GTA VI skulle ha utspelats sig i tre städer med fyra spelbara protagonister
Bra då vet vi varför vi bara får en stad och 2 spelbara karaktärer. Det kallas drop feed och handlar om att släppa delar i taget för att anpassa allt till online. Detta tycker jag personligen är störande i ett singel player spel där jag inte vill gå tillbaka till spelet gång på gång. Spelet är mycket stort tydligen och jag hoppas på att man kommer att kunna ta bort singel player delen om man vill fortsätta att ha online ständigt på hårddisken.
Det finns ju spelare idag som ser fram emot att betala 800kr för ett spel som de kan spela klart på under 10 timmar. För att man inte anser sig ha tid för långa spel. Så man skall inte underskatta drivkraften i att släppa bantade spel som visuellt är imponerande men där längden på kampanjen är mycket kort.
Nu tror jag ju inte att Rockstar skulle släppa ett Metal Gear men gubbarna i kostym och slips skulle nog gärna göra det för att det kostar mindre.
Det finns ju spelare idag som ser fram emot att betala 800kr för ett spel som de kan spela klart på under 10 timmar. För att man inte anser sig ha tid för långa spel. Så man skall inte underskatta drivkraften i att släppa bantade spel som visuellt är imponerande men där längden på kampanjen är mycket kort.
Nu tror jag ju inte att Rockstar skulle släppa ett Metal Gear men gubbarna i kostym och slips skulle nog gärna göra det för att det kostar mindre.
Vill minnas att jag läst att en stor del av spelarna i GTA IV inte spelade klart storyn för att den var för lång. (Inte jag, dock. Jag har spelat igenom spelet två gånger)
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Vill minnas att jag läst att en stor del av spelarna i GTA IV inte spelade klart storyn för att den var för lång. (Inte jag, dock. Jag har spelat igenom spelet två gånger)
Tittar man på "howlongtobeat" så är det i snitt 27 timmar för GTA IV. https://howlongtobeat.com/game?id=4062
Jag tycker snarare det är kort i min mening. Men det handlar mycket om hur utvecklarna har designat ett spel samt personliga preferenser. Ett längre spel betyder definitivt inte att kvalitén behöver vara lägre. Det är en myt.
Pubilshers som står för utvecklingskostnader vill dock ha en så "effektiv" utveckling som möjligt. I spelutveckling så är kostnaden utvecklarnas löner varje månad då man inte har mycket i form av råvaror etc. Så det gör att Tid = Pengar. Så det finns ett konstant tryck från publishers att göra kortare spel som har kortare utvecklingstid. Men samtidigt sälja det till full pris. Det är en utveckling jag personligen inte gillar.
4 städer låter intressant, man kanske skulle ha byggt ett kriminellt imperium som sträcker sig över flera städer? Kanske bättre än bara stadsdelar.
Tycker det är lite skumt att dem snålar, de borde våga satsa med tanke på hur bra 5:an sålde.
Grunden i 5:an var inte heller anpassat för modern spelmekanik och hårdvara så byte av motor, erfarenhet och få bygga GTA från grunden för detta borde innebära ett väldigt stort steg i utvecklingen. Till och med RDR2 är byggt för budgetsystem som inte ens var imponerande när de släpptes för snart 9 år sedan. Internet och dess infrastruktur har ju gått mycket framåt sedan GTA5s utveckling.
Haha, vad fan har bilden från onion där att göra?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Fuck everything, we're doing five blades.
GTA V Blades
Bra då vet vi varför vi bara får en stad och 2 spelbara karaktärer. Det kallas drop feed och handlar om att släppa delar i taget för att anpassa allt till online. Detta tycker jag personligen är störande i ett singel player spel där jag inte vill gå tillbaka till spelet gång på gång. Spelet är mycket stort tydligen och jag hoppas på att man kommer att kunna ta bort singel player delen om man vill fortsätta att ha online ständigt på hårddisken.
Fast det där stämmer ju inte riktigt kan jag tycka. Innan vi hade GTA Online släppte de ju DLC med mer storylines just så vi kunde gå tillbaka till spelet gång på gång och få mer kvalitetsinnehåll. Det är inte något nytt och inte nödvändigtvis kopplat till online. Om vi får en GTA6 med en stad och två huvudkaraktärer, som efter ett år har expanderat till en till stad med nya karaktärer och storylines, och efter ytterligare ett år fått ännu en stad, så ser jag inget fel med det.
Vill minnas att jag läst att en stor del av spelarna i GTA IV inte spelade klart storyn för att den var för lång. (Inte jag, dock. Jag har spelat igenom spelet två gånger)
Jag spelade aldrig klart det men bara för att jag avskydde att spela som ett par av karaktärerna längden gör mig inget men hoppandet var inte roligt jämförelse med Red dead 2 som jag lag flera hundra timmar på även om uppdragen där kan vara ganska långdragna och tråkiga.
Haha, vad fan har bilden från onion där att göra?
Haha kan typ varit ett skämt om att man hela tiden måste toppa det som varit tidigare och konkurrensen i marknadsföringssyfte, ett enkelt sätt att göra det är att erbjuda mer kvantitet.
Eller så var det bara en kul artikel och han ville få folk att garva, who knows
Jag spelade aldrig klart det men bara för att jag avskydde att spela som ett par av karaktärerna längden gör mig inget men hoppandet var inte roligt jämförelse med Red dead 2 som jag lag flera hundra timmar på även om uppdragen där kan vara ganska långdragna och tråkiga.
Säker på att du inte tänker på GTA V nu?
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Spelet är mycket stort tydligen och jag hoppas på att man kommer att kunna ta bort singel player delen om man vill fortsätta att ha online ständigt på hårddisken.
Men är inte V offline redan separerat från online?
Vore märkligt om de inte fortsätter det i VI då deras fokus ju till många offliners förtret sen år nu är just GTA online.
Ge mig en medium stad , med en karaktär . Prega in shit-tons of content å saker att göra i staden så är jag nöjd .
Personligen tycker jag Sleeping dogs hade en perfekt stor stad. Det kändes som HK, men var komprimerad på ett bra sätt där transportstreckor och sådant precis kändes lagomt.
"Writer and Fighter"
Ge mig en medium stad , med en karaktär . Prega in shit-tons of content å saker att göra i staden så är jag nöjd .
Precis så!
Jag tar gärna en väldigt bra story först och främst som man sugs in i. En del uppdrag kändes tråkiga i GTA V men så fort man tog sig vidare i main storyn så kändes det bra. Då måste inte världen vara hur stor som helst, men klart att man blir imponerad på vad de lyckats skapa och allt bara flyter.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Fast det där stämmer ju inte riktigt kan jag tycka. Innan vi hade GTA Online släppte de ju DLC med mer storylines just så vi kunde gå tillbaka till spelet gång på gång och få mer kvalitetsinnehåll. Det är inte något nytt och inte nödvändigtvis kopplat till online. Om vi får en GTA6 med en stad och två huvudkaraktärer, som efter ett år har expanderat till en till stad med nya karaktärer och storylines, och efter ytterligare ett år fått ännu en stad, så ser jag inget fel med det.
Ja man kan ju alltid hoppas på det bästa 5an fick ju inga dlc. Är bara rädd för att varje "dlc" kommer att göra saker och ting förvirrande och vara för små. Jag vill chansa här att spelet börjar med 2 karaktärer och en stad som dom säger. Och under tidens gång så blir det 3-4 städer och 4 spelbara karaktärer. 2 i början och sedan 2 i var sitt dlc. I samma takt byggs online delen på med valfri karaktär och uppdrag företag mm. För mig personligen så är radion väldigt viktig och jag hoppas på att flera coola Amerikanska stå uppare kommer att hålla låda.