Hur gör ni för att svalka er?

Medlem

Hade källare som krav när vi letade hus för 5 år sedan just på grund av detta.

På våningarna ovanför källaren är korsdrag guld.

Frilansare

Korsdrag, blöta handdukar in i frysen, bad, kyla nacke, handleder, fotleder och huvud.
Men mest är det ganska gött

Frilansare
Skrivet av JonseredRocks:

Svalkar mitt blekfeta lekamen i ån där jag bor. Har en AC som jag kör som fläkt med.

Mitt blekfeta lekamen kan vara något av de finaste uttrycken vi har här i Sverige

Releasehästryttare

Sommaren är redan här i fullfart!

Verkar som det blir tvärt emot förra sommaren som va kall och blöt.

Medlem

Blötlägger ett stycke tyg.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ett av de bästa besluten vi har gjort i vårt hushåll var att sluta hålla på med skramliga fläktar och andra huskurer för att svalka oss och investera i en väggmonterad AC. Värt vartenda öre.

Innan dess var det tornfläkt och korsdrag som gällde. Inte helt skit, men det var ändå för varmt när man jobbade hemifrån.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Utomhus så brukar jag hälla lite vatten innanför kläderna

Dödgrävaren
Medlem

Kör med en mobil AC. Ett av mina bästa köp någonsin.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kall öl så klart, blir det extremt varma nätter så slår jag på AC


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ac, fläkt hjälper inte på långa vägar

Medlem

Öl.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

AC första halvan av sommaren, sen svalkar tårarna från elräkningen andra halvan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Korsdrag, blöta handdukar in i frysen, bad, kyla nacke, handleder, fotleder och huvud.
Men mest är det ganska gött

Frysta handdukar alltså? Hur gör du med dem sen? Lät intressant..

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Frysta handdukar alltså? Hur gör du med dem sen? Lät intressant..

Det räcker med kallblöta handdukar


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
Skrivet av Jaw_B:

Frysta handdukar alltså? Hur gör du med dem sen? Lät intressant..

Bennet har tyvärr lämnat oss!

Releasehästryttare

@hanzo

Medlem

2023* var ju faktiskt hans senaste login! Vi får hämta hem honom från det där träsket som är Twitter X, där han verkar hålla till fortfarande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av kebbe:

De två-tre dagar som det blir varmt brukar jag öppna två fönster för att skapa korsdrag samt slå på två fläktar från olika riktiningar. Kan inte sova i kall temperatur men minskar kanske från fem till tre täcken om det är över 27 grader i rummet.

3 täcken?! 😳


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Har fönstret öppet året om i sovrummet (pg.a katter som springer ut/in, orka hålla på och öppna/stänga nattetid).
Så när sommaren kommer och man är van att ha rätt kallt så blir man rätt överrumplad!

Jag kör nu dels med en vanlig tyst fläkt som står ganska långt ifrån (minskar ljudet) och sen ser till att verkligen rikta in den mot huvud/kropp bra så den kyler. Blev förvånad över hur bra detta kyler. Sen väljer jag att helt enkelt bara ha själva överdraget till täcket.

Medlem

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Årets första dopp idag! Tog en cykeltur till lokala badsjön och kastade mig i tillsammans med sambon.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Håller stängt och nerdraget dagtid och öppna fönster nattetid. Har LLVP men använder den ej för kyla, behövs inte. Och såklart dopp i poolen. 😅

Medlem

Hade ju velat ha fast installerad AC men det får vi inte i BRF:en, har klagat och de börjar väl så sakta inse att de inte kan hålla på att säga nej till alla som vill ha fast installerade. Mobila är ju inte direkt vettiga, men det är det jag har och den funkar förvisso bra, men låter ju en del. Inge fara för mig iof, kan sova genom vad som helst i stort sett, bara det är svalt nog

Kör med sån här tätningsmojäng runt fönstret (typ denna), ser att det börjat dyka upp flera alternativ än vad som fanns för när ajg köpte för några år sen https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/varme-och-ventilati...

FM-guru
F.d. Sisyr

En fläkt som blåser satan, riktad rakt mot plytet. Kombineras gärna med en kall öl. Svårare är det inte!

Medlem

Sitter i skuggan, dricker kallt vatten, kall öl, spelar Mario Kart 8 och banor som Sherbet Land, Dolphin Shoals, Cheep Cheep Beach, Sunshine Airport

Redaktör
Ponny

En AC vi köpte p.g.a. hjärtsjuk katt som behövde ha bra temperatur. Vi hade ingen aning om vilken AC vi skulle köpa, så vi tog den dyraste. Det visade sig vara en bra taktik. Henning fick 4,5 år i bonus ( <3 ) och AC:n har gjort ett grymt jobb.

Men jag och värme är inte kompisar, så det blir AC + fläktar + kall, kall läsk.


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Devan:

Sommaren är redan här i fullfart!

Verkar som det blir tvärt emot förra sommaren som va kall och blöt.

https://weathersource.com/wp-content/uploads/2021/08/AdobeSto...

Nja, fjolårets försommar var varm som fan innan det blev semester och regnet kom.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Releasehästryttare
Skrivet av hannes.theorell:

Nja, fjolårets försommar var varm som fan innan det blev semester och regnet kom.

123
Skriv svar