Diablo Immortal

Medlem

Finns det något diablolikt spel till mobilen som är bra? Blev rätt taggad ändå efter jag sett det i hatvideos.. 😌

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Ändå lyckas andra företag finansiera sina spel utan att söndergimpa det med pay to win. Är det inte lite underligt?

Bara för att det är gratis så innebär det inte att man mer eller mindre skall låsa in basic content bakom en betalvägg. Det är dålig stil och framförallt lathet.

Snacka om att helt missa poängen.

Poängen är inte MT i sig själv utan hur det appliceras. Sitter man och bokstavligen tvingar folk att köpa MT för att klara av något som är en grundläggande del i spelet så skall det ha kritik.

Indirekt gör man ju det när man lägger content indirekt bakom en svårighetsgrad som kräver att man köper MTX för enorma summor. När det handlar om P2W så är det ett indirekt tvång.

Folk klarar helt enkelt inte av att tänka utanför sin egen bubbla.

Man sitter inte och bokstavligen tvingar folk att köpa MT. Sluta nu, du har väl en egen vilja😅

Medlem
Skrivet av Thane:

Du har inte betalat något men klagar på folk som inte vill betala?

Betalar inte något för att jag känner att jag inte behövt.
Klagar inte, säger bara att folk är gnälliga:)

Medlem

Det känns ändå rätt vidrigt att Blizzard som en gång skapade många av mina favoritspel genom tiderna nu använder vartenda psykologiska trick i boken för att lura människor att spendera pengar. Det är totalvägran från mina sida att stödja den här sortens lurendrejeri och jag förstår inte varför det tillåts att gång på gång släppas nya spel som är skapade med syftet att dränera folks plånböcker.

Folk kan säga att "ja men spendera inte pengar bara?"

Såklart, det skulle jag aldrig få för mig att göra. Men sanningen är att många gör det och inte kan kontrollera sina impulsbehov på samma sätt. Det är ju utstuderat hur man UTNYTTJAR den mänskliga hjärnan i gambling och med miktrotransaktioner. Spelet i sig är utvecklat med det här i åtanke - är inte det helt absurt? Och allt blir exponentiellt värre när man tänker på mängden pengar du måste kasta iväg för att låsa upp exakt allt.

Jag bryr mig inte om er som tycker det är fint och roligt att spela igenom kampanjen gratis och använder argument som att utvecklare behöver tjäna pengar och inte bara skapa spel för nöjes skull. Skönt att ni inte har behovet av att spendera eran månadslön på spelet. Men att monetärisera genom att utnyttja människor till att köpa något för ett påhittat värde är aldrig okej.

Det kommer alltid finnas människor som spenderar pengar på dåliga alternativ. Vi behöver ju inte medvetet gillra fällor för dem eller hur?

Medlem

I ärlighetens namn, var det någon som förväntade sig något annat av ett mobilspel? (särskilt när netease varit involverade?).
Klart att de måste få in pengar på något sätt, men hade de inte kunnat hålla sig till enbart kosmetiskt? Det handlar egentligen inte om det är frivilligt eller inte, finns alltid folk som kommer köpa oavsett. Frågan är vad detta kommer sända för signaler för framtida lanseringar? Själva grundkärnan i diablo spelmekanik har alltid varit att "skräddarsy" din karaktär som du vill, detta har väl varit ambitionen sedan första diablo kom ut 96? Klart det alltid kommer finnas folk som klagar men jag kan köpa deras frustration också. Ser man på vad som hände med diablo 3 tog det lång tid innan det blev något vettigt av det. Grundtanken att ha ett diablo "on the go"? Ja, för fan. Det är ju hur awesome som helst. Diablo 3 till switchen är ju fantastiskt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Deekar:

Man sitter inte och bokstavligen tvingar folk att köpa MT. Sluta nu, du har väl en egen vilja😅

Som sagt. Du missar helt poängen. Låser man ute folk pga. dåliga designval kring MTX och indirekt "tvingar" dem till att betala för att kunna göra endgame så är det mer eller mindre ett tvång. Du kommer inte runt detta faktum.

Medlem

Börjar ju undra om vissa här jobbar för BA. 🤣😉

Medlem

Hade inte väntat nåt annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tobis:

Finns det något diablolikt spel till mobilen som är bra? Blev rätt taggad ändå efter jag sett det i hatvideos.. 😌

Nej och det är därför dom kan häva in pengar

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Okej, tänkte eftersom du skrev att det fanns bättre spel att välja. Jag har iaf aldrig spelat något bättre "riktigt spel" på mobil. Förutom då via streaming från console osv. Jag finner dock exakt samma nöje i att sitta timmar och spela oavsett om det är på min dator, xbox, Playstation, switch eller mobil, det viktiga är att spelet är roligt. Sen om du anser att man är en lost soul för att man inte begränsar sig pga plattform, det får stå för dig. Jag skulle snarare säga motsatsen. Det beror ju dock helt på spelen och där brukar mobilspel vara något helt annat betydligt simplare, typ angry birds som du själv tar upp (angry birds konkurrerar väl dock inte med Diablo). Därför är jag just nu rätt glad att DI släppts då det ger mig något kul som kan spelas med liten tidsinvestering när jag har några minuter att bränna.

Några minuter att bränna, tyckte du nyss menade flera timmar.
Ja det finns bättre spel, varför måste det just vara mobilspel när man säger bättre spel?
Vill jag spela "mobilt" väljer jag switch eller steam decken.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Testat på både mobile och pc par lvl och sen avinstallerat,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

På tal om annat halv relevant har alla redan glömt allt drama runt D3s förenklade system och auktionshuset? Man får ju flashback av allt skrivande om Immortal.

Det passade mig som casual diablo fan speciellt 2.0 eller vad de kallade det och spelen verkar ju nu gå åt det hållet mer än för de som är ”hardcore” fans a spel i detta stuk.

Handet på hjärtat när släppte Blizzard ett riktigt bra spel senast enligt er, inte bara bra eller roligt utan riktigt bra?

För mig var det nog Brood war (utgivet) eller D2 och det är över 20år sedan så jag kanske redan hade låga förväntningar eller är en evig pessimist.

Medlem

Lovade mig själv att inte röra vid spelet med tång, men bröt mitt löfte och gav det drygt en halvtimme i helgen (på PC) och det var nog bland det värsta skräp jag spelat.

Tror jag hellre spelar E.T. på en 14 tums tjock-tv utan ljud

Och om man någonstans hade ett liiitet hopp om D4 försvann det där. Nu vet man vad som väntar...

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

På tal om annat halv relevant har alla redan glömt allt drama runt D3s förenklade system och auktionshuset? Man får ju flashback av allt skrivande om Immortal.

Det passade mig som casual diablo fab speciellt 2.0 eller vad de kallade det och spelen verkar ju nu gå åt det hållet mer än för de som är ”hardcore” fans a spel i detta stuk.

Handet på hjärtat när släppte Blizzard ett riktigt bra spel senast enligt er, inte bara bra eller roligt utan riktigt bra?

För mig var det nog Brood war (utgivet) eller D2 och det är över 20år sedan så jag kanske redan hade låga förväntningar eller är en evig pessimist.

Tycker Overwatch var ett riktigt bra spel som jag ibland drar ned och spelar. Sedan dess har det ju varit ganska tomt men samtidigt så har Blizz aldrig varit ett företag som spottar ut sig titlar varje år så om en titel misslyckas så kommer det vara mer nämnbart pga. att de inte spottar ur sig titlar så som Activision med COD eller EA med Fifa liksom. Diablo 3 är ett bra spel framförallt sedan ROS släpptes. Immortal verkar snarare vara ett försök som inte ens skapats av Blizzard utan är outsourcat.

Skrivet av Lofa:

Lovade mig själv att inte röra vid spelet med tång, men bröt mitt löfte och gav det drygt en halvtimme i helgen (på PC) och det var nog bland det värsta skräp jag spelat.

Tror jag hellre spelar E.T. på en 14 tums tjock-tv utan ljud

Och om man någonstans hade ett liiitet hopp om D4 försvann det där. Nu vet man vad som väntar...

Och hur exakt speglar detta D4? D4 skapas in house medan Immortal är en reskin av D3 som outsourcats till en tredjeparts-studio i och med att Netease står för en klar majoritet av kodningen.

Lite som att klaga på att D4 kommer att bli skräp bara för att CoD: Vanguard var same old..

Medlem

Bra story. Spelar tills jag inser att man kommer inte vidare utan att öppna plånboken.
Gillar inte alls affärsmodellen… de var bättre för.


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Molotov:

Några minuter att bränna, tyckte du nyss menade flera timmar.
Ja det finns bättre spel, varför måste det just vara mobilspel när man säger bättre spel?
Vill jag spela "mobilt" väljer jag switch eller steam decken.

Precis, nu börjar du haja. Flera timmar så spelar jag det jag är sugen på just då oavsett plattform. Det kan alltså vara både pc eller mobil beroende på humör. Har jag bara några minuter så behöver det vara något som startar på nolltid, som inte kräver mer än några minuter och sen kan stängas av igen. Exempelvis på toan eller om jag väntar på nåt. Då är mobilspel bra som är utformade just för det och då är det kul att det kommer mobilspel som är såhär bra. Sen har jag sällan med mig switch eller dator om jag exempelvis är på tåg eller liknande, sånt är bara med om jag planerat det. Mobilen är däremot alltid med vilket höjer värdet av spelet för mig.

Paw
Medlem

Det blir bara bättre och bättre.

Medlem

Har spelat en hel del nu och det som är så synd är att utvecklarna i grunden ändå byggt en bra Diablo-spel. Känns så bortkastat när man slänger på den löjliga P2W modellen. Gör betalningsmodellen likt Fortnite eller Dota 2. Hade ändå tjänat massor med pengar. Utan all jävla girighet tror jag att spelet till och med hade blivit hyllat.

Tänk att det ändå är ett Diablo MMO som funkar mobilt. Hade kunnat bli riktigt skoj, men nu är det bara sorgligt. Kommer inte spendera en krona på skiten.

Skrivet av Deekar:

WORD!
Bästa mobilspelet jag spelat utan tvekan! Säger väl inte så mycket iofs då jag aldrig hittat ett bra mobilspel. Alla mobilspel har 200 olika reklamer man måste kolla på, en miljon smultron och diamanter att köpa. Skulle säga att detta är milt jämfört med alla andra gratisspel på smartphone-marknaden.

Inte spenderat en krona och har gjort mig tillfredsställd i kanske 20 timmar hittils!

Folk är så lättkränkta och förväntar sig att företag ska jobba gratis;)

Jag har som du även haft kul i spelet. Kommer spela färdigt storyn och förmodligen sluta spela där.
Problemet är att spelet totalt saknar end-game. För när du är framme där så måste du spendera tusentals (!) kronor för att överhuvudtaget ha en chans. Här är som tidigare nämnt en streamer som spenderade 4000 dollar utan att få ett late-game gem. Helt galet.

Kolla till exempel på summorna som Fortnite och Dota drar in. Du kan göra ett steam-konto, starta Dota 2 och spela mot världsmästarna endast baserat på dina skills. Och spelet drar pengar så det räcker och blir över. Du kan inte göra samma sak i Diablo Immortal. Det är skillnaden.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Har spelat en hel del nu och det som är så synd är att utvecklarna i grunden ändå byggt en bra Diablo-spel. Känns så bortkastat när man slänger på den löjliga P2W modellen. Gör betalningsmodellen likt Fortnite eller Dota 2. Hade ändå tjänat massor med pengar. Utan all jävla girighet tror jag att spelet till och med hade blivit hyllat.

Tänk att det ändå är ett Diablo MMO som funkar mobilt. Hade kunnat bli riktigt skoj, men nu är det bara sorgligt. Kommer inte spendera en krona på skiten.

Jag har som du även haft kul i spelet. Kommer spela färdigt storyn och förmodligen sluta spela där.
Problemet är att spelet totalt saknar end-game. För när du är framme där så måste du spendera tusentals (!) kronor för att överhuvudtaget ha en chans. Här är som tidigare nämnt en streamer som spenderade 4000 dollar utan att få ett late-game gem. Helt galet.

Kolla till exempel på summorna som Fortnite och Dota drar in. Du kan göra ett steam-konto, starta Dota 2 och spela mot världsmästarna endast baserat på dina skills. Och spelet drar pengar så det räcker och blir över. Du kan inte göra samma sak i Diablo Immortal. Det är skillnaden.

Ord upp hund.

Har nästan spelat "non-stop" sen det släpptes och har haft riktigt kul i spelet. Har haft en liten spel-torka i 1-2 års tid nu så det har varit riktigt gött att känna att man har något man verkligen vill spela på kvällen. Paragon 4 nu, men det är riktigt slött gearmässigt. Har inget emot att behöva grinda men har hittills hittat 2 set-items och 1 leg som är lvl 60+.

Gearen är ju förfan ful som stryk så de hade lätt kunnat dra in nog med cash på bara cosmetics. Springer just nu runt med en drakhornshjälm, "lava"-axlar, turkos trenchcoat och ett par rediga stålpjucks. Ser inte klok ut.

Medlem
Skrivet av FreeGameFind:

Idag handlar företagsverksamhet inte längre om att serva medborgarnas bästa eller göra en bra produkt. Det handlar om att maximera vinsten. Man ser det överallt. Ett företag ur ett samhällsperspektiv ska serva medborgarna inte maximera vinsten. Spelvärlden ser mer och mer av det när dom köps upp av stora finansiella investmentbolag. Behövs ett skifte i företagskulturen på politisk nivå för att stävja det.

News flash, kapitalism har aldrig jobbat för medborgarna.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Deekar:

Man sitter inte och bokstavligen tvingar folk att köpa MT. Sluta nu, du har väl en egen vilja😅

Du förstår nog inte vilka psykologiska knep de kör med för att få folk känslan att bli tvingad och köpa...

1. FOMO - Fear of missing out. En psykologisk effekt av tvång att köpa något som är under tidsbegränsning. Köp nu, annars missar du en deal som företaget erbjuder!
2. Fiktivt värde. Genom att ha egen "currency" så skapar spelbolaget ett fiktivt värde. De själva styr ju hur vanligt/ovanligt förekommande föremål ska vara, därmed sätter ett helt eget värde. Sen har du "erbjudanden" såsom 800% värde på ett paket på 11kr!
3. Sunk Cost Fallacy. Genom att poppa upp erbjudanden som ligger mellan 11kr-50kr så får de dig att spendera pengar. "Äsch, det är bara 11kr, det är okej". Genom massa små köp så är det extremt lätt hänt att folk spenderar mer än vad de hade tänkt sig. Psykologiska effekten är att spelaren känner att de redan har spenderat X summa i det, därmed så är det lika bra och fortsätta spela spelet/köpa.
4. Provsmaka progress. De ger dig bra progress i början, så att du ska fastna för spelet. Du får gratis items som har ett "högt värde" om du skulle spendera riktiga pengar för att skaffa dem.
5. Gating. När du väl har kommit en bra bit in i spelet så kommer gating. Du måste spendera X timmar för att komma vidare/förbättra din karaktär. Men du kan betala för att kunna spela i samma hastighet som du gjorde innan!

Behöver man lista fler saker Diablo Immortal gör som använder sig av psykologiska knep för att få folk tvingade till att betala? Det är synd att folk som har problem med att fastna för dessa psykologiska knep att de inte kan spela Diablo Immortal.

Så jo, vissa får känslan av att bli tvingad, och det är det Blizzard/NetEase är ute efter. Tvingad för att vara tävlingsinriktad i Ladder eller PvP. Tvingad för att inte missa tidsbegränsade erbjudanden. Tvingade för att de känner att de har redan spenderat X summa redan. Tvingad för att kunna känna att de kan göra framsteg eftersom du inte får Gems för att progressa vidare.

Medlem

Vilket skräp. Kollar hälldre på färg som torkar än installerar det igen. 2:a i betyg va överdrivet.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Du skulle ju dock garanterat haft fler människor som köpt spelet för 400 kr än de som lagt flera tusen i mtx, speciellt nu när det är spelbart på PC. Man kan också vända på det och säga att folk hade varit villiga att betala för extra content i längden om spelet inte hade mtx.

Men jo, jag vet. Jag förnekar inte att de antagligen kommer tjäna mer på detta i längden, och det är trots allt att tjäna pengar som det går ut på hos Blizzard nuförtiden. Förr handlade det mer om att skapa en så bra produkt som möjligt, och pengarna rullade in eftersom folk visste att det var kvalitet man fick när ett spel hade en Blizzard-stämpel, men det är annat sedan Activision kom in i bilden. Det här driver egentligen bara Blizzard närmare EA i ryktesväg, och ett dåligt rykte är direkt skadligt för framtida försäljningssiffror.

Personligen har jag alltid hållit Diablo-spelen som någon form av holy grail från mitt tonårsspelande, men när Diablo 3 släpptes hade det som alla vet ett auction house där du kunde handla för riktiga pengar. Det förstörde ju spelet otroligt mycket när alla satt och refreshade auction house gång på gång istället för att faktiskt spela spelet. När nu nästa iteration av Diablo (även om det kan ses som en spinoff till mobiler) är här så är ju spelet mer eller mindre ospelbart i endgame utan att man kastar pengar på det. Det gör mig inte speciellt hoppfull inför Diablo 4 som garanterat kommer ha någon form av mtx, även om det givetvis inte blir på samma nivå som Immortal (mer troligt att de kör något snarlikt PoE, dock utan F2P). Oklart om jag ens kommer att skaffa D4 trots att ARPGs är min favoritgenre, och jag har vänner som känner precis likadant. Som sagt, mtx är direkt skadligt för både rykte och försäljningssiffror.

Du missar HELA poängen med immortal, det är deras första entré till mobilvärlden. Bara framtiden kommer visa om de fortsätter på detta sätt med samtliga mobila lir eller om de tänker om utifrån vad datan säger om några månader.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Precis, nu börjar du haja. Flera timmar så spelar jag det jag är sugen på just då oavsett plattform. Det kan alltså vara både pc eller mobil beroende på humör. Har jag bara några minuter så behöver det vara något som startar på nolltid, som inte kräver mer än några minuter och sen kan stängas av igen. Exempelvis på toan eller om jag väntar på nåt. Då är mobilspel bra som är utformade just för det och då är det kul att det kommer mobilspel som är såhär bra. Sen har jag sällan med mig switch eller dator om jag exempelvis är på tåg eller liknande, sånt är bara med om jag planerat det. Mobilen är däremot alltid med vilket höjer värdet av spelet för mig.

Ja jag säger inte emot dig.
Många tycker det är ett bra spel, ett spel vört att spendera tusentals kronor i.
Toa spel....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dinosaurierna måste börja inse att mobila markanden har tagit över, gaming omsätter ca 210 miljarder dollar och av detta står den mobila marknanden för 61 %. Det kommer ju inte bli mindre. Det känns som vi är i en övergångsfas som kommer sluta på några få sätt.

1) Vi kommer acceptera detta och det kommer bli den nya standarden overall
2) Vi kommer inte acceptera detta och de kommer få tänka om
3) Någon kommer på något nytt som genererar pengar och det komma göra att alla skiftar dit
(förhoppningsvis är inte det en aggressiv modell)

Visst kan det kännas tråkigt att man ser folk lägga ner flera hundra tusen och ändå inte få det bästa gearet men allt handlar om perspektiv. Ni kan sitta och skrika på ett litet forum i lilla landet Sverige men det kommer betyda NOLL. Ni framstår bara som gnällspikar som blivit ifrånsprugna av omgivningen. Man KAN absolut få ut massvis av p2w spel (det kan jag lova), det gäller bara bestämma sig att man inte vill lägga ner pengar och spela "gratis" delen.

En annan sak som inte tas upp, om man är ny i en värld tex mobila spelmarknaden och man släpper ett p2w spel så är det oftast
enklare att tona ner med betalningar än tvärtom. Tänk Er om immortal hade haft mindre men de ser att folk spendera hutlösa summor, tror ni nästa spel skulle sett likadant ut? Nej de skulle pumpa på och bli mer aggressiva. Niklas, stefan och klas här i forumet kan ju tro att deras skrik hörs (som högst i deras egna garderob kanske) men faktum kvarstår, det är spelvärlden som kommer avgöra vad som händer härnäst och inte Ni.

Kom ihåg om man bara ser problem så kommer problemet att dyka upp hela tiden, ser man möjligheter och lösningar på problem så är det de som kommer dyka upp. Allt handlar om perspektiv.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

News flash, kapitalism har aldrig jobbat för medborgarna.

Snacka om felaktig analys. Kapitalism jobbar lika mycket för medborgarna som för andra. Exempel är konkurrens för ned priserna.

Faktum är att det enda som håller detta vid liv är folks vilja att köpa produkten och finansiera den.. vilket ironiskt nog är "medborgarnas" problem också eftersom de göder denna typ av finansplan.

Medlem

Sjukt att se folk försvara detta med argument som;
”Ni är inte tvingade till att betala”
”Ni behöver inte bästa gearet”
”Det är kul i minst 50h helt gratis”

Ni har helt missförstått hatet och kritiken.
Problemet är att HELA SPELENS DESIGN/SYSTEM BASERAS PÅ DENNA EXTREMA BETALMODELL.

Vilket då SJÄLVKLART gör spelet sämre än om det varit ett engångsköp eller helt f2p med endast kosmetisk shop.

och det blir bara värre och värre om detta fortsätter.

Spel som underhållningsform SKA inte utvecklas och designas utifrån extrema betalmodeller.
De SKA utvecklas och designas av kreativa spelutvecklare med en idé de tror på och skapa glädje genom bra gameplay och system vars resultat INTE kan påverkas av hur stor ens plånbok är.

Detta är just nu ett glorifierat casinospel med freespins för att få dig fast.

Moderator | Testpilot

Jag stremade spelet på twitch.tv/fzplay och måste säg att jag håller med i allt som står i recensionen.

I stort så är jag missnöjd. Som en PC-spelare som har lirat varje del i serien på den plattformen så är detta en stor besvikelse. Den stora dragningskraften när det kommer till Diabo är jakten på loot, och när folk kan betala för fördelar så blir det inte lika roligt. Alla spelade på lika villkor förut, men nu vinner folk som har en fet plånbok.

Med det sagt kan spelet ändå vara värt att dra igenom en gång för storyn, samt att det kan vara ett okej tidsfördriv på mobilen. Men i stort skulle jag rekommendera att lira Diablo III istället om man ändå ska sitta på en PC. End game kan således spelas och njutas av utan att man måste hosta upp flera hundra kr för att fortsatt ha roligt med spelet.

Visst du måste pröjsa någon hundring för att få Diablo III, men då kommer du ha spelet tillgänglit för dig i flera år framöver. Nya säsonger för tävlande kommer ofta. Du kommer utan problem ta dig förbi startkostnaden för Diablo III om du ska hänga med i Immortal i långa loppet.

Och där ligger problemet med Immortal. Allt går ut på att man ska vara på någorlunda jämn mark (Svårt att göra det 100% lika för alla då folk har olika mycket mängd tid att spela) och kämpa för att få bäst loot och ta sig längst upp i topplistan. Det blir fel om folk bara kan öppna plånboken för att i stort vara bättre än dig, helst när det finns PVP som kan vara kul i den här typen av spel om det är lika för alla.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av adrii:

Dinosaurierna måste börja inse att mobila markanden har tagit över, gaming omsätter ca 210 miljarder dollar och av detta står den mobila marknanden för 61 %. Det kommer ju inte bli mindre. Det känns som vi är i en övergångsfas som kommer sluta på några få sätt.

1) Vi kommer acceptera detta och det kommer bli den nya standarden overall
2) Vi kommer inte acceptera detta och de kommer få tänka om
3) Någon kommer på något nytt som genererar pengar och det komma göra att alla skiftar dit
(förhoppningsvis är inte det en aggressiv modell)

Visst kan det kännas tråkigt att man ser folk lägga ner flera hundra tusen och ändå inte få det bästa gearet men allt handlar om perspektiv. Ni kan sitta och skrika på ett litet forum i lilla landet Sverige men det kommer betyda NOLL. Ni framstår bara som gnällspikar som blivit ifrånsprugna av omgivningen. Man KAN absolut få ut massvis av p2w spel (det kan jag lova), det gäller bara bestämma sig att man inte vill lägga ner pengar och spela "gratis" delen.

En annan sak som inte tas upp, om man är ny i en värld tex mobila spelmarknaden och man släpper ett p2w spel så är det oftast
enklare att tona ner med betalningar än tvärtom. Tänk Er om immortal hade haft mindre men de ser att folk spendera hutlösa summor, tror ni nästa spel skulle sett likadant ut? Nej de skulle pumpa på och bli mer aggressiva. Niklas, stefan och klas här i forumet kan ju tro att deras skrik hörs (som högst i deras egna garderob kanske) men faktum kvarstår, det är spelvärlden som kommer avgöra vad som händer härnäst och inte Ni.

Kom ihåg om man bara ser problem så kommer problemet att dyka upp hela tiden, ser man möjligheter och lösningar på problem så är det de som kommer dyka upp. Allt handlar om perspektiv.

Nu har jag suttit en kvart och läst, grubblat och försökt formulera ett svar, men jag kommer inte längre än "yikes".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Cav_swe:

har totalt spenderat 42 kr ( som stöd )

Det finns alltså sånna här människor.

Blizzard topparna håvar in miljonbelopp månad in och månad ut och ändå finns det folk som vill betala dom "stöd-pengar" haha

Skriv svar