklar och har inte skrivit på flera år. Så fort jag såg denna artikel så klickade jag på login, återställde mitt lösenord, godkände GDPR, verifierade att jag är över 16 år, gick tillbaka till denna tråd och började skriva detta meddelande:

Kommer du ihåg Hellgate: London, Evolve, Spore, No Man's Sky, Duke Nukem Forever (2011), Age of Conan, Marvels Avengers, Warcraft III Reforged, Anthem, Fallout 76, Aliens: Colonial Marines och Sim City 4?

SLUTA FÖRHANDSBOKA SPEL!

Och mitt vanliga svar blir: SLUTA SÄGA ÅT MIG VAD JAG SKA GÖRA.
*förhandsbokar så fort det är möjligt*

Kan förstå att inte förhandsboka spel man är osäker på, men Diablo 4 vet jag 100% att jag kommer köpa och då förhandsbokar jag med glädje så det är förinstallerat och redo när det är dags. Pengarna dras ändå inte förän en vecka innan släppet.

Medlem

Klart man köper spelet men tror tyvärr att inget arpg kan klå PoE


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag är väldigt tveksam det blir färdigt till våren med nuvarande tillståndet i betan.

Men kanske det gör som alla andra släpper halvfärdig spel för tjäna pengar.

Inaktiv

Under dev intervjun var jag nära att somna. Inte för att man ska göra köp baserat på det men passionen tycks gått förlorad. Baserat på Immoral blev kommer jag avvakta tills jag vet vilka MTX de använder sig av.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Jag är normalt en enkel läsare av FZ artiklar och har inte skrivit på flera år. Så fort jag såg denna artikel så klickade jag på login, återställde mitt lösenord, godkände GDPR, verifierade att jag är över 16 år, gick tillbaka till denna tråd och började skriva detta meddelande:

Kommer du ihåg Hellgate: London, Evolve, Spore, No Man's Sky, Duke Nukem Forever (2011), Age of Conan, Marvels Avengers, Warcraft III Reforged, Anthem, Fallout 76, Aliens: Colonial Marines och Sim City 4?

SLUTA FÖRHANDSBOKA SPEL!

Att förhandsboka en fysisk collector's edition kan jag förstå men att förhandsboka en DIGITAL version. WTF 😶

Medlem
Skrivet av enborn:

Får se vad som blir av detta. Känns mer som ett MMO än en vanligt ARPG. Vilket skrämmer mig lite.
Men de kanske har lyckats hitta en bra balans.

Du behöver inte oroa dig för det. Det finns mmo element ja, exempel på det är vissa world events där man springer på andra spelare och någon lite då och då när man roamar runt själv. Mycket av tiden spenderar du fortfarande ensam. Och vad som är viktigt för många, du behöver inte andra på world events. En world boss kan tas solo med lite koll på läget. Men inte superlätt. ”Trust me bro”

Medlem

En sak är säker i alla fall, jag kommer invänta flera recensioner innan ett eventuellt köp.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ha så kul att betala för skins och cosmetics i ett spel som du redan betalat 500-600 kronor för.
“MAN BEHÖVER INTE KÖPA COSMETICS”
Nä, men känns det kul att betala fullpris för ett spel för att sedan betala extra för dom sakerna blizzard lägger mer tid på och allmänt ser coolare ut? Blizzard och folk som du förstör spelindustrin.

Du får skilja på äpplen och päron här. Box price är det du betalar för spelet du får vid release. Förhoppningsvis ett bra spel med bra grafik och en cool story med cutscenes etc etc. Precis som exempelvis Gof of war. Det kan sluta hur som helst och bra att kolla recensioner innan man betalar. Sen efter det kommer live service som också behöver generera pengar. ”Men PoE är gratis” kanske du tänker. Helt riktigt. Dom har lyckats jättebra med live service. Men om man skall vara ärlig så var ju deras produkt vid release inte direkt imponerande. Kärnan, ja. Men det spelet hade ju inte någon tripple A känsla direkt. Helt ok dock eftersom de inte tog betalt för release produkten. Kort och gott betalt man för en trippel A titel och för dem som önskar ett långvarigt spel finns live service med egen modell som man kan hoppas går runt ekonomiskt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av McRaoul:

Ha så kul att betala för skins och cosmetics i ett spel som du redan betalat 500-600 kronor för.
“MAN BEHÖVER INTE KÖPA COSMETICS”
Nä, men känns det kul att betala fullpris för ett spel för att sedan betala extra för dom sakerna blizzard lägger mer tid på och allmänt ser coolare ut? Blizzard och folk som du förstör spelindustrin.

Visst kan vi väl lugna ned oss och inte sitta och påstå vi "förstör spelindustrin"?

I en perfekt värld hade jag inte velat ha skins i mina spel heller. Dock kommer Diablo IV vara ett live service-spel, vilket innebär att de kommer vilja kunna få in pengar på fler sätt än boxpriset. Skins är då en (och mest troligen bästa) variant.

Att kunna köpa skins i ett spel som Diablo känns konstigt, då halva grejen är att man vill kunna se cool ut. Tänk om alla snygga modeller för vapen och rustningar måste köpas? Själv tror jag inte det kommer vara ett stort problem. Har man hängt med i alla devblogs de lagt ut så kommer de finnas en bra balans mellan alla utstyrselser.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul. All konkurrens till poe behövs just nu med tanke på hur ggg driver utvecklingen av poe till ruinerna...

Medlem

Köade en kväll utanför webhallen när 3:an släpptes. Fick ingen affisch.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Jag är normalt en enkel läsare av FZ artiklar och har inte skrivit på flera år. Så fort jag såg denna artikel så klickade jag på login, återställde mitt lösenord, godkände GDPR, verifierade att jag är över 16 år, gick tillbaka till denna tråd och började skriva detta meddelande:

Kommer du ihåg Hellgate: London, Evolve, Spore, No Man's Sky, Duke Nukem Forever (2011), Age of Conan, Marvels Avengers, Warcraft III Reforged, Anthem, Fallout 76, Aliens: Colonial Marines och Sim City 4?

SLUTA FÖRHANDSBOKA SPEL!

Vi är väl alla vuxna för att fatta egna beslut kring förhandsbokningar. Vi som älskar Diablo kommer förhandsboka spelet oavsätt i vilket skick det släpps.

Medlem

Diablo 4 kommer bli bra! Sen kommer det ju vara en smaksak om man gillar open world förståss! Men gillar man det så kommer man tycka om Diablo 4, det är jag säker på

Medlem
Skrivet av LiTo:

Vi är väl alla vuxna för att fatta egna beslut kring förhandsbokningar. Vi som älskar Diablo kommer förhandsboka spelet oavsätt i vilket skick det släpps.

Den mentaliteten är så jävla pantad. Snacka om att vara en företagscuck.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag tycker verkligen om deras Dev-updates och tycker det ser vansinnigt bra ut. Gillar även gameplay:en man sett från leaks. Med det sagt, ett orosmoln jag har är hur de kommer hantera monetization i spelet, det tycks vara vad Blizzard är som sämst på...

12
Skriv svar