Playstation Plus-katalogen fylls på med The Medium, Vice City och annat

Robot
Playstation Plus-katalogen fylls på med The Medium, Vice City och annat

Men bara för Premium- och Extra-prenumeranter.

#Playstation-plus


Medlem

Schysst uppdatering för många. För mig är det spel jag redan spelat, eller anime-grejer som jag inte är intresserad av.
Men grattis till alla andra


signatur

I drank what?

Medlem

Jag uppgraderade till premium för några veckor sen. Fick typ 100 resterande dagar för 70kr eller nått liknande. Tyckte det var värt att testa. Än så länge har det varit värt det!

Medlem

Oj oj oj, det var trevligt många dragon quest spel!

Medlem

Lite tråkigt med få PS5 spel och jag tycker att de kunde inkludera mer PSVR spel, hoppas verkligen att det blir en del av extra/premium när PSVR2 släpps.

Ganska säker på att Assassin’s Creed Odyssey fick en PS5 patch också, som låser upp 60 FPS, borde även vara tillgänglig här?

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Patchar räknas ju inte som riktiga PS5-versioner. Det är fortfarande PS4-spelet som rullar därav står det bara PS4. Senaste patchen går förstås ner även när man laddar ner via Plus.

Hade gärna sett patch inom parantes, finns vissa spel som jag knappt pallar med i 30FPS, men som jag ger en chans nu när de fått patch. Assassin’s Creed Odyssey/Origin köpte jag för ett tag sedan just för att de patchats. Andra spel som God of War lär ju också vara en rätt mycket trevligare upplevelse nu.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ja det hade väl inte skadat någon om de gjorde det. Dock står det ju inte något om patchar någonstans även om man köper, eller hur man gör. Det får man hålla koll på nyhetssidor om. På Xboxen står det ju Series S/X på allt oavsett om det är ett patchat spel eller en riktig version. Det kan jag personligen tycka blir lite förvirrande, vill gärna veta vad jag spelar/köper.

Men någon märkning hade jag inte heller tackat nej till.

Sedan så har du ju en del spel som det står PS4/PS5 på som det gjort minimala uppdateringar till, som nästan är i klass med patch.
Tror att det är små skillnader i Yakuza: Lika a dragon tillexempel, förutom högre FPS, kanske upplösning och sen laddningstider.
Vet i och för sig inte om laddningstider har patchats upp i någon version, i Like a dragon så är de i native PS5 kvalité, alltså ett fåtal sekunder. Dock så kunde de lagt till så att man fick trycka på en knapp när det laddat klart, såsom i Forbidden west(har jag för mig), för nu så är det nästan omöjligt att hinna läsa informationen på loading sceens.

Aja, jag som är väldigt intresserad får väl fortsätta att googla listor istället eller läsa beskrivningen i varje spel för sig, men det kunde gjorts smidigare.

Medlem

The Medium ska bli kul att prova. Likaså med Dragon Quest Builders 2.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Sedan så har du ju en del spel som det står PS4/PS5 på som det gjort minimala uppdateringar till, som nästan är i klass med patch.
Tror att det är små skillnader i Yakuza: Lika a dragon tillexempel, förutom högre FPS, kanske upplösning och sen laddningstider.
Vet i och för sig inte om laddningstider har patchats upp i någon version, i Like a dragon så är de i native PS5 kvalité, alltså ett fåtal sekunder. Dock så kunde de lagt till så att man fick trycka på en knapp när det laddat klart, såsom i Forbidden west(har jag för mig), för nu så är det nästan omöjligt att hinna läsa informationen på loading sceens.

Aja, jag som är väldigt intresserad får väl fortsätta att googla listor istället eller läsa beskrivningen i varje spel för sig, men det kunde gjorts smidigare.

Det står i bloggen att det är 60 fps.

https://blog.playstation.com/2022/10/12/playstation-plus-game...

1
Skriv svar